Gå til innhold

NHD ang Wellbutrin på kveld

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Jeg har nå tatt Wellbutrin på kveld noen dager, og jeg sover godt - men det tar 1-2 timer før jeg sovner fordi jeg er urolig (inkl hjertebank).

Jeg antar det har en sammenheng.

Vil dette gå over etter hvert (hvis der finnes svar på det) - eller må jeg bare slutte å ta den på kveld?

Gjest germimate
Skrevet

Siden det sannsynligvis ikke går over må jeh bare slutte med den på kveld da :(

Gjest germimate
Skrevet

Gjest germimate
Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre.

Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro.

Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet.

Så spør du meg om det kan være en sammenheng.

Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng.

Faciten får du kun ved å gå tilbake til inntak om morgenen.

Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre.

Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro.

Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet.

Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng.

Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål.

Hvordan kunne jeg vite at jeg får fasiten kun ved å gå tilbake til dag? Som jeg skrev; jeg har null peiling på meds! :(

Skrevet

Av nysgjerrighet: funker sarkasme godt i behandling? Jeg tror ikke på silkehansker, men vet ikke om boksehansker er alternativet ;)

Gjest germimate
Skrevet

En ting til, jeg kunne ikke vite at det var sånn disse bivirkningene var heller. Sorry at jeg kunne stille så dumme spm. Godt nyttår.

Skrevet

Av nysgjerrighet: funker sarkasme godt i behandling? Jeg tror ikke på silkehansker, men vet ikke om boksehansker er alternativet ;)

Virkemidlene må noen ganger opptrappes dersom mildere tiltak har vært uvirksomme.

Gjest germimate
Skrevet

Virkemidlene må noen ganger opptrappes dersom mildere tiltak har vært uvirksomme.

Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-(

Skrevet

Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-(

Nå synes jeg du skal trekke pusten og ikke gyve løs på ny.

Skrevet

Utfordringen din er å tørre å stole mer på din egen vurderingsevne :-)

Skrevet

Du fikk jo svar - ta medisinen om morgenen :) Hvis du skal skrive noe hvor du er redd for å dumme deg ut, kan du jo bare forandre nicket ditt for anledningen.

Gjest germimate
Skrevet

Utfordringen din er å tørre å stole mer på din egen vurderingsevne :-)

Spørsmålet var jo om dette ville gå over.. For ville det gå over skulle jeg fortsatt å ta den på kveld.. Det var det jeg lurte på.

Skrevet

Spørsmålet var jo om dette ville gå over.. For ville det gå over skulle jeg fortsatt å ta den på kveld.. Det var det jeg lurte på.

Tiden vil vise om det går over.

Jeg tror ikke det finnes noen som kan svare på om det kommer til å gå over hos deg.

Gjest germimate
Skrevet

Tiden vil vise om det går over.

Jeg tror ikke det finnes noen som kan svare på om det kommer til å gå over hos deg.

Ok. Jeg trodde du visste det siden medisiner er din spesialitet (der ser du et eks på at min vurderingsevne ikke alltid er til å stole på).

Skrevet

Ok. Jeg trodde du visste det siden medisiner er din spesialitet (der ser du et eks på at min vurderingsevne ikke alltid er til å stole på).

Siden sgs alle holder seg til anbefalingen om inntak om morgenen, har jeg ikke erfaring med en stor nok mengde pasienter som har prøvd den om kvelden, til at jeg kan si noe fornuftig om dette.

Gjest germimate
Skrevet

Siden sgs alle holder seg til anbefalingen om inntak om morgenen, har jeg ikke erfaring med en stor nok mengde pasienter som har prøvd den om kvelden, til at jeg kan si noe fornuftig om dette.

Nå har jeg sluttet å ta den på kveld. Takk for at du svarte på mitt spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...