Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Jente22LA
Skrevet

Hei! Jeg går nå på cipralex 15 mg og skal trappe opp til 40 mg. Jeg merka i begynnelsen at jeg la litt på meg, men ikke mye. Er det stor sjangs for at jeg går mer opp i vekt ved en opptrapning? Hilsen jente 22

neelie (ferri) <3
Skrevet

Jeg gikk på 30 mg mener jeg huske. Jeg gikk ikke noe opp i vekt av dette når jeg tok det. Jeg har lest at andre har gått opp dog.

Tenker at det er mest fordi man kan bli mer sulten, og spiser mer jeg...

Skrevet

''Jeg går nå på cipralex 15 mg og skal trappe opp til 40 mg''

Fikk så lyst til å spørre om du har brukt Cipralex tidligere? Og hvorfor du eventuelt skal gå på så høy dose?

Jeg begynte med 10 mg og økte til 20mg. Dette har jeg brukt i mange år. Etter råd fra nhd økte jeg til 30 mg for å se om jeg fikk bedre effekt. Da jeg fortalte dette til min lege ble det oppstyr, fordi 20 mg var høyeste anbefalte dose og jeg måtte absolutt ikke gå høyere.

Jeg ble meget nøye fulgt opp av legen min etter denne episoden, det ble spurt gang på gang om jeg holdt meg til anbefalt maxdose 20 mg. Man kan trygt si at jeg fikk dette inn med tskje.

Derfor stusser jeg når noen sier at de skal gå på doser på 40mg?

Er min lege lite opplyst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...