Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har nå tatt Wellbutrin på kveld noen dager, og jeg sover godt - men det tar 1-2 timer før jeg sovner fordi jeg er urolig (inkl hjertebank). Jeg antar det har en sammenheng. Vil dette gå over etter hvert (hvis der finnes svar på det) - eller må jeg bare slutte å ta den på kveld? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Siden det sannsynligvis ikke går over må jeh bare slutte med den på kveld da 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Siden det sannsynligvis ikke går over må jeh bare slutte med den på kveld da 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre. Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro. Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet. Så spør du meg om det kan være en sammenheng. Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng. Faciten får du kun ved å gå tilbake til inntak om morgenen. Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre. Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro. Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet. Så spør du meg om det kan være en sammenheng. Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng. Faciten får du kun ved å gå tilbake til inntak om morgenen. Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål. Hvordan kunne jeg vite at jeg får fasiten kun ved å gå tilbake til dag? Som jeg skrev; jeg har null peiling på meds! 0 Siter
Gjest hjkgv Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre. Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro. Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet. Så spør du meg om det kan være en sammenheng. Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng. Faciten får du kun ved å gå tilbake til inntak om morgenen. Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål. Av nysgjerrighet: funker sarkasme godt i behandling? Jeg tror ikke på silkehansker, men vet ikke om boksehansker er alternativet 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg svarer på dette spørsmålet fordi det har stor overføringsverdi til mange andre lignende spørsmål både fra deg og mange andre. Wellbutrin er anbefalt tatt om morgenen fordi det kan gi urolig søvn og/eller innsovningsvansker pga uro. Så tar du likevel denne medisinen om kvelden, og du opplever nettopp det som er beskrevet. Så spør du meg om det kan være en sammenheng. Verken jeg eller verdens beste psykofarmakolog kan svare annet enn at det _kan_ være en sammenheng. Faciten får du kun ved å gå tilbake til inntak om morgenen. Den eneste som kan gi deg et sikrere svar enn det du selv kan tenke deg til er GUD. Problemet er at hun sjelden svarer konkret på slike spørsmål. En ting til, jeg kunne ikke vite at det var sånn disse bivirkningene var heller. Sorry at jeg kunne stille så dumme spm. Godt nyttår. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Av nysgjerrighet: funker sarkasme godt i behandling? Jeg tror ikke på silkehansker, men vet ikke om boksehansker er alternativet Virkemidlene må noen ganger opptrappes dersom mildere tiltak har vært uvirksomme. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Virkemidlene må noen ganger opptrappes dersom mildere tiltak har vært uvirksomme. Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-( 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-( Nå synes jeg du skal trekke pusten og ikke gyve løs på ny. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-( Utfordringen din er å tørre å stole mer på din egen vurderingsevne :-) 0 Siter
Gjest hjkgv Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Det var det jeg visste - at det var galt å spørre deg om dette og at jeg dimmet meg ut. Takk skal du ha :-( Du fikk jo svar - ta medisinen om morgenen Hvis du skal skrive noe hvor du er redd for å dumme deg ut, kan du jo bare forandre nicket ditt for anledningen. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Utfordringen din er å tørre å stole mer på din egen vurderingsevne :-) Spørsmålet var jo om dette ville gå over.. For ville det gå over skulle jeg fortsatt å ta den på kveld.. Det var det jeg lurte på. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Spørsmålet var jo om dette ville gå over.. For ville det gå over skulle jeg fortsatt å ta den på kveld.. Det var det jeg lurte på. Tiden vil vise om det går over. Jeg tror ikke det finnes noen som kan svare på om det kommer til å gå over hos deg. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Tiden vil vise om det går over. Jeg tror ikke det finnes noen som kan svare på om det kommer til å gå over hos deg. Ok. Jeg trodde du visste det siden medisiner er din spesialitet (der ser du et eks på at min vurderingsevne ikke alltid er til å stole på). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Ok. Jeg trodde du visste det siden medisiner er din spesialitet (der ser du et eks på at min vurderingsevne ikke alltid er til å stole på). Siden sgs alle holder seg til anbefalingen om inntak om morgenen, har jeg ikke erfaring med en stor nok mengde pasienter som har prøvd den om kvelden, til at jeg kan si noe fornuftig om dette. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Siden sgs alle holder seg til anbefalingen om inntak om morgenen, har jeg ikke erfaring med en stor nok mengde pasienter som har prøvd den om kvelden, til at jeg kan si noe fornuftig om dette. Nå har jeg sluttet å ta den på kveld. Takk for at du svarte på mitt spørsmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.