Gå til innhold

NHD,Når "barnet" ditt på 18 år går til psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

"På seg selv kjenner en ingen andre".

Det er ikke et fruktbart utgangspunkt å forutsette at alle ville gjor som en selv.

Ville du straks vært bekymret for ungdommen din hvis hn viste tegn på depresjon - eller ville du tenkt det tilhører ungd.tida? Hvordan skille dette?

Jeg har en ungdom som har vært i bahandling hos bup tidligere ogsm har beskrevet noen av symptomene til "berre undrar" i sin ungd.tid, så der er derfor jeg også lurer..

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mammahjerte

11

• frosken

8

• Madelenemie

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

6

Gjest germimate
Skrevet

Ville du straks vært bekymret for ungdommen din hvis hn viste tegn på depresjon - eller ville du tenkt det tilhører ungd.tida? Hvordan skille dette?

Jeg har en ungdom som har vært i bahandling hos bup tidligere ogsm har beskrevet noen av symptomene til "berre undrar" i sin ungd.tid, så der er derfor jeg også lurer..

Da er det sikkert normalt det jeg fortalte.. God natt.

Skrevet

Da er det sikkert normalt det jeg fortalte.. God natt.

''Da er det sikkert normalt det jeg fortalte..''

Hvilket svar fikk deg til å trekke den slutningen?

Gjest germimate
Skrevet

Jeg går utfra at nhd mener jeg har svaret på dette selv ( han har jo skrevet at jeg må stole på min egen vurderingsevne - og det er det jeg har prøvd på når det gjelder dette). Han svarte ikke, dessuten kan jeg ikke forvente å få noen svar heller. Og da er det min vurdering jeg må stole på.

Gjest germimate
Skrevet

... Men jeg har ikke noe lyst til å diskutere denne saken her inne. Ellers takk :)

Gjest Veldig spesielt
Skrevet

Jeg går utfra at nhd mener jeg har svaret på dette selv ( han har jo skrevet at jeg må stole på min egen vurderingsevne - og det er det jeg har prøvd på når det gjelder dette). Han svarte ikke, dessuten kan jeg ikke forvente å få noen svar heller. Og da er det min vurdering jeg må stole på.

''Han svarte ikke, dessuten kan jeg ikke forvente å få noen svar heller.''

Nei, han svarte deg ikke etter fem minutter. Du kommer logrende hver gang han svarer i en tråd, og så når han ikke svarer med en gang, skynder du deg å poste ett innlegg eller tre til.

Gjest germimate
Skrevet

Nei, han svarte deg ikke etter fem minutter. Du kommer logrende hver gang han svarer i en tråd, og så når han ikke svarer med en gang, skynder du deg å poste ett innlegg eller tre til.

Herregud..:(

Gjest germimate
Skrevet

Jeg visste jeg ikke burde svsrt frosken på det og at noen ville kritisere meg igjen. Men jeg ville være høflig å svare henne. Heretter skal jeg la det være - jeg gidder ikke disse diskusjonene på nytt! Trekk de konklusjonene du vil og tro hva du vil!!!

Gjest germimate
Skrevet

Du og andre skal få slippe at jeg spør nhd om noe som helst mer, så får jeg kanskje være i fred jeg også, slik andre får!

Hold deg langt unna meg!

stjernestøv
Skrevet

Du og andre skal få slippe at jeg spør nhd om noe som helst mer, så får jeg kanskje være i fred jeg også, slik andre får!

Hold deg langt unna meg!

Har merket at folk er "på hugget" her inne når det gjelder deg, og forstår at du blir lei av det, Forstår ikke hvorfor, men de må vel ha en huggestabbe.

Det er mange som stiller spørsmål her, ikke bare du. Så prøv å ikke bli lei deg, du virker som en snill person. Du fortjener ikke dette :-)

Bare så du vet det, du er ikke den eneste som ser det...

Gjest germimate
Skrevet

Har merket at folk er "på hugget" her inne når det gjelder deg, og forstår at du blir lei av det, Forstår ikke hvorfor, men de må vel ha en huggestabbe.

Det er mange som stiller spørsmål her, ikke bare du. Så prøv å ikke bli lei deg, du virker som en snill person. Du fortjener ikke dette :-)

Bare så du vet det, du er ikke den eneste som ser det...

Takk for gode ord :)

Skrevet

Det var ikke noe galt med ditt opprinnelige spørsmål. Men jeg mener du ikka kan tolke det at du ikke umiddelbart får noe svar slik du gjør. Det er ikke slik at nhd svarer på alle relevante spørsmål - og i allefall ikke umiddelbart. Det at han ikke svarer gir ikke grunnlag for å mene noe om hva svaret på ditt spørsmål er.

De fleste av oss forsøker å få svar fra nhd fra tid til annen og det er ikke noe galt i å ønske seg et svar. Det som blir litt sært er å vise så tydelig hvor frustrert og såret du blir over at han ikke svarer umiddelbart. De fleste vil nok svelge skuffelsen uten å gjøre noe mer ut av det.

Kanskje du kan trene deg å å bare stille et spørsmål hver gang og så vente noen dager på svar før du "maser" på nytt om det samme?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Jeg er helt rolig... Hvordan er det ikke brudd på taushetsplikten? Har TS skrevet at barnet hennes har gitt tillatelse?

''Har TS skrevet at barnet hennes har gitt tillatelse?''

Har TS skrevet at det var psykologen som har fortalt henne det? Hun sier "psykologen mener", og jeg tolker det som at "barnet" har fortalt henne psykologens mening. Dette fordi jeg ikke automatisk er skeptisk...

Skrevet

Ja, jeg har tanker jeg vil dele!

Har psykologen - ditt barns behandler - sagt dette til deg? Det er brudd på taushetsplikten! Eller er det "filtrert" gjennom ditt barn? Da kan du helt sikkert ta det med en klype salt.

Det innlegget der er helt tatt ut av sammenheng. Uansett, en av mine nederste innlegg i denne tråden viser vel bare at du ikke en gang har lest alt før du dømme.

Re: NHD,Når "barnet" ditt på 18 år går til psykolog

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke poster her for å få medlidenhet. Jeg er rett og slett interessert i å høre hva folk mener om saken.

"Jeg er forøvrig ikke inne i behandlingen hans, men vi har generelt et godt forhold og vi begge regnet med det var bipolar lidelse. Selvsagt fortalte han meg det da psykologen mente noe annet.

– mammahjerte"

Skrevet

''Har TS skrevet at barnet hennes har gitt tillatelse?''

Har TS skrevet at det var psykologen som har fortalt henne det? Hun sier "psykologen mener", og jeg tolker det som at "barnet" har fortalt henne psykologens mening. Dette fordi jeg ikke automatisk er skeptisk...

Og da blir jo min andre antakelse gyldig...!

Samtalene mellom psykologen og dennes pasient er i utgangspunktet fortrolige, og psykologen kan ikke drive å dille og veie sine ord for å ikke såre moren til pasienten, for h*n skal i første rekke ivareta pasientens behov. Om pasienten oppfatter psykologens ord som et angrep på pasientens mor, og ikke ville såre moren, kunne h*n ha latt være å si noe, man er ikke forpliktet (langt derifra) til å fortelle noen om hva som foregår i timene. Då får vel heller TS ta opp dette med sitt barn - at "det som du sa nå, opplevde jeg som sårende"?

Skrevet

Samtalene mellom psykologen og dennes pasient er i utgangspunktet fortrolige, og psykologen kan ikke drive å dille og veie sine ord for å ikke såre moren til pasienten, for h*n skal i første rekke ivareta pasientens behov. Om pasienten oppfatter psykologens ord som et angrep på pasientens mor, og ikke ville såre moren, kunne h*n ha latt være å si noe, man er ikke forpliktet (langt derifra) til å fortelle noen om hva som foregår i timene. Då får vel heller TS ta opp dette med sitt barn - at "det som du sa nå, opplevde jeg som sårende"?

Kjære Bella Dotte.

Du har mistet den røde tråden for lenge siden. Egentlig tror jeg aldri du tok den.

Dette handler ikke om meg som mor.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Jeg reagerte utelukkende på ditt noe bastante svar om at dette var brudd på taushetsplikten - det tror jeg bestemt ikke at det er, og det har vel TS bekreftet nå.

Skrevet

Kjære Bella Dotte.

Du har mistet den røde tråden for lenge siden. Egentlig tror jeg aldri du tok den.

Dette handler ikke om meg som mor.

Beklager, jeg misforsto da.

Gjest germimate
Skrevet

Det var ikke noe galt med ditt opprinnelige spørsmål. Men jeg mener du ikka kan tolke det at du ikke umiddelbart får noe svar slik du gjør. Det er ikke slik at nhd svarer på alle relevante spørsmål - og i allefall ikke umiddelbart. Det at han ikke svarer gir ikke grunnlag for å mene noe om hva svaret på ditt spørsmål er.

De fleste av oss forsøker å få svar fra nhd fra tid til annen og det er ikke noe galt i å ønske seg et svar. Det som blir litt sært er å vise så tydelig hvor frustrert og såret du blir over at han ikke svarer umiddelbart. De fleste vil nok svelge skuffelsen uten å gjøre noe mer ut av det.

Kanskje du kan trene deg å å bare stille et spørsmål hver gang og så vente noen dager på svar før du "maser" på nytt om det samme?

Om noen dager har han jo sikkert glemt det.

Skrevet

Om noen dager har han jo sikkert glemt det.

Det kan godt hende, men du kan uansett verken trekke noen slutninger om hva han mener om ditt spørsmål dersom han ikke svarer, eller (etter min mening) bli sur for at han ikke prioriterte akkurat ditt spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...