Gå til innhold

Krise løst:helt blakk.Ut i skogen?

Anbefalte innlegg

Da jeg er i ferd med å sparke min uduglige hjelpeverge,siden jeg klarer å gjøre dette bedre selv,har jeg kommet i vanskeligheter med de siste pengene.

Jeg hadde masse bensin på tanken og 40 kr i mynter.Hadde 10 kr i svenske panteflasker.Så på lørdagf i 14 tida dro jeg til Töcksfors på det helt nye kjøpesenteret som åpnet sommeren 2012.På butikken Cash-ett eller annet,fikk jeg kjøpt 4 kartonger med 1,5 liter melk for bare 45 sek.Kjøpte også 2 sjokoladeplater av den aller billigste typen til kr 5 per 100 gr.melk.dette blir da 55 sek eller 49 nok.

Regner med at jeg bør klare meg med 7 liter melk i 14 dager.(Hadde 1 liter h-melk fra før) Jeg drikker jo også annet enn melk,nemlig kaffe,saft,gløgg og vann.

Har en stor appelsin igjen,så i morgen søndag blir det fest med lapskaus og appelsin til dessert.Kaffe med fløte og sjokolade til.Gleder meg.

Jeg har både kjøleskap og fryser full av mat,men var manko på melk.Utenom disse 3 ukene med influensa har jeg en meget god helse,som jeg mener skyldes mye melk og søvn.

Jeg drikker ikke alkohol eller røyker.

Gleder meg til jeg blir 80,om jeg lever og treffer noen gamle idrettsmenn på gamlehjemmet.Da skal jeg spørre om de har noe slitasjegikt.

Skal forsøke å komme meg mer ut i frisk luft,og føler meg mer som Lars enn som Petter! (Monsen/Northug)

Kunne vært artig å se hvor lenge jeg hadde klart meg ute i naturen i sommer. med telt og sovepose.

Eller varmedress og pressening i februar-april.Hadde tatt med meg noe ved,øks og sag.Noen døde trær finner jeg vel ute i skogen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387260-krise-l%C3%B8sthelt-blakkut-i-skogen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du sjekket holdbarheten på melken.

Det er mye man kan leve av lenge som er sunnere enn melk og sjokolade. Men man må selvsagt orke å spise det også.

Du har sikkert noe du kan selge på finn.no eller på sider for folk med bil som hobby, hvis du trenger kontanter.

Som de andre sier er vel melk og sjokolade det siste jeg hadde kjøpt tror jeg. I alle fall 7 liter melk! Jeg hadde heller kjøpt frosne grønnsaker (så de holder seg godt), linser / bønner / kikerter (mye proteiner og metter godt, kan brukes som erstatning for kjøtt) og en sekk med fullkornsris eller noe. Og noe kjøttmat og/eller fisk om jeg hadde penger igjen. Men forskjellige krydder og tomater på boks har man mange deilige retter en god stund fremover.

Jeg syns det høres ut som du trenger hjelpeverge videre, da de valgene du tar ikke er så fornuftige. Dersom du er misfornøyd med den du har, kan du vel få en ny en? Det kan vel også hende du tar feil ang. hjelpevergens kompetanse - har du bedt om møte med overformynderiet for å gå gjennom din misnøye?

Annonse

Hvis du har fryseren full av mat kan jeg ikke skjønne annet enn at du vil klare deg helt fint. Då må få hjelp til å få ordnet med en bedre hjelpeverge. Man kan ikke sette hvem som helst til en sånn oppgave. Men, jeg er sikker på at du når du har kommet gjennom krisa vil være veldig glad for at han betalte inn inkassokravene:)

Jeg vet ikke hvor langt det er for deg å kjøre til Sverige - men selv om du bor ganske nærme grensa, så virker det veldig korttenkt å kjøre flere mil (?) for å kjøpe 7 liter melk og litt sjokolade?

Som andre her sier - bruk heller pengene på mat (gulrøtter, poteter, havregryn) i en butikk nær deg, og bruk bensinen heller på viktigere kjøreturer.

Synes du skal fortsette å ha hjelpeverge som kan hjelpe deg med privatøkonomien. men spør gjerne om å få bytte, hvis det ikke har funket med ham du har nå.

Som de andre sier er vel melk og sjokolade det siste jeg hadde kjøpt tror jeg. I alle fall 7 liter melk! Jeg hadde heller kjøpt frosne grønnsaker (så de holder seg godt), linser / bønner / kikerter (mye proteiner og metter godt, kan brukes som erstatning for kjøtt) og en sekk med fullkornsris eller noe. Og noe kjøttmat og/eller fisk om jeg hadde penger igjen. Men forskjellige krydder og tomater på boks har man mange deilige retter en god stund fremover.

For det første velger jeg selv hva jeg ønsker å spise og drikke i 2 uker.Dessuten hadde hjelpevergen rota bort de 2000 jeg skulle hatt i matpenger.Jeg fikk 300 ekstra før jul,og ble lovet 500 den 5/1 som jeg ikke fikk.Han fylte tanken min med bensin for 500 kr,og jeg fikk noe mat.Det er ett engangs tilfelle at jeg bruker 200 kr i bensin for bare å handle for 50 kr.Men det var ikke mine 500 kr.Det var Bjørn sine.Jeg hadde tomflasker for ca 10 sek,og jeg hadde valget å kjøpe 2-3 liter i Norge eller 6 liter i Sverige.

For meg var valget enkelt siden jeg får tilbake kontrollen over mine penger i februar.

Skal noen hjelpe meg fordrer det at de er vesentlig flinkere enn meg på en god dag.

Om jeg er "gal" 20 av månedens 30 dager,har jeg alikevel 10 gode dager som jeg kan bruke til å betale regninger og hamstre mat.At jeg tok ut 2-3000 kr i kontanter hver måned var ett godt valg for meg.Også at jeg ikke kjøpte cola til 20 kr flaska,men en billig "Villa-Farris" varient til bare 10 kr fra Borg bruggerier.Da har jeg en god del tomflasker når pengene nærmer seg 500 kr eller mindre.

Selv om jeg har utbetalt 20-22 000 hver mnd ( 26 000 i desember),er det ikke mine kreditorer sin feil at jeg er syk og skilt.Så at jeg da bruker ca 17-19 000 kr mnd på regninger og klær er helt i orden for meg.

Planen er nemlig å betale ned mine anmerkninger fortest mulig så jeg kan låne litt for å bli kvitt gjelda til SI og Kommunen.Som de kjente domino brikkene kan små feil lage ringvirkninger som både øker i omfang og varer lenge.

Når man har over 2000 kr mnd i trekk har jeg jo råd til å låne nok til å betale ut gjelden raskere,med 1000-1500 kr mnd,jeg får jo fratrekk for gjeldsrentene,men ikke salær,gebyrer og renter på inkassogjeld.

Jeg skal også øke skattetrekket med 200-500 kr måneden siden jeg har fått restskatt i ca 3 år.

Som den våkne iakttager kanskje vil se,er det ikke noe galt med mitt intellekt,bare at jeg er "psyk".Depresjon dreper over 500 mennesker hvert eneste år,og jeg nekter å bli nr 501.

Om jeg må jukse,bedra eller svindle for å overleve,vil jeg heller sitte i fengsel enn å dø.

Jeg avslutter denne tråden,da jeg ser at jeg har både bedre oversikt selv,og får dårligere råd,enn jeg selv har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...