Gå til innhold

Er det barnslig av meg å...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

27

• Colette

18

• Mammantil3

8

• nitty-gritty

5

Mest aktive i denne tråden

Ferskenblomst

Kanskje litt barnslig, men veldig forståelig. Og hadde jeg hatt en slik "dust" av en mann hadde jeg muligens reagert på samme måte. Hva med å foreslå et slags kompromiss? Jeg føler meg fortsatt såret og lei, men vil vi skal legge det bak oss , (så godt det går). Skal vi ta å rydde vekk og ornde SAMMEN og så gjør vi noe kos etterpå. En tur på kino, litt ekstra god mat og film, en kveld på byn, eller ett eller annet dere trives med begge to. Gjøre noe sammen, for dere to, tror jeg er tingen her.

Folk er forskjellige. ;0) Jeg hadde nok ønsket å "vaske vekk møkka" fortest mulig. Så jeg hadde skura til huden var filler. Nytt og blankt ark. Og så hadde jeg grått mine modige tårer og trengt ørti forsikringer av min mann.

Du må avreagere som du finner best. Men passiv agressiv, furting, silent treatment, trass kan være vanskelig å håndtere for andre. Og vil ikke gi deg frihet til slutt. Heller tvert imot...tror jeg.

Sender en klem, jeg tror du trenger en, egentlig. *klem*

Kanskje litt barnslig, men veldig forståelig. Og hadde jeg hatt en slik "dust" av en mann hadde jeg muligens reagert på samme måte. Hva med å foreslå et slags kompromiss? Jeg føler meg fortsatt såret og lei, men vil vi skal legge det bak oss , (så godt det går). Skal vi ta å rydde vekk og ornde SAMMEN og så gjør vi noe kos etterpå. En tur på kino, litt ekstra god mat og film, en kveld på byn, eller ett eller annet dere trives med begge to. Gjøre noe sammen, for dere to, tror jeg er tingen her.

Godt forslag!

Annonse

Fint forslag! Takk! :)

Folk er forskjellige. ;0) Jeg hadde nok ønsket å "vaske vekk møkka" fortest mulig. Så jeg hadde skura til huden var filler. Nytt og blankt ark. Og så hadde jeg grått mine modige tårer og trengt ørti forsikringer av min mann.

Du må avreagere som du finner best. Men passiv agressiv, furting, silent treatment, trass kan være vanskelig å håndtere for andre. Og vil ikke gi deg frihet til slutt. Heller tvert imot...tror jeg.

Sender en klem, jeg tror du trenger en, egentlig. *klem*

Sånn er egentlig jeg også. Ned på rumpa, og rett opp igjen + nye blanke ark. Jeg pleier aldri å være langsur, dette er ganske nytt for meg..:P

Men takk for klemmen. Den trengte jeg :)

Gjest Nickløsheletida

Det er ryddig her :) Det er bare ikke fredagsvasket, innkjøpt pils, eller lagd middag. Selv har jeg spist brødskive.

Jeg vil ikke krige, men alle følelsene mine SKRIKER at det er hans ball..;)

Men Laguna, dette forholdet kommer til å gå til helvete hvis du skal holde på slik. Prøv og blås i svigermor (hun er psyk) og tenk på hva som vil gjøre helgen triveligst for DEG.

Liker du at det er nyvasket i helga, liker du noe godt å spise osv, så gjør du det slik at helgen for deg blir best mulig. Du får ikke gjort noe med svigermor og jeg tror du skal slite veldig hardt for å endre mannen din også. Det er så typisk kvinner å tro at man kan endre de negative sidene ved partneren sin og tro meg, det klarer du ikke ;-) Sannsynligvis bruker du bare mye energi til liten nytte.

Du kan bare sørge for at tilværelsen din er bra her og nå.

Men er det noe galt i det da? Jeg ELSKER å skjemme bort mannen min til vanlig..:) Men har ikke kjempelyst akkurat nå..:S

Øhmm.... og det er han nok vant til at lille mamma driver med også.. Og hun er steike gal, men det har alltid ordnet seg slik at når hun får lov å behandle ham som et barn. Så blir hun blid igjen. Uansett hva årsaken til bråket var. Og da er alt fint uten at han trenger å gjøre noe som helst for det.

Følgelig sitter han som det barnet han er vant til å være, og venter på at du skal opptre akkurat slik.. tenker jeg.

Du må gjøre noe han aldri har opplevd noen gjør før. Som får han til å våkne og lee på seg. Enten skjønner han hva som er i ferd med å skje. Eller så taper du stort. I alle tilfelle kan dere ikke holde på slik som nå.

''Klart det er barnslig, men so what? Jeg syns det er fantastisk at alle her inne er så vanvittig gode til å være rolige, dypt kommuniserende mennesker som bare gjør rasjonelt kloke ting.''

Det er det da ingen som har sagt, så vidt jeg kan se. Men når man setter seg ned og tenker etter hva man skal gjøre, til den grad at man spør på et forum, så er det jo en fantastisk sjanse til å gjøre rasjonelle, kloke ting.

''Det er det da ingen som har sagt, så vidt jeg kan se.''

Nja.... Er vel det som er tonen både i denne tråden og ikke minst i den tråden som beskrev julehelvete...

''Men når man setter seg ned og tenker etter hva man skal gjøre, til den grad at man spør på et forum, så er det jo en fantastisk sjanse til å gjøre rasjonelle, kloke ting.''

Hehe, det kan det sikkert være, men samtidig lurer jeg veldig på om de som sier "snakk-snakk-snakk" ALLTID greier å være så rolig og rasjonelle på egen hjemmebane. Eller de som i den forrige tråden ble sjokkert over at laguna1 ropte til sin svigermor. Jeg undres alltid litt over folk som aldri kunne sprukket, aldri kunne gjort ditt eller datt.

Jeg for min del kan fint se hva som er den lure måten å gjøre ting på, helt uten å være i stand til å gjennomføre det lure om jeg er sint og såra nok. Kanskje laguna1 og jeg er de eneste som er slik her inne. :-)

Nja.... Er vel det som er tonen både i denne tråden og ikke minst i den tråden som beskrev julehelvete...

''Men når man setter seg ned og tenker etter hva man skal gjøre, til den grad at man spør på et forum, så er det jo en fantastisk sjanse til å gjøre rasjonelle, kloke ting.''

Hehe, det kan det sikkert være, men samtidig lurer jeg veldig på om de som sier "snakk-snakk-snakk" ALLTID greier å være så rolig og rasjonelle på egen hjemmebane. Eller de som i den forrige tråden ble sjokkert over at laguna1 ropte til sin svigermor. Jeg undres alltid litt over folk som aldri kunne sprukket, aldri kunne gjort ditt eller datt.

Jeg for min del kan fint se hva som er den lure måten å gjøre ting på, helt uten å være i stand til å gjennomføre det lure om jeg er sint og såra nok. Kanskje laguna1 og jeg er de eneste som er slik her inne. :-)

*kremt*

*ser ned og skraper med foten*

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Åh, noen som skjønner hva jeg mener! :D

Helst skulle jeg ha reist en tur også, men ingen penger før mandag.

Men GJETT om han legger merke til det. Han er en pirk, og han er glad i øl...;p

''Han er en pirk, og han er glad i øl...;p''

Jeg skjønner ikke dette her. Hvis jeg var glad i øl (noe jeg ikke er), hadde jeg da greid å kjøpe det selv.

''Eller de som i den forrige tråden ble sjokkert over at laguna1 ropte til sin svigermor. Jeg undres alltid litt over folk som aldri kunne sprukket, aldri kunne gjort ditt eller datt.''

Jeg håper virkelig jeg hadde klart å slå i bordet og brøle skikkelig dersom min svinermor hadde oppført seg som Laguna sin! Jeg skjønner ikke hvorfor man skal "puse" rundt slike monstre - gi henne igjen med samme mynt sier jeg!

''Eller de som i den forrige tråden ble sjokkert over at laguna1 ropte til sin svigermor. Jeg undres alltid litt over folk som aldri kunne sprukket, aldri kunne gjort ditt eller datt.''

Jeg håper virkelig jeg hadde klart å slå i bordet og brøle skikkelig dersom min svinermor hadde oppført seg som Laguna sin! Jeg skjønner ikke hvorfor man skal "puse" rundt slike monstre - gi henne igjen med samme mynt sier jeg!

''Jeg håper virkelig jeg hadde klart å slå i bordet og brøle skikkelig dersom min svinermor hadde oppført seg som Laguna sin! Jeg skjønner ikke hvorfor man skal "puse" rundt slike monstre - gi henne igjen med samme mynt sier jeg!''

Nemlig - ingen grunn til å ha silkehansker på når man møter boksehansker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...