Gå til innhold

Hva er sjansen for at NAV finner jobb til meg?

Anbefalte innlegg

Hvorfor trenger NAV å finne jobb til deg? Jeg har aldri trengt å bruke NAV for å hjelpe meg med dette... En med din utdannelse kan vel søke jobber selv?

Jeg fikk inntrykk av at trådstarter ikke ønsker jobb i de to månedene. Men at hun/han er usikker på hvor flinke/raske NAV er til å finne noe du ikke har lov å takke nei til.

Fortsetter under...

Nei, NAV finner vel ikke jobb til noen. Tiltak og kurs og praksisplasser, ja, men ikke jobb. De som er ressurssterke klarer å finne jobb uten NAV, mens de som trenger hjelp til å få jobb, er også for dårlige til å nyttiggjøre seg NAVs tjenester (og ikke attraktive for arbeidsgiverne).

(Grov generalisering; det kan hende det er 10 - 12 personer innom NAV hvert år som ikke følger dette mønsteret.)

Jeg skjønner at man kan trenger hjelp for å finne jobb, men tror nok enkelte foretrekker å få denne hjelpen istedetfor å gjøre noe selv for å skaffe jobb....

Jeg fikk inntrykk av at trådstarter ikke ønsker jobb i de to månedene. Men at hun/han er usikker på hvor flinke/raske NAV er til å finne noe du ikke har lov å takke nei til.

Ser det nå ;) Tenkte rett og slett ikke over at noen helst vil slippe å jobbe :P

Annonse

Jeg sa ikke at noe var galt (det blander jeg meg ikke opp i) - Jeg tenker automatisk at folk ønsker å jobbe, noe hun ikke ønsker (antagelig fordi hun snart skal føde uansett).

Når det er to mnd til ho skal føde, og det utgjør fem arbeidsuker, så skjønner jeg jo godt ho ikke vil begynne i en ny jobb.

Kanskje en tur til legen - psykiske årsaker... graviditetsplager....

sykmelding... bekreftelse på legen at du må ta det med ro før fødsel.

Mest sannsynlig finner ikke nav jobb til deg for to mnd,

men du kan jo få legeattest på at du ikke skal ha jobber med mye ståing, tunge løft, pga bekkenproblemer....

Svært så gode råd du kommer med da, håper du ikke er av dem som klager over å betale skatt. Jeg vil ikke at skatten min skal gå til trygdesnylting.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...