Gå til innhold

Angst og depresjon;By eller land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en liten formue på bare 750 000 må jeg låne minst 1 mill for å få en 1-2 roms i Oslo,eller jeg kan bo her og sette opp en vegg ute i gangen og leie ut 2-3 rom.Leieboeren kan få tilgang til egen dusj og vaskamaskin,men må bo på det største soverommet.Jeg setter inn en vannkoker og en micro.Under ett vindu.Setter mitt gamle kjøl/frys ut i gangen,slik at han kan bruke det.Med minst 5000 kr i husleie, med gratis strøm og wifi,har jeg allerede første mnd råd til å kjøpe nytt kjøleskap.

Jeg har en 100 liter fryseboks,så jeg trenger bare ett kjøleskap med en liten fryser til 10 grandis.

Med husleie på ca 2000 og ett lån på 1 mill får jeg sikkert 7000 i boutgifter,men reiser jo gratis i hele oslo.Er leiligheten liten må jeg passe på at det er ett fellesvaskeri i kjelleren.

Hvor ville du ha bodd med din katt når man er 54 år,mann og er bipolar?

Mulig at taksten på mitt hus har gått opp fra 2 til 2,5 mill.Da har i tilfelle formuen økt fra 750-1250 000.

Gjest Hulderen
Skrevet

Vil leieboer få eget toalett? Og hva med tilgang til kjøkken? Hvis han bare får et kjøleskap og en microovn på gangen, tror jeg du vil slite med å få leiet ut. Spesielt med den hygienen og renholdet du tidligere har beskrevet.

Skrevet

Sjekk utleiemarkedet med noen som har god peiling, før du gjør noe drastisk med huset ditt.

Jeg har bodd på en sånn hybel "inne i" et rekkehus, uten egen inngang og bare med adgang ditt og datt og laget mat med vannkoker. Men det var rundt 1980, og det var i en by med mange studenter.

Jeg tror du skal lete en stund etter en oppegående person som vil bo slik nå, hvis det ikke er i et attraktivt strøk i Oslo.

Skrevet

For at noen skal vurdere å leie hos deg tror jeg du må bruke et par mnd på å rydde, vaske og ordne opp skikkelige, både ute og inne. Og nei - det holder ikke med vannkoker og micro - det finnes vel ikke mange som vil bo uten å ha tilgang til kjøkkenkrok i det minste.

Skrevet

Vil leieboer få eget toalett? Og hva med tilgang til kjøkken? Hvis han bare får et kjøleskap og en microovn på gangen, tror jeg du vil slite med å få leiet ut. Spesielt med den hygienen og renholdet du tidligere har beskrevet.

Så å selge huset og flytte til Oslo er intet alternativ? Tenkte meg Ammerud,siden det både er t-bane,senter og Grorud DPS.

Jeg har jo blitt nedstemt på å leie ut.

Men 1,3 mill for bare 30 kvm er kanskje dyrt? Jeg trenger ikke mer for bare meg og katta.Om en oppegående dame klarer å "lure meg" har hun kanskje en større leilighet?

Har sett at han uteliggeren på Blindern har flytta,kanskje jeg kan sette opp en lavvo der? Eller en campingvogn på Frognerseteren eller noe?

Skrevet

Så å selge huset og flytte til Oslo er intet alternativ? Tenkte meg Ammerud,siden det både er t-bane,senter og Grorud DPS.

Men 1,3 mill for bare 30 kvm er kanskje dyrt? Jeg trenger ikke mer for bare meg og katta.Om en oppegående dame klarer å "lure meg" har hun kanskje en større leilighet?

Har sett at han uteliggeren på Blindern har flytta,kanskje jeg kan sette opp en lavvo der? Eller en campingvogn på Frognerseteren eller noe?

''Har sett at han uteliggeren på Blindern har flytta,kanskje jeg kan sette opp en lavvo der? Eller en campingvogn på Frognerseteren eller noe?''

Glem det. Skal du bo i campingvogn i byen, må du leie deg inn på en offisiell plass. Det er ikke blitt høyere toleranse for sånt etter periodene med romfolk-leirer i Oslo.

Skrevet

Husk at det også er fellesutgifter / husleie om du kjøper en leilighet i et borettslag eller sameie. Prisene på det kan variere veldig, men ofte er det sånn at jo høyere innskudd du betaler for leiligheten, jo lavere er fellesutgiftene.

Så om du betaler 18.000,- i regninger (mener du sa det i et tidligere innlegg her) og har utbetalt 22.000,- så blir det lite igjen til husleie og mat og sånt...

Skrevet

Husk at det også er fellesutgifter / husleie om du kjøper en leilighet i et borettslag eller sameie. Prisene på det kan variere veldig, men ofte er det sånn at jo høyere innskudd du betaler for leiligheten, jo lavere er fellesutgiftene.

Så om du betaler 18.000,- i regninger (mener du sa det i et tidligere innlegg her) og har utbetalt 22.000,- så blir det lite igjen til husleie og mat og sånt...

''Så om du betaler 18.000,- i regninger (mener du sa det i et tidligere innlegg her) og har utbetalt 22.000,- så blir det lite igjen til husleie og mat og sånt...''

Da har han FOR lite igjen og hjelpevergen har ikke gjort en god jobb. Mener SIFO "krever" at man skal ha igjen 7000 kr pr mnd etter at boutgifter og gjeld er betalt.

megler Smekk
Skrevet

''Men 1,3 mill for bare 30 kvm er kanskje dyrt? ''

Du kan få en 3 roms på feks. Romsås til drøyt halvannen mill. Da ligger husleien på 4-5000. Det burde gå greit med din inntekt/egenkapital.

Skrevet

''Så om du betaler 18.000,- i regninger (mener du sa det i et tidligere innlegg her) og har utbetalt 22.000,- så blir det lite igjen til husleie og mat og sånt...''

Da har han FOR lite igjen og hjelpevergen har ikke gjort en god jobb. Mener SIFO "krever" at man skal ha igjen 7000 kr pr mnd etter at boutgifter og gjeld er betalt.

4000 har jeg klart meg på i 9 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...