Gå til innhold

Oppskrifter på tapas

Anbefalte innlegg

nitty-gritty

På søndag får vi besøk av en liten familie vi ikke kjenner veldig godt, jeg har kun møtt moren ute på kafe noen ganger og ellers når vi treffes i åpen barnehage, Derfor tenker jeg tapas til lunsj er en ide, da det vil være litt for alle. Barna er syv, to og tre år gamle, så det må være noe for alle aldre.

Gi meg dine beste tapas-oppskrifter, er du snill :) Helst med litt overlappende ingredienser, da vi ikke er laget av penger sånn rett etter jul... Og hva tilbyr vi å drikke til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387128-oppskrifter-p%C3%A5-tapas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

En god eplesaft/eplemost til drikke?

Vi hadde tapas i jula med barn tilbords på 11, 7 og 4 år. Slageren var kyllingklubber. Lefseruller var også populært, smøreost, spekeskinke og ruccola i tortillalefse.

Polarbrød med spekeskinke og cheddarost som varmes i ovnen, ruccola og pesto på etterpå, det likte de også.

Pølser med bacon rundt, hives i stekeovnen. Vi hadde både sterke og milde pølser.

Foccaia og en god aioli.

Vi hadde mye mer også, men vi hadde tapas som middag og mest beregnet på voksne, dvs vi hadde bordet fullt. Nå trakk jeg ut det som ungene likte best.

Mrs. Wallace

Når jeg serverer tapas/småretter til barn, er som regel de mest populære rettene også de enkleste:

Ovnsstekte poteter (gjerne kokt først, så blir de som potetmos inni, og sprø og deilige utenpå): http://millasmat.com/middag/ristede-poteter/

Små kjøttboller, kyllingklubber eller minipølser som evt kan dippes i en tomatsaus

Ostebiter på pinne, gjerne med drue

Grønnsaker i staver/biter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...