Gå til innhold

Min mann er så negativ til alt

Anbefalte innlegg

Gjest lysere tider?
Skrevet

...og jeg mener at han lider av depresjon.

t

Selv vil han ikke høre snakk om slikt, og jeg er nå sliten å på tur til å bli deprimert selv. Han merker ikke selv sin negative holdning til det meste, og mener han er og oppfører seg akkurat som før.

Hvordan kan jeg best hjelpe han? Som sagt, lege eller hjelp utenfra er ikke aktuelt. Han jobber og trives med det, men hjemme orker han lite eller ingenting. Jeg prøver å få han med ut å gå tur, men da er han utslitt når vi kommer hjem. Vår sosiale omgang med venner er blitt mindre og mindre og jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å være sterk for hans skyld.

Nå har vi jo et helt nytt år foran oss. Vi har hatt noen fine samtaler i jula og vi har bestemt oss for å gjøre noen grep her hjemme for å øke trivselen.Hva som kommer ut av det vet jeg ikke, men det er jo lov å være optimistisk og håpe.

Er det noen som har noen innspill og gode råd hadde det vært fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...