florista Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Hei. Jeg lurer på hvor grensen går mellom selvskading og selvmordsforsøk? Jeg tenker da på alvorlig selvskading som lett kan føre til død, men som man ikke klarer å la være å gjøre likevel. Hva blir dette kategorisert som? Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Forskjellen ligger i intensjonen. Det du beskriver klassifiseres som "Villet egenskade". 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Forskjellen ligger i intensjonen. Det du beskriver klassifiseres som "Villet egenskade". Jeg liker ikke helt det ordet. Det blir feil for meg iallefall. Jeg vil aldri skade meg, men noen ganger er behovet sterkere enn viljen. 0 Siter
florista Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Skrevet 3. januar 2013 Forskjellen ligger i intensjonen. Det du beskriver klassifiseres som "Villet egenskade". Takk for svar. Så da kan man ikke bruke tvang så lenge det er "villet egenskade"? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Takk for svar. Så da kan man ikke bruke tvang så lenge det er "villet egenskade"? Det (om det er villet egenskade eller selvmordforsøk) er ganske irrelevant for om man kan bruke tvang eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.