Gå til innhold

Bøker for angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Er det noen som har hatt god hjelp av slike bøker? Er det noen bøker dere anbefaler?

Gjest germimate
Skrevet

Ingvard Wilhelmsen har skrevet flere gode bøker (synes jeg) - lettleste er de også.

Han er psykiater.

Gjest foreksempel
Skrevet

Lykkefellen av Russ Harris mener jeg jeg tenkte var fornuftig da jeg leste den, og at jeg kunne snappe opp en del der.

Men angst og depresjon er jo så mangt... ;-)

Gjest bølger
Skrevet

Lykkefellen av Russ Harris mener jeg jeg tenkte var fornuftig da jeg leste den, og at jeg kunne snappe opp en del der.

Det er angst og depresjoner som kommer og går av ingenting. Mye indre uro.

Jeg skal søke opp forfatteren på google.

Gjest foreksempel
Skrevet

Ok. Jeg plages en del med negative tanker, og mener å huske den hadde en del tips om det f.eks. Jeg vet jo imidlertid veldig konkret hva jeg har angst for og i hvilke situasjoner den kommer. Og depresjonene har vel også ofte sammenheng med det. Men kan godt hende det er en nyttig bok likevel :) Tror det var en sånn act (Acceptance and Commitment Therapy) bok

Gjest bølger
Skrevet

Ingvard Wilhelmsen har skrevet flere gode bøker (synes jeg) - lettleste er de også.

Han er psykiater.

Har du lest noen av de?

Gjest foreksempel
Skrevet

Det er angst og depresjoner som kommer og går av ingenting. Mye indre uro.

Jeg skal søke opp forfatteren på google.

sendte visst svaret til meg selv :-p

Gjest germimate
Skrevet

Har du lest noen av de?

Ja, flere. Jeg har kjøpt en selv også ("Det er ikke mer synd på deg enn andre").

De andre hjalp meg under min dypeste depresjon da jeg ikke hadde noen behandler (det er kognitiv terapi).

Jeg vil på det sterkeste anbefale disse.

Gjest bølger
Skrevet

Ja, flere. Jeg har kjøpt en selv også ("Det er ikke mer synd på deg enn andre").

De andre hjalp meg under min dypeste depresjon da jeg ikke hadde noen behandler (det er kognitiv terapi).

Jeg vil på det sterkeste anbefale disse.

Den boken har jeg nettopp hørt ei som hadde kjøpt.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg leter også på Itunes om det finnes noen lydbøker. Da kan jeg få den med det samme, samtidig som jeg kan holde på med andre ting.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg leter også på Itunes om det finnes noen lydbøker. Da kan jeg få den med det samme, samtidig som jeg kan holde på med andre ting.

Jeg ser itunes har en lydbok om mindfulness av Ivar Vehler.

Gjest germimate
Skrevet

Den boken har jeg nettopp hørt ei som hadde kjøpt.

har hun lest den?

Gjest bølger
Skrevet

har hun lest den?

Jeg forstod det slik at hun hadde lest litt.

Skrevet

Jeg kan anbefale Mindfulness; a practical guide to finding peace in a frantic world av Mark Williams og Danny Penman. Jeg har lest halvparten og den er veldig fin. Det er praktiske oppgaver i den så du forberede deg på å "gjøre", men det er veldig nyttig.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg kan anbefale Mindfulness; a practical guide to finding peace in a frantic world av Mark Williams og Danny Penman. Jeg har lest halvparten og den er veldig fin. Det er praktiske oppgaver i den så du forberede deg på å "gjøre", men det er veldig nyttig.

Er den på norsk?

Jeg er på nippet til å kjøpe lydbok om mindfulness av Ivar Vehler på Itunes. Da kan jeg få den med det samme. Kjenner du til den?

Gjest bølger
Skrevet

Jeg finner mye mindfulness på youtube, men ingenting på norsk. Jeg får likevel et innblikk i hvordan det fungerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...