Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta CT undersøkelse av mage og urinveier. Det står at jeg må drikke vann hvert 10 minutt 1 time før timen, og at noen ganger får man kontrastvæske.

Har hørt mye dritt om kontrastvæsken ;/ Noen som har vært borti det?

Gruer meg :P

Skrevet

Jeg har vært igjennom en slik undersøkelse. Jeg drakk kontrastvæske før undersøkelsen. Jeg drakk og drakk, den var blank som vann og smakte litt lakris. Det var helt greit, bortsett fra at man ble mett og full i mage og stadig måtte tisse. Inne på undersøkelsesrommet fikk jeg kanyle i armen og mer kontrastvæske. Selve undersøkelsen var grei, men det føltes som en evighet da jeg virkelig holdt på å tisse på meg. Man må jo ligge helt stille og det var ikke så lett. Bortsett fra det med tissingen var undersøkelsen helt grei.

Skrevet

Jeg har vært igjennom en slik undersøkelse. Jeg drakk kontrastvæske før undersøkelsen. Jeg drakk og drakk, den var blank som vann og smakte litt lakris. Det var helt greit, bortsett fra at man ble mett og full i mage og stadig måtte tisse. Inne på undersøkelsesrommet fikk jeg kanyle i armen og mer kontrastvæske. Selve undersøkelsen var grei, men det føltes som en evighet da jeg virkelig holdt på å tisse på meg. Man må jo ligge helt stille og det var ikke så lett. Bortsett fra det med tissingen var undersøkelsen helt grei.

Regner med jeg slipper å drikke sånn væske siden jeg må drikke masse vann 1 time før timen ?

Skrevet

Fikk du beskjed på forhånd at du måtte ha kontrastvæske? Evt være der i god tid før?

Skrevet

Fikk du beskjed på forhånd at du måtte ha kontrastvæske? Evt være der i god tid før?

Det sto i innkallingen at jeg skulle drikke kontrastvæske. Jeg kunne møte opp halvannen time før undersøkelsen og drikke væsken der. Eller jeg kunne hente væsken på forhånd og drikke den før jeg kom på sykehuset. Jeg valgt det siste og blandet i halvannen liters brusflasker som jeg drakk i bilen mens jeg kjørte.

Skrevet

Det sto i innkallingen at jeg skulle drikke kontrastvæske. Jeg kunne møte opp halvannen time før undersøkelsen og drikke væsken der. Eller jeg kunne hente væsken på forhånd og drikke den før jeg kom på sykehuset. Jeg valgt det siste og blandet i halvannen liters brusflasker som jeg drakk i bilen mens jeg kjørte.

Ok =) Var på undersøkelsen idag og jeg slapp å få noe kontrastvæske :) Gudskjelov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...