Gå til innhold

Ny PC, Norton eller McAfee?

Anbefalte innlegg

Gjest minnah

Ny PC er i hus, jeg skal har en multibruker Norton 360 og en produktnøkkel, men finner ikke hvor jeg kan legge dette inn på den nye PCen. Mistenker at Nortons nettsider er laget vanskelig med vilje, så man kjøper ny lisens i frustrasjon.. ;-)

Spm nr 2: Laster nå ned en prøveversjon av Norton i første omgang. Fikk feilmld: Norton er ikke kompatibel med McAfee som tydeligvis er på PCen fra før. Bør jeg avinstallere McAfee? Eller kan jeg like gjerne bruke denne som Norton? Eller er McAfee også en prøveversjon, som jeg må betale for i full utgave uansett?

Håper noen kan hjelpe raskt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387240-ny-pc-norton-eller-mcafee/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

17

• Sør

8

• PieLill

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah

Norton og McAfee på samme pc funker særdeles dårlig, det gjør at pc'n går utrolig tregt. Du burde avinnstallere det ene før du innstallerer det andre.

Spørsmålet var altså: Bør jeg avinstallere McAfee? Eller kan jeg like gjerne bruke denne som Norton? Eller er McAfee også en prøveversjon, som jeg må betale for i full utgave uansett?

...

Spørsmålet var altså: Bør jeg avinstallere McAfee? Eller kan jeg like gjerne bruke denne som Norton? Eller er McAfee også en prøveversjon, som jeg må betale for i full utgave uansett?

...

tror mcAfee også er prøveversjon, men det dukker vel opp info på pc'n om det? Den maste ihvertfall høl i huet på meg om å kjøpe fullversjon.

Kan jo hende det er et år inkludert eller noe hvis pc'n er ny forresten.

Gjest MrNobody

...

Jeg ville avinstallert begge to, og innstallert Microsoft Security Essentials. (Forutsatt at det er Windows du har på maskinen din. Er det Win 8 du har, så er dette innstallert i utgangspunktet.)

Det er gratis, og kommer godt ut i de aller fleste tester.

2 ulike antivirus på en maskin, bør aldri forekomme.

Gjest MrNobody

...

Les gjerne denne testen over diverse antivirus/beskyttelse av en pc. Hardware.no er en fin side : http://www.hardware.no/artikler/passer_paa_pc-en_din/89589/2

Annonse

Gjest minnah

Jeg ville avinstallert begge to, og innstallert Microsoft Security Essentials. (Forutsatt at det er Windows du har på maskinen din. Er det Win 8 du har, så er dette innstallert i utgangspunktet.)

Hm, ja det er win8. Aner ikke hvor jeg finner installerte programmer, jeg er helt ny på det OSet.

Gjest minnah

Fant oversikten over programmer, ser ikke det programmet du nevner der. Norton sa heller ikke fra om andre programmer enn McAfee. Kanskje det ikke fulgte med da?

Gjest MrNobody

Fant oversikten over programmer, ser ikke det programmet du nevner der. Norton sa heller ikke fra om andre programmer enn McAfee. Kanskje det ikke fulgte med da?

Det er det første programmet som er i testen. Og ser du på konklusjonen på siste siden, så er Microsof Security Essentials kåret som nr.1.

Jeg skriver fra en Win 8 maskin nå, og der er dette inkludert.

Man trenger ikke McAfee eller Norton.

Jeg har forsøkt de fleste, og den som bruker minst ressurser og fungerer godt i bakgrunnen er altså Microsoft sitt eget program.

Gjest minnah

Det er det første programmet som er i testen. Og ser du på konklusjonen på siste siden, så er Microsof Security Essentials kåret som nr.1.

Jeg har forsøkt de fleste, og den som bruker minst ressurser og fungerer godt i bakgrunnen er altså Microsoft sitt eget program.

Jeg fant ikke det programmet i oversikten på min nye pc, så da er det antakelig ikke med på den.

McAfee er en prøveversjon som begynner å skrike om penger om en mnd. eller to eller tre. Gir du de e-postadressen din, spammer de deg for all evighet. Avinstaller det.

Norton er svært resurskrevende (-> PC-en går treigere) og dessuten så overkomplisert at det er en sikkerhetsrisiko i seg selv. Stiller en haug med spørsmål man skjønner lite og ingen ting av.

To antivirusprogram på en PC funker ikke.

Går ut fra du har en Windows PC. Microsoft har sitt eget antivirus-/sikkerhetsprogram som er helt gratis. Etter som de har laget programvaren, kan man anta at de også vet hvordan det skal beskyttes. Progremmet går pent og stille i bakgrunnen.

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/security-essentials-download

mvh

Helt enig.

Mvh

Annonse

Ingen av delene.Microsoft Security Essentials er både gratis og bra nok for den private bruker selv med 4-6 stk pc i huset.

Jeg har skrudd av WIFI og drar ut nettvekskabelen når jeg legger meg.Har nemlig våknet av at maskine startet og så stopper etter 5 min.Har min pc på soverommet.

...

ALDRI to antivirusprogrammer på en maskin. ALDRI! Er det noe som skaper sirup, så er det det.

Gjest MrNobody

Javel, da er det jo i så fall helt på trynet om det i tillegg ligger en prøveversjon av f.eks McAfee på maskinen.

Dette har du helt rett i.

Uvitende folk som selger pc, og skal prakke på disse programmene.

En av grunnene for å velge nettopp Win 8, er jo nettopp at sikkerheten er bedre enn tidligere. Windows security essentials er allerede inkludert i form av Windows Defender.

Når det er sagt, så er dette med ekstra programmer noe som gjør at pc'ene blir billigere.

Men det skaper unødig arbeid for folk flest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...