Gå til innhold

Bruker hansker( Big bite)

Gjest I disse influensa tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forlanger du at de som lager maten din på f eks big bite bruker hansker?

Skrevet

Nå kjøper jeg ikke mat på slike steder (uhyre sjeldent i alle fall) og tror ikke jeg hadde kommet til å tenke på det heller.

Det jeg derimot reagerer på er at man noen steder har stående fremme skåler med smågodt eller andre ting man kan forsyne seg fra - ved å "nevle" i samme skåla med uvaskede hender. Det holder jeg meg laaangt unna! Forsåvidt hele året, men spesielt i disse influensatider.

Skrevet

Nå kjøper jeg ikke mat på slike steder (uhyre sjeldent i alle fall) og tror ikke jeg hadde kommet til å tenke på det heller.

Det jeg derimot reagerer på er at man noen steder har stående fremme skåler med smågodt eller andre ting man kan forsyne seg fra - ved å "nevle" i samme skåla med uvaskede hender. Det holder jeg meg laaangt unna! Forsåvidt hele året, men spesielt i disse influensatider.

Gutten ville ha en sånn i går da vi handlet. Jeg bestilte en og tok i mot den. Da kom det en dame bak meg som sa til damen bak disken: Kan du ta på deg hansker?.

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang så jeg tenkte å spørre om det er flere som tenker sånn :-)

Skrevet

Gutten ville ha en sånn i går da vi handlet. Jeg bestilte en og tok i mot den. Da kom det en dame bak meg som sa til damen bak disken: Kan du ta på deg hansker?.

Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang så jeg tenkte å spørre om det er flere som tenker sånn :-)

Jeg tror helserisken ved å faktisk ha i seg sånn mat er større enn å ta den i mot fra en ubehansket hånd...:P

Skrevet

Jeg tror helserisken ved å faktisk ha i seg sånn mat er større enn å ta den i mot fra en ubehansket hånd...:P

:-)

Skrevet

Tydeligvis ulik praksis fra sted til sted. Jeg spiser selvsagt ikke mat som andre har laget uten at de har enten vasket seg eller har hanske på, influensa eller ikke. Her bruker de hansker til den type matlaging.

Skrevet

''Jeg tror helserisken ved å faktisk ha i seg sånn mat er større enn å ta den i mot fra en ubehansket hånd...:p''

*hehe* Nå er vel ikke Big Bite nødvendigvis verstingen her, på den lokale Big Biten jeg har handlet på en gang eller to får vi i alle fall kjøpt salater som blandes der og da med akkurat det man vil ha oppi. :o)

Skrevet

''Jeg tror helserisken ved å faktisk ha i seg sånn mat er større enn å ta den i mot fra en ubehansket hånd...:p''

*hehe* Nå er vel ikke Big Bite nødvendigvis verstingen her, på den lokale Big Biten jeg har handlet på en gang eller to får vi i alle fall kjøpt salater som blandes der og da med akkurat det man vil ha oppi. :o)

Okay, jeg snakker litt om ting jeg ikke har ordentelig greie på her. trodde det var noe ala maccern, jeg. og prøvde dessuten mest å være litt morsom :)

Skrevet

Okay, jeg snakker litt om ting jeg ikke har ordentelig greie på her. trodde det var noe ala maccern, jeg. og prøvde dessuten mest å være litt morsom :)

Jeg er jo enig med deg. Det er ikke uten grunn at jeg så og si aldri spiser på slike steder. :o) Men om man absolutt MÅ så er nok Big Bite et av de bedre alternativene. :o)

Gjest minnah
Skrevet

Folk på slike steder har ofte ikke filla peiling, og tror helst at det å bruke hansker er for å beskytte deres egne hender mot å bli grisete.

Det ser fint ut når de lager maten din med hansker på, helt til de tar imot pengene dine med de samme hanskene, og deretter går for å lage neste ordre.

Gjest Elextra
Skrevet

Folk på slike steder har ofte ikke filla peiling, og tror helst at det å bruke hansker er for å beskytte deres egne hender mot å bli grisete.

Det ser fint ut når de lager maten din med hansker på, helt til de tar imot pengene dine med de samme hanskene, og deretter går for å lage neste ordre.

''Det ser fint ut når de lager maten din med hansker på, helt til de tar imot pengene dine med de samme hanskene, og deretter går for å lage neste ordre.

''

Hehe, akkurat dte har jeg også lagt merke til.

Skrevet

Var på en sånn lignende sjappe i Budapest - han byttet hansker hele tiden OG vasket hendene også. Må si jeg ble imponert.

Gjest annlovinda
Skrevet

De hanskene spiller i grunn liten rolle synes jeg, når de har på de samme hanskene hele tida, slår inn beløpet på kassa, tar i mot penger, gir tilbake penger, og deretter lager maten.

Kan virke som de bruker hansker slik at de ikke skal få mat på fingrene

Gjest germimate
Skrevet

De hanskene spiller i grunn liten rolle synes jeg, når de har på de samme hanskene hele tida, slår inn beløpet på kassa, tar i mot penger, gir tilbake penger, og deretter lager maten.

Kan virke som de bruker hansker slik at de ikke skal få mat på fingrene

Det der er strengt forbudt og skal ikke forekomme.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Men det gjør det altså - slik sett er disse hanskene bare en falsk trygghet.!

Gjest germimate
Skrevet

Men det gjør det altså - slik sett er disse hanskene bare en falsk trygghet.!

Helt klart.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg sa fra når jeg så det sist, stoppet når sønnen min trengte litt påfyll på handleturen. Vedkommende så bare dumt på meg, syntes nok jeg var helt dum......|

Gjest germimate
Skrevet

Jeg sa fra når jeg så det sist, stoppet når sønnen min trengte litt påfyll på handleturen. Vedkommende så bare dumt på meg, syntes nok jeg var helt dum......|

Da har ikke vedk gjort leksa si. De skal ha fått god og streng opplæring i dette. Men jeg har dessverre også vært utfor det samme - og jeg har ikke handlet der flere ganger. Jeg er sikkert ikke den eneste...

Det var for øvrig tøft gjort av deg å si fra :)

Skrevet

Hvorvidt hansker brukes under matlagingen er jeg ikke så oppmerksom på. Jeg stoler på at maten jeg får servert er grei nok. Jeg er sjelden syk og de få gangene det skjer, stammer det garantert ikke fra mat kjøpt slike steder.

Det jeg derimot synes er rent motbydelig er når mat står fremme på disken utildekket og alle mann må forbi med brettene sine for å betale i disken. Folk står i kø forbi hele dagen og hoster og nyser... andre strekker seg over for å nå andre ting mens håndvesker og jakker berører maten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...