Gå til innhold

er dette fair?

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Jeg meldte fra til nestleder på jobb at jeg er syk idag. Svaret jeg fikk var "ok, skal prøve å finne noen".

Jeg ble lei meg og det gjør meg urolig, for jeg vet hn er hardt presset pga mye sykdom, jeg blir urolig og tenker "hva om hn ikke finner noen?", og jeg tenker at jeg burde presset meg til å gå - i verste fall må jeg jo det også.

Hva tenker dere? At jeg overreagerer?

Skrevet

Ja du overreagerer og overtolker svaret hans/hennes. Og jeg tror at uansett hva vedkommende hadde sagt, så ville du rast inn hit og spurt om akkurat det samme.

Gjest germimate
Skrevet

Ja du overreagerer og overtolker svaret hans/hennes. Og jeg tror at uansett hva vedkommende hadde sagt, så ville du rast inn hit og spurt om akkurat det samme.

Takk for den (det siste)..

Skrevet

Om hva da er fair? Svaret til nestlederen? Vedkommende svarte "ok", og forsikret deg om at de skulle forsøke å finne en erstatning, slik at du ikke skulle bekymre deg for det. Du overreagerer nok, men på hva da?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Er du så syk at du ikke kan jobbe i dag? Hvis du er det, så overreagerer du og har ikke noe mer ansvar for dette... Dette er utfordringer som er helt naturlige på en arbeidsplass:-)

Skrevet

Jeg synes det svaret var helt greit. Innholdet er vel "beskjed mottatt og forstått, og da må vi finne en erstatter for deg", og det beskriver vel situasjonen helt korrekt? Det er jo lederens jobb å sørge for at driften kan gå sin gang selv om noen er syke.

Det hadde vært grunn til å reagere hvis h*n svarte "hipp hurra, vi er altfor mange til stede her i dag allerede".

Om du burde ha gjort det ene eller det andre, vil jeg ikke ta stilling til. Det har med tilstanden din å gjøre, ikke hva som sto i SMSen. Som vi har sett i uttallige tråder her, kommer det an på en masse ting (hvilken sykdom, allmentilstand, smittefare, transportmetode osv, i det uendelige) om man bør gå på jobb eller holde seg hjemme.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Kjære alpakka, han vil jo bare prøve og finne en erstatter for deg for dagen i dag, da du er syk. Hva annet er mulig å legge i dette?

Han kunne riktignok avsluttet med "God bedring" som vanlig er, men det tente han han kanskje ikke på.

Du overreagerer.

stjernestøv
Skrevet

''"hva om hn ikke finner noen?"''

Det er ikke ditt ansvar, er du syk så er du syk. Prøv å ikke tenke på det :-)

Take care germimate.

Skrevet

Ja, du overreagerer. Det er ikke ditt ansvar å skaffe vikar. :o)

Gjest germimate
Skrevet

Er du så syk at du ikke kan jobbe i dag? Hvis du er det, så overreagerer du og har ikke noe mer ansvar for dette... Dette er utfordringer som er helt naturlige på en arbeidsplass:-)

Hn har klaget over at det er så mye sykdom og sagt hn er frustrert. Hn har også sagt til flere at hn ikke vil jobbe ekstra selv fordi hn ikke får betalt for det.

Hn pleier ikke svare sånn og er tydelig presset. Jeg har stått på som bare f i hele jula for hn, jeg har stilt opp - og så får jeg dette svaret når jeg er syk selv. Jeg visste at denne dagen ville komme at jeg ville få et migreneanfall pga mye stress og lite søvn.

Skrevet

Hn har klaget over at det er så mye sykdom og sagt hn er frustrert. Hn har også sagt til flere at hn ikke vil jobbe ekstra selv fordi hn ikke får betalt for det.

Hn pleier ikke svare sånn og er tydelig presset. Jeg har stått på som bare f i hele jula for hn, jeg har stilt opp - og så får jeg dette svaret når jeg er syk selv. Jeg visste at denne dagen ville komme at jeg ville få et migreneanfall pga mye stress og lite søvn.

''jeg har stilt opp - og så får jeg dette svaret når jeg er syk selv.''

_Dette_ svaret? Hva skulle h*n svart da? "Dakar deg, lille germinaten vår, det er klart du skal holde sengen til du blir frisk igjen, vi skal nok holde fortet her selv om du er borte - dikkedikkedikk..."?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om - jeg spurte om du er så syk at du ikke kan jobbe i dag. Tydeligvis er du det, og da synes jeg ikke at du trenger å analysere dette noe mer. Hvis sjefen er presset pga mye sykdom, så må du nok bare tilskrive svaret stress og ikke legge noe mer i det...

Gjest germimate
Skrevet

''jeg har stilt opp - og så får jeg dette svaret når jeg er syk selv.''

_Dette_ svaret? Hva skulle h*n svart da? "Dakar deg, lille germinaten vår, det er klart du skal holde sengen til du blir frisk igjen, vi skal nok holde fortet her selv om du er borte - dikkedikkedikk..."?

Overhode ikke!!

Bare glem det.

Skrevet

Hvordan 'sånn'? Hn skrev jo OK. Hva syns du hn burde svart? Jeg skjønner ikke hva som er unfair med det, det er et helt greit svar, og ikke noe skjult budskap til deg for at du skal ha dårlig samvittighet. Du overreagerer veldig.

Gjest germimate
Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om - jeg spurte om du er så syk at du ikke kan jobbe i dag. Tydeligvis er du det, og da synes jeg ikke at du trenger å analysere dette noe mer. Hvis sjefen er presset pga mye sykdom, så må du nok bare tilskrive svaret stress og ikke legge noe mer i det...

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Ja, det er helt fair.

Når man får slike meldinger har man det ofte travelt med å finne vikar, og har ikke tid til å "dulle" med den syke. Jeg hadde muligens sleng på en"god bedring" tilslutt i meldingen, men ikke sikkert hvis jeg hadde det veldig travelt og desperat etter å kaste meg over telefonen for å ringe vikar.

Skrevet

Ja, du overreagerer og overtolker.

Dette er et helt kurrant og vanlig svar når noen ringer og sier de er syke. Hva mener du sjefen burde svart?

mvh

Gjest poncho
Skrevet

''Hva tenker dere? At jeg overreagerer?''

Ja, jeg tror at du tolker dette i verste mening. Hn mente sikkert bare og være grei. Slutt og tenk og konsentrere deg om å bli frisk :-)

Skrevet

''Hva tenker dere? At jeg overreagerer?''

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...