Gå til innhold

Leukmi?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymboy
Skrevet

Lurer på om jeg har Leukmi? Er fjorten år, blir femten nå snart. Røde prikker mange steder, ser ut som jeg blør inne i huden. Jeg er slapp, trøtt, kvalm, dårlig appetitt, vondt i ledd og det svartner for øynene. Jeg så på symptomene på lekumi, og de var dessverre ganske like som de jeg har så jeg begynte å bli litt engstelig. Jeg var innlagt på sykehuset fordi jeg hadde tungpust og hjertebank, hatt det lenge men ble verre. Ble sleppet ut av sykehuset dagen etter pg. alt var greit. Både hjerte/lunge bildene jeg tok på røngten var greie, blodprøvene jeg tok var fine (de tok mange glass med forskjellige farger å fylte på blod, rød, grønt, gult osv fargene på glassene) også tok de å sjekke oksygen i blodet, det var greit, men selvsagt de så vel ikke noe spesielt på kreft og lignende siden jeg ikke nevnte noe om det. Så det er det jeg er litt redd for nå. Er ikke svært aktiv i fritiden, spiller for de meste og er alene. Men som sagt, kan dette være leukmi? Har noen dårlige bilder (så si umulig å se litt av de røde prikkene/blode som det ser ut i huden) her; http://bildr.no/image/1360285.jpeg og http://bildr.no/image/1360284.jpeg vanskelig å se, men om du ser nøye så tror jeg du skal se forskjell på normale huden og den røde prikkete blod aktige huden. Føler meg slapp, kvalm osv som jeg skrev først. Så vel, håper på et svar som kan svare på alle spørsmålene mine her. (tror ikke dette bare er utslett altså, har ikke hatt det så spesielt lenge men uansett. Syntes det bare blir verre å verre). Takk :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Diagnostisering av leukemi skjer ved hjelp av blodprøver analysert på det sykehus.

Det er ingen brukere av dette forum som verken kan bekrefte eller avkrefte en slik diagnose på grunnlag av et lite bilde på nett.

Gjest Anonymboy
Skrevet

Diagnostisering av leukemi skjer ved hjelp av blodprøver analysert på det sykehus.

Det er ingen brukere av dette forum som verken kan bekrefte eller avkrefte en slik diagnose på grunnlag av et lite bilde på nett.

Altså jeg har tatt blodprøver, men de var fine - tok de for fire dager siden. Som jeg skrev, så jeg vet ikke jeg. Vil blodprøver avsløre lekumi?

motorPrøysen
Skrevet

Du har nettopp vært innlagt til undersøkelse på sykehus og har sånn sett neppe grunn til å tro at du er alvorlig syk. Allikevel tyder innleggene dine her på at du ikke klarer å slappe av i forhold til dette.

Jeg syns du skal bestille en time hos fastlegen din og fortelle ham hva du er engstelig for. Han kan svare på de medisinske spørsmålene. Du bør også fortelle ham om all engstelsen du har i forhold til dette.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Altså jeg har tatt blodprøver, men de var fine - tok de for fire dager siden. Som jeg skrev, så jeg vet ikke jeg. Vil blodprøver avsløre lekumi?

Ja, det er nettopp blodprøvene som er avgjørende om en skal bekrefte eller avkrefte leukemi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...