Gå til innhold

Hater kjøpesentere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Barn tenker shopping shopping, og bare det.''

Hahaha, la meg introdusere deg for mine to barn: jenter på 11 og 12 som NEKTER å gå på butikker. Dvs., den yngste kan frivillig bli med i matbutikken dersom hun selv skal lage mat, men begge to må trues med på klesbutikker.

Så du må nok ta noen små forbehold i din uttalelse.

Forøvrig: Ja, mange shopper og har det som fritidsinteresse. Det er veldig mange barn og unge som har veldig mye penger, og lite styr på hvordan de bør brukes. Det er ikke akkurat ungenes egen skyld, de har jo lært det et sted.

Gjest antishopper jeg....

MÅ du ha med deg barna når du handler?

Kan du kanskje forklare at de er heldige som bor i Norge,og at i fattige land ,blir barn syke og får ikke mat.De har kanskje ingen leker,eller bare en?

Min datter på 13 år tenker bare på shopping nå om dagen til min store fortvilelse. Jeg som mor er slett ikke interessert i shopping, så påvirkning fra meg er ikke et faktum. Men helt klart ser jeg at dette ikke er den beste verdien hun har. Vi har snakket en del om dette der jeg forteller henne om alt vi ikke trenger. Synes presset er stort i dette samfunnet for de unge på mange områder dessverre.

Annonse

Min datter på 13 år tenker bare på shopping nå om dagen til min store fortvilelse. Jeg som mor er slett ikke interessert i shopping, så påvirkning fra meg er ikke et faktum. Men helt klart ser jeg at dette ikke er den beste verdien hun har. Vi har snakket en del om dette der jeg forteller henne om alt vi ikke trenger. Synes presset er stort i dette samfunnet for de unge på mange områder dessverre.

Da er det vel fint om du forklarer barnet at hun IKKE vet noe særlig mye om livet og at skole og oppdragelse skal veie opp for denne kjøpementaliteten som medis dyrker.

Ting og utseende har liten eller ingen verdi.Ett liv kan sammenlignes med landet USA.De driter i mennesker,men dyrker penger.

Siden hun er 13,er vel du under 40? Som voksen må du disiplinere din datter.Teenage boss er vel noe selv en smart 13 åring kan lære noe av? Om dere følger Game of Thrones er vel Arya Stark den jeg liker best.Ei jente på 9 år som er skarp som en kniv og må overleve som gutt i en meget farlig verden.Heldigvis finnes voksne menn som var trofaste mot kong Baratheon.Disse beskytter denne 9 år gamle jenta når far blir henrettet.

Tror vel bestemt at jenter er dyrere i drift før de er 30.Hjernen er ikke utviklet helt før de er 25,så impuls og følelser styrer barna våre når de er tenåringer.

Pene "voksne" klær kan gi feil signaler til gutter.

For mye tekst?

Da er det vel fint om du forklarer barnet at hun IKKE vet noe særlig mye om livet og at skole og oppdragelse skal veie opp for denne kjøpementaliteten som medis dyrker.

Ting og utseende har liten eller ingen verdi.Ett liv kan sammenlignes med landet USA.De driter i mennesker,men dyrker penger.

Siden hun er 13,er vel du under 40? Som voksen må du disiplinere din datter.Teenage boss er vel noe selv en smart 13 åring kan lære noe av? Om dere følger Game of Thrones er vel Arya Stark den jeg liker best.Ei jente på 9 år som er skarp som en kniv og må overleve som gutt i en meget farlig verden.Heldigvis finnes voksne menn som var trofaste mot kong Baratheon.Disse beskytter denne 9 år gamle jenta når far blir henrettet.

Tror vel bestemt at jenter er dyrere i drift før de er 30.Hjernen er ikke utviklet helt før de er 25,så impuls og følelser styrer barna våre når de er tenåringer.

For mye tekst?

''Siden hun er 13, er vel du under 40?''

Ja, for kvinner kan jo ikke få barn etter at de har fylt 30?

''Som voksen må du disiplinere din datter.''

Det er hun sikkert klar over. Men jeg skjønner ikke hva Game of Thrones har med saken å gjøre.

''Tror vel bestemt at jenter er dyrere i drift før de er 30.''

Ja, når det gjelder sminke, smykker og enkelte typer moteklær. Når det gjelder sportsutstyr, elektronikk og treningstøy: Ikke nødvendigvis.

For mye tekst?

''Siden hun er 13,er vel du under 40?''

Hm? Så man kan ikke få barn etter fylte 27 år med andre ord? Jeg er 44 og datteren min er 12, det går helt fint det.

''Som voksen må du disiplinere din datter''

Oppdra høres mye bedre ut, disiplinere høres ut som man forventer at ungen skal adlyde sine foreldre i ett og alt. Noe jeg mener de ikke nødvendigvis skal.

Jentungen min er glad i å shoppe, men jeg ser forskjell på henne nå mot for et par år siden. Da brant pengene i lomma og hun sølte dem gjerne bort på bare tull og tøys. Nå kan de faktisk ligge i pengepungen i lange tider og hun selv om hun av og til faller for fristelsen og kjøper noe jeg synes er helt unødvendig så er hun mye flinkere til ikke å måtte bruke opp alt hun har og til å kjøpe seg noe mer fornuftig enn tidligere.

Gjest annlovinda

For mye tekst?

''Siden hun er 13,er vel du under 40? Som voksen må du disiplinere din datter.''

OK??? Hvorfor tror du dette da?

''Dagens barn tenker bare på å shoppe.''

Det er ikke mine unger i alle fall! Bare å få dem med inn på en butikk hvis de ikke absolutt må er en kamp. Nå har jeg gutter, mulig det er derfor. Eller fordi mora deres er født uten shoppinggenet, kanskje ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...