Gå til innhold

Kan man la være å invitere faren sin?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke krefter

Mitt forhold til min egen far er verre enn det Laguna beskriver om sin svigermor.

Jeg har invitert til et familieselskap, men holder nå på å avlyse det fordi jeg ikke orker å ha med min far. Det er også fordi jeg ikke er helt frisk akkurat nå, og trenger veldig masse overskudd dersom jeg skal omgås ham.

Jeg ønsker å omgås mennesker som gjør meg godt.

Kan jeg si fra at jeg ikke ønsker at han skal komme, men kun min mor (hun er vanskelig nok i seg selv hun også, men går i alle fall noen hakk bedre enn med min far).

Hvis man skal kunne velge bort mennesker som er destruktive for en, kan man ikke da også velge dem bort selv om de er i familie?

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke det der med hvorfor man må invitere til familieselskap, med mennesker man ikke ønsker å omgås.

La være.

Inviter noen av og til, og ikke kall det familieselskap, men besøk av søster e.l. dersom du ønsker å omgås deler av familien.

selvfølgelig kan man la være å invitere faren sin. Jeg har ikke invitert min i bursdager og sånt på årevis fordi jeg vet at han ikke kommer hvis min mor kommer. Det er han som er vrang, så da er det hans tap.

-lurer litt på hvordan det blir i konfirmasjonen til sønnen min om halvannet år, men den tid den sorg. Kan bli innbringende for gutten hvis bestefar "kjøper seg fri" i det minste!

Gjest luftslott

Har tenkt en del på det samme, men for min del er det evt. bryllup som vurderes. Jeg har lyst på en fest som blir et positivt og godt minne, jeg har lyst at svigerfamilien skal trives med min side av familien. Og jeg har mer lyst å gifte meg i kirka enn jeg har til å ha med fattern på festen(for ordens skyld, vi har veldig lite til overs for kirke og kristendom). Men ville det i det hele tatt vært "lov" å la være å invitere sin egen far til bryllupet sitt?

Gjest ikke krefter

Med mindre det er snakk om bryllup eller begravelse (og kanskje konfirmasjon) kan du velge han bort uten skyldfølelse og dikkedarier. Tenker jeg.

Vel, det er bursdagen til et av barna mine. Så jeg syns at jeg "må". Jeg glemte å skrive, at mine foreldre er gift. Men "alle" vet at jeg har et svært anstrengt forhold til min far. Ikke alle vet de egentlige grunnene.

Jeg kvir meg alltid for å gå i selskap med ham, og nå må jeg altså tvinges til å ha ham hjemme hos oss.

Annonse

selvfølgelig kan man la være å invitere faren sin. Jeg har ikke invitert min i bursdager og sånt på årevis fordi jeg vet at han ikke kommer hvis min mor kommer. Det er han som er vrang, så da er det hans tap.

-lurer litt på hvordan det blir i konfirmasjonen til sønnen min om halvannet år, men den tid den sorg. Kan bli innbringende for gutten hvis bestefar "kjøper seg fri" i det minste!

''Kan bli innbringende for gutten hvis bestefar "kjøper seg fri" i det minste!''

Aldri så galt... :-D

''Kan jeg si fra at jeg ikke ønsker at han skal komme, men kun min mor (hun er vanskelig nok i seg selv hun også, men går i alle fall noen hakk bedre enn med min far).''

Jeg ville synes det var mer naturlig å ikke invitere noen av dem. Det er ganske spesielt å be din mor - og samtidig presisere at du ikke ønsker at din far skal komme. Så sant du ikke ønsker å markere en tydelig avvisning av din far, så synes jeg du gjør det unødvendig vanskelig på denne måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...