Gå til innhold

Tamiflu

Gjest Burde visst det

Anbefalte innlegg

Gjest Burde visst det
Skrevet

Må man ha resept på Tamiflu?

Skrevet

Mener du om du må ha resept for å få kjøpt Tamiflu?

Ja.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mener du om du må ha resept for å få kjøpt Tamiflu?

Ja.

Med vennlig hilsen

Jeg skal til fastlegen på tirsdag for noe annet. Jeg kan ikke regne med å bare få lov til å ta vaksinen der og da, uten å kjøpe den først altså?

black wealch
Skrevet

Jeg skal til fastlegen på tirsdag for noe annet. Jeg kan ikke regne med å bare få lov til å ta vaksinen der og da, uten å kjøpe den først altså?

Tamiflu er ikke det samme som vaksinen. Vaksinen har de på legesenteret, Tamiflu er medisin om du blir syk.

Skrevet

''Jeg skal til fastlegen på tirsdag for noe annet. Jeg kan ikke regne med å bare få lov til å ta vaksinen der og da, uten å kjøpe den først altså? – prust''

Hei,

Tamiflu er ikke influensavaksine. Det er tabletter som kan brukes når man først har fått influensa, men er ikke i vanlig bruk.

De fleste fastlegekontorene har vaksine for pasientene, og på mitt fastlegekontor så er det bare å stikke innom for å bli vaksinert av legesekretæren.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vanlig influensavaksine?

Hos min fastlege møter man bare opp uten time, så setter de sprøyten.

Skrevet

Tamiflu er medisiner man kan ta om man blir syk. Da det var pandemi i 2009, fikk reseptarer i apotekene lov til å skrive de ut som ett unntak. Dette gjaldt bare under pandemien tror jeg. Det vi nå ser er ingen pandemi men en epedemi.

Gjest Tamiflua
Skrevet

''Jeg skal til fastlegen på tirsdag for noe annet. Jeg kan ikke regne med å bare få lov til å ta vaksinen der og da, uten å kjøpe den først altså? – prust''

Hei,

Tamiflu er ikke influensavaksine. Det er tabletter som kan brukes når man først har fått influensa, men er ikke i vanlig bruk.

De fleste fastlegekontorene har vaksine for pasientene, og på mitt fastlegekontor så er det bare å stikke innom for å bli vaksinert av legesekretæren.

Med vennlig hilsen

Det jeg har lest på nettet er at de som er i risikosonen kan få vaksinen uten videre på legekontorene, mens de "vanlige" må få resept hos lege først, så kjøpe vaksinen og få den satt av en av legesekretærene.

Je ne sais pas.

Tamiflu er antiviral medisin som virker mot svineinfluensa, men det skriver legen kun ut dersom man er veldig dårlig av influensaen, den kan forkorte sykdomsperioden noe.

Ellers er beste medisin å holde senga og passe på å få i seg nok væske :-)

Skrevet

Dette får du spørre fastlegen om eller ring legevakten.Tamiflu var vel for den forrige utgaven? Er du over 40 og er frisk hadde jeg droppet det helt.Har vært syk i 3 uker nå,men nå har det gitt seg uten noe som helst legebesøk.Jeg har passert 50.

Gjest Burde visst det
Skrevet

Dette får du spørre fastlegen om eller ring legevakten.Tamiflu var vel for den forrige utgaven? Er du over 40 og er frisk hadde jeg droppet det helt.Har vært syk i 3 uker nå,men nå har det gitt seg uten noe som helst legebesøk.Jeg har passert 50.

Jeg er over 50 og frisk som en fisk:-) Og satser på å slippe lege.

Spurte på vegne av min gamle mor som er syk.

Fint at du har blitt bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...