Gå til innhold

Er det barnslig av meg å...

Anbefalte innlegg

Huff :/

Jeg var heldig med min ekssvigermor... Husker hun en gang (halvt i spøk selvsagt, siden han ikke var typen til å være voldelig) sa til sin sønn at "Dersom du så mye som _rører_ togli, så vet du at du får med meg å gjøre!"

Ja, det blir vel nærmest det motsatte:-) Godt at det finnes noen slike svigermødre også. Jeg håper at det er dem det er flest av:-)

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

27

• Colette

18

• Mammantil3

8

• nitty-gritty

5

Mest aktive i denne tråden

Ja, det sved godt....Innimellom kunne hun sitte her og prate bare dritt om sønnen sin. "Hvordan var han du var gift med før da?" Og når jeg beskrev dette, så lurte hun på "hva i all verden som var bedre med hennes sønn? Og hvordan jeg holdt ut med han? " For han var hennes eiendom.

Huff, nå kupper jeg visst tråden til laguna. Men jeg har stor forståelse for de som klikker på svigermor.

Illijal i alle retninger hun x-svigermoren din da- en klassisk nedbryter. Først kritiserer hun sønn og gjennom kritikken kritiserer også den som har valgt sønnen, i neste er sønnen den som skal beskyttes. Ikke noe som skaper selvtilitt og verdighet for noen det der :(

Ja, det kan du si...Det hørtes ut som hun ville redde han fra og bli morder. For det ville jo gå utover han, stakkar...med fengsel og greier. Det var aldri så farlig med meg, og hvordan jeg hadde det.

Han har, etter at det ble slutt mellom oss, flere ganger oppsøkt henne, og vært voldelig mot henne (som nå er 78 år). Han fikk besøksforbud, og hun fikk sikkerhetsalarm, samtidig som jeg fikk det. Men for ikke så lenge siden ringte politiet meg og fortalte meg at han bor hos moren...Og det gjør han pr. d.d.

Herre jemini :( Så innmari bra at du kom deg unna!

Gjest Shira :o)

Jeg har allerede begynt å tenke på navn. Hva med "Vi som kan sprekke!"? Eller "Vi som sprakk hemningsløst!"? Andre forslag? Dessuten må vi ha facebookside. Og vi bør nok lage en video for YouTube. Litt annonsering i riksavisene også.

Da tenker jeg klikken snart er klar, jeg!

;-)

Alle med respekt for seg selv har Facebookside! He he.

Annonse

Illijal i alle retninger hun x-svigermoren din da- en klassisk nedbryter. Først kritiserer hun sønn og gjennom kritikken kritiserer også den som har valgt sønnen, i neste er sønnen den som skal beskyttes. Ikke noe som skaper selvtilitt og verdighet for noen det der :(

Ja, jeg tror du har rett. Splid for sin egen del, men uten tilfredsstillende resultat for henne selv.

Hvis jeg hadde ropt til den svigermora jeg faktisk har, ville jeg ikke forventet noen støtte fra mannen min. Men hvis svigermora mi plutselig hadde blitt forvandlet til noen som kalte meg narkoman og alkoholisert og snakket dritt om meg til mora mi, og deretter kalte mora mi for løgner, hadde jeg ikke tatt fem øre for å slå i bordet og servere noen gloser. Og da hadde jeg forventet støtte. Det samme kunne mannen min ha forventet dersom foreldrene mine hadde behandlet ham på den måten.

Jeg tror jeg ville følt meg dårlig om jeg endte på hennes nivå.

Jeg har som sagt aldri opplevd det laguna har, men tror jeg hadde vært langt mer fornøyd om jeg lot henne stå og rope mens jeg selv snudde på hælen og gikk etter å ha sagt at "du trenger profesjonell hjelp".

Gjest Shira :o)

Jeg hadde det godt med han så lenge hun holdt fred. Men så fort hun hadde vært inne i bildet ble han paranoid og sur. Hun gikk inn for og ødelegge forholdet vårt fra begynnelsen av. Jeg gikk på skole den tiden, og han hentet meg etter skoletid. Noen ganger var han sur og tverr, og da viste det seg at hun hadde bedt han passe på aå jeg ikke utnyttet han med denne kjøringen...Og slik fortsatte det, samtidig som hun smisket med meg, og var så glad i meg:-)

Hun hadde verdens snilleste og vakreste mann også. Men hun ble nok lei av han. Hun fikk han uføretrygdet, og etter hvert kategorisert som "glemsk". Hun fikk etter hvert plassert han på et hjem for demente, hvor han ble medsinert til det ugjenkjennelige. Og deretter oppfylte hun sitt behov for og selge eneboligen og kjøpe seg den sentrumsleiligheten hun ønsket seg. Og der bor hun i dag, sammen med sønnen:-)

Det er jo helt utrolig. Og grusomt at ødelegger neste generasjon.

Godt du ikke ble fanget for godt i det nettet der!

Herre jemini :( Så innmari bra at du kom deg unna!

Ja, det er bra. Selv om jeg ofte har savnet han. Vårt siste møte var i nov. 2009, da han slo seg inn en av ytterdøreme mine med et balltre. Jeg våknet ved 01.-tiden en natt av at han slo på døra mi, og ble vettskremt. Jeg sto opp, og åpnet døra, men da løp han ut igjen heldigvis. han ble tvangsinnlagt på psykiatrisk etter dette, men slapp ut igjen like etterpå.

Ja, det er bra. Selv om jeg ofte har savnet han. Vårt siste møte var i nov. 2009, da han slo seg inn en av ytterdøreme mine med et balltre. Jeg våknet ved 01.-tiden en natt av at han slo på døra mi, og ble vettskremt. Jeg sto opp, og åpnet døra, men da løp han ut igjen heldigvis. han ble tvangsinnlagt på psykiatrisk etter dette, men slapp ut igjen like etterpå.

Du sitter tdeligvis dypt i han også. Har du voldsalarm fremdeles? Føler du deg trygg nå?

Annonse

Det er jo i såfall bare trist å tenke på at dersom han hadde klart å bryte med sin mor kunne han hatt et levbart og fint liv...

Ikke sant....Det er sannheten. Men det kommer han aldri til og klare. Hun har alt for mye makt over han - rent følelsesmessig.

Ikke sant....Det er sannheten. Men det kommer han aldri til og klare. Hun har alt for mye makt over han - rent følelsesmessig.

Skummel teknikk hun har brukt, push pull sant. På den ene siden massiv "du duger ikke" - og etterpå "kom til mamma så skal jeg hjelpe deg - det er jeg den eneste som kan"!

Skummel teknikk hun har brukt, push pull sant. På den ene siden massiv "du duger ikke" - og etterpå "kom til mamma så skal jeg hjelpe deg - det er jeg den eneste som kan"!

Nettopp. Hun har lært dem opp til og være avhengige av seg. Og ikke minst at de er sykelige, rent psykisk. Det var bare et friskt menneske i familien, og det var henne selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...