Gå til innhold

Hva skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Norge2013
Skrevet

Hei! Er en 19 år gammel jente som har noen spørsmål. I de siste to månedene har jeg følt meg ekstremt dårlig og har vært hos lege 9 ganger uten å få noe svar på hva som feiler meg. Det begynte med en veldig sterk hodepine og vondt i magen og etterhvert kom feberen. Dette kom å gikk i flere uker før jeg følte meg bra. Har hadd et enormt stort søvnbehov i det siste og uansett hvor mye jeg sover får jeg aldri nok. Hodepinen øker hele tiden og det er vanskelig å konsentrere seg på både skole å jobb. Har ikke klart å trene noe de siste månedene heller. Bare jeg går opp trappen hjemme blir jeg så sliten at jeg nesten besvimer. Var å skulle gi blod for ca 3 måneder siden, men da fikk jeg ikke gi fordi hemoglobinen min hadde sunket fra 15,2 til 9,8 på tre måneder. Er det normalt? Gikk jerntabletter men det blir jeg bare dårlig av. I det siste har jeg også hadd blod liknende utflod fra skjeden uten at jeg har mensen. De siste 3 ukene har det dukket opp masse blåmerker på både ben og armer uten at jeg har gjort noe selv for å forårsake det. Det er store blåmerker som bare blir større og større. Hva er det som skjer med meg? Skjønner fint lite og er veldig slitsomt å gå rundt å konstant føle seg dårlig. Spesielt når legene ikke finner ut hva som er galt. Kan si at legene har utelukket kyssesyka. Setter pris på kjapt svar!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det virker som om det hele har startet me den infeksjon. Hva som har skjedd etter det, kan jeg ikke si noe sikkert om.

Jeg ville ha henvist deg til en (indre)medisinsk poliklinikk for utredning. Både kyssesyke/mononukleose og evt blodsykdommer bør utredes.

Skrevet

Du må jo få legen til å henvise deg annet sted om han ikke finner ut hva som er galt - det er jo mange fysiske symptomer her som bør sjekkes. Hva sier legen? Har du fortalt om alle symptomene dine (blåmerkene f.eks.)?

Hvis legen ikke tar affære bør du bestille deg en kjapp time hos Volvat eller annet privat senter. Det ville jeg i alle fall ha gjort om du var min datter....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...