Gå til innhold

NHD: Strategien din fungerer ikke. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest, og etterlevd, det du har kommet med av råd angående forhold, og hva man bør og ikke bør gjøre mot sin partner.

Noe av det siste du skrev var at den smarteste strategien var å være så søt, god og spennende at mannen til slutt ikke greide seg uten deg, heller enn å si mer direkte hva man ønsker av forpliktelser.

Det har jeg også gjort, med flere. Resultatet: De har det veldig bra med meg og greier seg ikke uten meg. Etter hvert kommer det likevel frem i lyset at det foregår en hel del bak min rygg, langt over grensen for hva som er akseptabelt i et forhold. Alt fra å utveksle nakenvideoer av seg selv med damer på jobb, til diverse fysiske aktiviteter.

Det ironiske er at når jeg finner ut av det og reagerer, skjer en av to ting: De vil ikke gi slipp på meg fordi de ikke greier seg uten meg, men slutter ikke med det de gjør. Tilliten og følelsene forsvinner for min del. Andre variant: De var ikke så interessert egentlig, men har bare aldri hatt det så bra med noen før, alt er jo så enkelt og ukomplisert med meg.

Klokken tikker, NHD. Kan du komme med en mer utfyllende strategi?

Skrevet

Hva med å være deg selv? Jeg hadde blitt ravende gal om jeg skulle holdt på med strategier i alle retninger.. jøssemeg. Livet er vel ikke et brett sjakk!

Skal du være en slags perfekt versjon av deg selv for at menn skal bli "avhengig", og så ikke ha noen krav eller grenser på egne vegne?

Om kjæresten din driver med ting du finner uakseptable, så ta det opp med ham. Forlang en forklaring. Og en unnskyldning. Bli ENIGE om hvordan forholdet skal være.

Skrevet

Hva med å være deg selv? Jeg hadde blitt ravende gal om jeg skulle holdt på med strategier i alle retninger.. jøssemeg. Livet er vel ikke et brett sjakk!

Skal du være en slags perfekt versjon av deg selv for at menn skal bli "avhengig", og så ikke ha noen krav eller grenser på egne vegne?

Om kjæresten din driver med ting du finner uakseptable, så ta det opp med ham. Forlang en forklaring. Og en unnskyldning. Bli ENIGE om hvordan forholdet skal være.

Det trenger vel ikke være noen motsetning mellom det å være seg selv, og samtidig oppføre seg på en måte som tiltrekker heller enn å støte fra? Les det NHD skrev så forstår du kanskje.

Skrevet

Det trenger vel ikke være noen motsetning mellom det å være seg selv, og samtidig oppføre seg på en måte som tiltrekker heller enn å støte fra? Les det NHD skrev så forstår du kanskje.

Joda, visst er det en fordel å vite hva som fungerer sosialt sett, og på et vis som gir hensiktsmessig gevinst for en selv.

Men et kjærlighetsforhold er ikke en foretningsavtale!

Og dersom noen velger å misbruke din tillit og juger til deg. Da ber man ikke om strategier for å fikse problemet. Da gjør man slutt og finner en person med samme hensikter og mål som en selv. For de aller aller fleste løser slikt seg spontant basert på følelser.

Hva er din hensikt her? Hvor er følelsene dine og hva sier de? Hva sier personen som har sviktet?

Rådgivning på familiekontor eller terapeut kan være nyttig. Men ordet strategi høres helt feil ut i denne sammenhengen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg klarer ikke å finne det forrige innlegget som du viser til. Det hadde vært enklere hvis du hadde begreset deg til et ensifret antall nick.

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne det forrige innlegget som du viser til. Det hadde vært enklere hvis du hadde begreset deg til et ensifret antall nick.

Det var heller ikke meg du skrev det andre innlegget til. Jeg skal prøve å finne det.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg synes at det høres ut som en grei "strategi" jeg... Har lett for å bli revet med hvis jeg er forelsket, men min erfaring er at det er lurt å begrense kontakten litt (f.eks. sms) , ikke risikere å "kvele" interessen hos den annen part... Ellers ville jeg holdt igjen med sex hvis det var noen jeg så på som kjærestemateriale, ventet en mnd tid eller så. Det har ihvertfall funket for meg tidligere.

Lykke til, håper det ordner seg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...