Gå til innhold

Leukmi?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymboy
Skrevet

Heisann! Jeg er en gutt på fjorten år som er veldig engstlig for kreft og andre sykdommer. Jeg ble jo innlagt på sykehuset for et par dager siden, fordi jeg hadde ekstremt ugjevnt hjerterythme, og hyperventilasjon. Ble send med ambulanse til sykehuset, overnatta der en dag også tok jeg EKG, blodprøver og røgnten av hjertet/lungene mine. Alt så bra ut, men jeg føler meg fortsatt kvalm, svimmel, trøtt heletiden, litt øm i armene og bena. På tommelen er jeg også litt rød, ser ut som litt blod inne i huden, ikke så veldig synlig men jeg så på symptomene på leukemi vet du, da ble jeg litt engstlig for det også. Så jeg lurer på om at det kan være det? Er veldig redd er nå, og håper på svar så fort som mulig. Leste symptomene på leukmi, det var veldig like de jeg har. Men jeg var jo på sykehuset for tre dager siden ca, så jeg vet ikke jeg. Ville de ha sett om jeg hadde hatt det på blodprøvene, EKGen eller røntgen? Altså, de letet jo ikke kreft - de skulle finne ut om det var problemer med hjertet eller noe.

Gjest -Anonymboy
Skrevet

Forresten, jeg glemte å skrive at jeg ikke har matlyst. Har ikke lyst på noe, har vært kvalm i den siste uken, så jeg vet ikke. Er gutt, veier ikke mye, er ikke høy, spiser ikke så veldig mye, har ikke matlyst i det heletatt, rett å slett.

Skrevet

Slutt å lese ting som gjør deg opprørt... 3milliarder sykdommer har en rekke symptomer som er til forveksling lik. Hvis man skal gå på med kanoner hver gang noen følte seg tufs, så kunne man bare bedt siste mann som forlater dette land, om å slukke lyset! ;0P

For i 99,9 % av tilfellene der man føler seg tufs, så er det noe ufarlig som går over.

Du har angst tipper jeg.. med de hjertesymptomene og de tankene. Fortell legen din/foreldrene dine om hva du tenker. Slik at du kan få behandling der det trengs. Istedet for å lese på nett og finne opp mulige sykdommer.

Gjest Anonymboy
Skrevet

Slutt å lese ting som gjør deg opprørt... 3milliarder sykdommer har en rekke symptomer som er til forveksling lik. Hvis man skal gå på med kanoner hver gang noen følte seg tufs, så kunne man bare bedt siste mann som forlater dette land, om å slukke lyset! ;0P

For i 99,9 % av tilfellene der man føler seg tufs, så er det noe ufarlig som går over.

Du har angst tipper jeg.. med de hjertesymptomene og de tankene. Fortell legen din/foreldrene dine om hva du tenker. Slik at du kan få behandling der det trengs. Istedet for å lese på nett og finne opp mulige sykdommer.

Takk, altså jeg har snakket med foreldrene og en random sykepleier på sykehset om dette. Det har noe med angst å gjøre, men det som er så weird er at jeg ikke er redd noe/noen. Jeg merker absolutt alt som skjer, både en bitte liten lyd og alltid. Men vet du om blodprøver, ekg og røntgen vil svare på om du har leukemi eller ikke? De tok iallfall fem glass med blodprøver av meg, i sånn derre stikk ting man fyller på med glass (de med forskjellige farger som grønn, blå, gul osv)

Skrevet

Takk, altså jeg har snakket med foreldrene og en random sykepleier på sykehset om dette. Det har noe med angst å gjøre, men det som er så weird er at jeg ikke er redd noe/noen. Jeg merker absolutt alt som skjer, både en bitte liten lyd og alltid. Men vet du om blodprøver, ekg og røntgen vil svare på om du har leukemi eller ikke? De tok iallfall fem glass med blodprøver av meg, i sånn derre stikk ting man fyller på med glass (de med forskjellige farger som grønn, blå, gul osv)

Ja blodprøver vil avsløre leukemi med en gang. :0) Sånne ting går ikke leger glipp av. Det kan jeg garantere deg.

Konsentrer deg om å bli frisk. Lykke til!

Skrevet

Alt du skriver minner meg om meg selv da jeg var i ferd med å utvikle angst. Alt du skriver inkludert matlyst og hypokokndri kan forklares med angst. Hvis man er redd for sykdommer feks kreft eller hjerteproblemer er det veldig lett att man tolker ting feil. Det er ikke rart du ikke er sulten, du har jo gjennomgått ett panikkanfall, og er livredd for kreft.

Du burde få hjelp av en psykolog eller psykiater.

Lykke til

Gjest Anonymboy
Skrevet

Alt du skriver minner meg om meg selv da jeg var i ferd med å utvikle angst. Alt du skriver inkludert matlyst og hypokokndri kan forklares med angst. Hvis man er redd for sykdommer feks kreft eller hjerteproblemer er det veldig lett att man tolker ting feil. Det er ikke rart du ikke er sulten, du har jo gjennomgått ett panikkanfall, og er livredd for kreft.

Du burde få hjelp av en psykolog eller psykiater.

Lykke til

Okei, så du hadde dette selv engang? Hva gjorde du? dro du til sånn psykolog eller whatever det er kalt? sykehuset også sa det. Ble dobbelt så livredd siden når jeg liksom var inne i den sykebilen, så hørte ikke eller så ikke den ambulanse hjelperen som var baki med meg en dritt. Fikk ikke til å bevege hendene, dette var tydligvis pågrunn av at jeg hadde puls på 130-154. Den gangen trodde jeg at jeg skulle dø rett å slett. Skal nok gå til sånn som hjeper meg med det. Så du tror ikke at jeg har kreft på noen måter? bare at jeg "tenker på det så det skjer" på en måte?

neelie (ferri) <3
Skrevet

Okei, så du hadde dette selv engang? Hva gjorde du? dro du til sånn psykolog eller whatever det er kalt? sykehuset også sa det. Ble dobbelt så livredd siden når jeg liksom var inne i den sykebilen, så hørte ikke eller så ikke den ambulanse hjelperen som var baki med meg en dritt. Fikk ikke til å bevege hendene, dette var tydligvis pågrunn av at jeg hadde puls på 130-154. Den gangen trodde jeg at jeg skulle dø rett å slett. Skal nok gå til sånn som hjeper meg med det. Så du tror ikke at jeg har kreft på noen måter? bare at jeg "tenker på det så det skjer" på en måte?

Det kan ikke skje noe av å bare tenke på det :)

Jeg ligger våken hele netter og tenker på ting iblant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...