Gå til innhold

Er det barnslig av meg å...

Anbefalte innlegg

Klart det er barnslig, men so what? Jeg syns det er fantastisk at alle her inne er så vanvittig gode til å være rolige, dypt kommuniserende mennesker som bare gjør rasjonelt kloke ting.

Jeg hadde muligens gjort akkurat det samme som deg, men helst hadde jeg reist bort for helga og kun lagt igjen en lapp hvor det sto "Jeg er borte til søndag kveld. Jeg ringer hvis det er noe." Ikke for at det er så mye mindre barnslig, men fordi jeg nok ikke hadde håndtert å være det minste hyggelig mot en mann som gjorde slikt mot meg. Og da er min erfaring at avstand funker, kommunikasjon i sinne er ikke noen god løsning for min del.

Nå er jeg ikke helt sikker på at han vil merke at du ikke har gjort de tingene du pleier å gjøre, da, så sånn sett kan jo streiken falle på stengrunn. Men, du vet jo hva du har latt være å gjøre. :-)

''Klart det er barnslig, men so what? Jeg syns det er fantastisk at alle her inne er så vanvittig gode til å være rolige, dypt kommuniserende mennesker som bare gjør rasjonelt kloke ting.''

Hehe, enig ;-)

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

27

• Colette

18

• Mammantil3

8

• nitty-gritty

5

Mest aktive i denne tråden

nitty-gritty

Klart det er barnslig, men so what? Jeg syns det er fantastisk at alle her inne er så vanvittig gode til å være rolige, dypt kommuniserende mennesker som bare gjør rasjonelt kloke ting.

Jeg hadde muligens gjort akkurat det samme som deg, men helst hadde jeg reist bort for helga og kun lagt igjen en lapp hvor det sto "Jeg er borte til søndag kveld. Jeg ringer hvis det er noe." Ikke for at det er så mye mindre barnslig, men fordi jeg nok ikke hadde håndtert å være det minste hyggelig mot en mann som gjorde slikt mot meg. Og da er min erfaring at avstand funker, kommunikasjon i sinne er ikke noen god løsning for min del.

Nå er jeg ikke helt sikker på at han vil merke at du ikke har gjort de tingene du pleier å gjøre, da, så sånn sett kan jo streiken falle på stengrunn. Men, du vet jo hva du har latt være å gjøre. :-)

''Klart det er barnslig, men so what? Jeg syns det er fantastisk at alle her inne er så vanvittig gode til å være rolige, dypt kommuniserende mennesker som bare gjør rasjonelt kloke ting.''

Det er det da ingen som har sagt, så vidt jeg kan se. Men når man setter seg ned og tenker etter hva man skal gjøre, til den grad at man spør på et forum, så er det jo en fantastisk sjanse til å gjøre rasjonelle, kloke ting.

Forståelig, men barnslig og lite lurt hvis det du vil oppnå med det er et oppriktig unnskyld, en klem og en blomst. Han blir vel bare mer irritert av det der, og ikke mer støttende? Det hadde i alle fall jeg blitt. Hvis du skal gjøre det bør du i alle fall si fra. Si at nå er du muggen og føler ikke for å gjøre mer enn høyst nødvendig for ham en stund, ikke før du har fått jula på avstand og ting føles bedre. Og så oppføre deg normalt hyggelig sånn ellers. Da gir du ham en sjanse til å selv komme fram til at han vil gjøre noe hyggelig for deg, istedenfor å psyke ham ut med furting. Er det ikke bedre med fredsgaver folk faktisk har lyst til å gi?

Jeg begriper ikke at dere velger å bli boende der, det må jeg bare si enda en gang:)

Nok et superfornuftig og avbalansert svar herfra ;-) :

men jeg vet ikke om det er så viktig hvorvidt det er barnslig eller ikke, først og fremst er dette ditt instinktive reaksjonsmøster. Spørsmålet burde heller være "har jeg det godt når jeg reagerer som jeg gjør? Får det meg til å føle meg tilfreds? Liker jeg litt action og derfor syns det er ok å dra ut konflikter på denne måten?"

Dersom svaret er ja på dette er jo alt ok, dersom det er nei burde du prøve noe annet, og da syns jeg alle forslag om å be om omsorg, forståelse og klem er bedre enn furting. Slik jeg har lest deg har du behov for annerkjennelse, respekt og forståelse, og da tror jeg mer på klem-varianten enn furting. Det er jo svært få som syns furting på førtiåringer er spes sjarmerende... ;-)

Det er svært mange ekteskap/forhold som ryker p.g.a. mangel på god kommunikasjon.

Jeg registrerer at du er flink til å formidle til forumdeltagerne om din/deres gjøren og laden i familien der.

Enten det gjelder middager eller bekledning.

For dette, så møter du veldig stor forståelse her inne.

Men dette hjelper lite på problemene dere sliter med i den familien.

Jeg har flere slagord, og et av de er som følger "Hvis intet blir sagt, så er de intet som blir hørt".

Jeg håper du er like flink å kommunisere til de probleme gjelder, som du er til de som ikke har en verdens ting med dette å gjøre : les forumdelagerne.

"Stillingskrig" ? gjør man seg ikke ferdig med sånt i tenårene da ?

Jeg sier jo akkurat de samme tingene til han..:S (Selvfølgelig med en viss redigering når det kommer til mine følelser rundt hans mor)

Han lukker øra, og jeg føler meg masete. Huff.

Føler liksom at det han ikke legger merke til meg hvis det ikke er noe negativt.

Annonse

Jeg vet ikke om barnslig er riktig ord, men kanskje tåpelig, dumt, umodent, lite gjennomtenkt, irriterende......etc. Jeg kan sikkert komme på flere ord, men jeg er i hvert fall helt sikker på at du løser ingen problemer med slike tenåringsfakter/'synes synd på meg selv'.

Jeg synes faktisk ganske synd på meg sjøl, og innrømmer det glætt.

Men du skriver nå alltid sånne "koselige" svar. Glad det ikke deg jeg pleier å kjøpe øl og avis til...:P Da hadde det ikke blitt mange!

Det er barnslig og jeg tror det er uklokt. Jeg er veldig enig med nitty-gritty, det som funker best i forhold er veldig tydelig kommunikasjon.

Du må si til han: "Jeg trenger at du gir meg en blomst/klem/holder rundt meg fordi jeg fortsatt er lei meg og sint."

Jeg synes også du kan "be" om oppmerksomhet når du stiller opp med øl/avis/speilegg, har vasket huset, ryddet bort julepynt etc. Si f.eks.: "Jeg har vasket hele huset og ryddet bort julen i dag, jeg synes jeg fortjener en takk/klem for det" Det kan være greit å synliggjøre hva man gjør, så lenge man ikke overdriver selvfølgelig.

Man kan ønske seg så mye man vil at partneren skjønner dette av seg selv, men mange gjør ikke det.

Godt råd! :)

Men jeg HAR faktisk sagt disse tingene, og det på en ikke irritert måte, og prøvd å forklare hva jeg mener.

Da tar han på seg sånn overbærende annsikt, som rett og slett bare signaliserer "er du ferdig snart", og da kan det få sånne reaksjoner som dette :)

Ja, det er barnslig og uklokt.

Menn generelt er ikke gode på hint, og ut fra hvordan du har beskrevet din mann er ikke han noe unikum i så måte. Klare ord om hva du ønsker og er sint og lei for vil nok funke langt bedre enn slik demonstrasjon.

Men jeg HAR sagt fra. På en ikke sinna, men samtidig veldig direkte måte.

Han ser ut som han kjeder seg i hjel. Og det er da jeg blir opprådd..:P

Åh, noen som skjønner hva jeg mener! :D

Helst skulle jeg ha reist en tur også, men ingen penger før mandag.

Men GJETT om han legger merke til det. Han er en pirk, og han er glad i øl...;p

Ja, det er barnslig og jeg ville blitt oppgitt og sur om min kjæreste hadde oppført seg sånn.

Jeg husker ikke hvem som sa det i tråden, men si klart til ham at nå trenger du en klem og at han holder rundt deg en stund og forklar hvorfor. Menn skjønner gjerne ikke sånt helt av seg selv.

Menn trenger gjerne at man snakker med klare og tydelige ord og forteller akkurat hva man vil. Begge de to mennene jeg har hatt langvarige forhold til har vært høyst oppegående menn, men små hint?! Bare glemt det. Klar tale er tingen.

Jeg HAR snakka tydelig og utvedydig, uten å være verken sint eller syte-anklagende, mener jeg.

Men jeg kan alltids prøve igjen :)

Har ikke lest de andre svarene, men jeg synes dette er barnslig.

Hva er best for deg selv? At du rydder og har det trivelig rundt eller at du fortsetter å krige?

Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.

Det er ryddig her :) Det er bare ikke fredagsvasket, innkjøpt pils, eller lagd middag. Selv har jeg spist brødskive.

Jeg vil ikke krige, men alle følelsene mine SKRIKER at det er hans ball..;)

Annonse

Mrs. Wallace

Ja, det er barnslig, men jeg skjønner deg forsåvidt godt - jeg hadde nok mista både piff og godvilje selv av et sånt juleopplegg som du har hatt. Men konstruktivt er det selvfølgelig ikke.

Når jeg har vært i humør til å furte og avreagere, har jeg tatt en helaften med venninner, gjerne med en overnatting borte. Så får jeg blåst ut litt steam uten å la det gå ut over hjemmeforholdene, samtidig som jeg gjør noe som gir meg glede. Har du mulighet til noe lignende, tro? Så kan du si til mannen noe sånt som at "jeg er glad i deg og vil nødig furte, men jeg er litt motløs og mangler overskudd etter alt dramaet som har vært. Jeg trenger å gjøre noe for meg selv akkurat nå, og så jobber vi videre sammen når jeg kommer tilbake igjen". Eller noe sånt.

Forståelig, men barnslig og lite lurt hvis det du vil oppnå med det er et oppriktig unnskyld, en klem og en blomst. Han blir vel bare mer irritert av det der, og ikke mer støttende? Det hadde i alle fall jeg blitt. Hvis du skal gjøre det bør du i alle fall si fra. Si at nå er du muggen og føler ikke for å gjøre mer enn høyst nødvendig for ham en stund, ikke før du har fått jula på avstand og ting føles bedre. Og så oppføre deg normalt hyggelig sånn ellers. Da gir du ham en sjanse til å selv komme fram til at han vil gjøre noe hyggelig for deg, istedenfor å psyke ham ut med furting. Er det ikke bedre med fredsgaver folk faktisk har lyst til å gi?

Jeg begriper ikke at dere velger å bli boende der, det må jeg bare si enda en gang:)

Ja, kanskje han bare blir mere irrititert..:S Men, jeg klarer liksom ikke å være oppriktig kjempehyggelig, sånn som jeg egentlig har lyst til å være, fordi jeg er ikke helt ferdig enda, selvom den helvetsjula BØR på avstand,. snarest.

Jeg har prøvd å være tydelig og grei i tale, men han ser ut som han kjeder seg.

Deler av meg har lyst til å skjære ballene av han, så SÅNN sett er jo en husstreik å foretrekke? ;)

Vi bor mye på grunn av at mann vil. Jeg skulle gjerne sett at vi byttet by.

Ja, kanskje han bare blir mere irrititert..:S Men, jeg klarer liksom ikke å være oppriktig kjempehyggelig, sånn som jeg egentlig har lyst til å være, fordi jeg er ikke helt ferdig enda, selvom den helvetsjula BØR på avstand,. snarest.

Jeg har prøvd å være tydelig og grei i tale, men han ser ut som han kjeder seg.

Deler av meg har lyst til å skjære ballene av han, så SÅNN sett er jo en husstreik å foretrekke? ;)

Vi bor mye på grunn av at mann vil. Jeg skulle gjerne sett at vi byttet by.

Hva med en første tur til Oslo NÅ?

Nok et superfornuftig og avbalansert svar herfra ;-) :

men jeg vet ikke om det er så viktig hvorvidt det er barnslig eller ikke, først og fremst er dette ditt instinktive reaksjonsmøster. Spørsmålet burde heller være "har jeg det godt når jeg reagerer som jeg gjør? Får det meg til å føle meg tilfreds? Liker jeg litt action og derfor syns det er ok å dra ut konflikter på denne måten?"

Dersom svaret er ja på dette er jo alt ok, dersom det er nei burde du prøve noe annet, og da syns jeg alle forslag om å be om omsorg, forståelse og klem er bedre enn furting. Slik jeg har lest deg har du behov for annerkjennelse, respekt og forståelse, og da tror jeg mer på klem-varianten enn furting. Det er jo svært få som syns furting på førtiåringer er spes sjarmerende... ;-)

Jeg liker IKKE å dra ut denne konflikten, selvom jeg ofte tar action. Men nå er jeg bare SLITEN, ønsker fred, men klarer ikke helt å tilgi mannen allikevel. Selvom jeg sikkert burde. Jeg prøver å ikke være sur på ham, men jeg ER det.

Ja, det er barnslig, men jeg skjønner deg forsåvidt godt - jeg hadde nok mista både piff og godvilje selv av et sånt juleopplegg som du har hatt. Men konstruktivt er det selvfølgelig ikke.

Når jeg har vært i humør til å furte og avreagere, har jeg tatt en helaften med venninner, gjerne med en overnatting borte. Så får jeg blåst ut litt steam uten å la det gå ut over hjemmeforholdene, samtidig som jeg gjør noe som gir meg glede. Har du mulighet til noe lignende, tro? Så kan du si til mannen noe sånt som at "jeg er glad i deg og vil nødig furte, men jeg er litt motløs og mangler overskudd etter alt dramaet som har vært. Jeg trenger å gjøre noe for meg selv akkurat nå, og så jobber vi videre sammen når jeg kommer tilbake igjen". Eller noe sånt.

Det var en veldig bra setning! Takk :)

Joda, barnslig er det. Og sikkert uklokt i lengden.

Men jeg forstår at du reagerer slik, jeg kan også reagere med å bli skikkelig barnslig selv også. Og jeg er nok mye eldre enn deg.

Litt trøst å høre at vi er flere som ikke er like forbanna voksne hele tiden...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...