Gå til innhold

NHD,Når "barnet" ditt på 18 år går til psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Det kan godt hende, men du kan uansett verken trekke noen slutninger om hva han mener om ditt spørsmål dersom han ikke svarer, eller (etter min mening) bli sur for at han ikke prioriterte akkurat ditt spørsmål.

Jeg ble ikke sur, og jeg valgte å stole på meg selv og min egen vurdering.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mammahjerte

11

• frosken

8

• Madelenemie

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

6

Gjest spmtegn
Skrevet

Det innlegget der er helt tatt ut av sammenheng. Uansett, en av mine nederste innlegg i denne tråden viser vel bare at du ikke en gang har lest alt før du dømme.

Re: NHD,Når "barnet" ditt på 18 år går til psykolog

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke poster her for å få medlidenhet. Jeg er rett og slett interessert i å høre hva folk mener om saken.

"Jeg er forøvrig ikke inne i behandlingen hans, men vi har generelt et godt forhold og vi begge regnet med det var bipolar lidelse. Selvsagt fortalte han meg det da psykologen mente noe annet.

– mammahjerte"

? Bella dotte sier da ikke noe galt. Svarer du rett person? En ting er at du eventuelt er uenig i at din sønn ikke refererer riktig fra psykologen, men du langer ut om både det ene og det andre. Virker som om du tar ting ut av sin sammenheng.

Gjest spmtegn
Skrevet

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke poster her for å få medlidenhet. Jeg er rett og slett interessert i å høre hva folk mener om saken.

Jeg er forøvrig ikke inne i behandlingen hans, men vi har generelt et godt forhold og vi begge regnet med det var bipolar lidelse. Selvsagt fortalte han meg det da psykologen mente noe annet.

Hvordan skal folk kunne mene noe spesielt om saken forutenom det du har hørt fra div behandlere? Folk her kjenner ikke deg og din sønns oppvekst. Det er sikkert stor sannsynlighet for at han har arvet din bipolaritet, men du er så bastant på dette. Bare fordi du har fått det forespeilet fra eksperter. Ja, det stemmer sikkert, men det er ikke en vedtatt sannhet som ingen behandlere kan stille spørsmål ved. Jeg ønsker selvfølgelig det beste for deg og din sønn og håper han får den riktige behandlinga. Du kan stille krav i forhold til at du tror det er en bipolar lidelse. Men du tåler ingen andre meninger fra dette forumet enn at han er bipolar og hva er vitsen med å spørre dolerne da?

Skrevet

? Bella dotte sier da ikke noe galt. Svarer du rett person? En ting er at du eventuelt er uenig i at din sønn ikke refererer riktig fra psykologen, men du langer ut om både det ene og det andre. Virker som om du tar ting ut av sin sammenheng.

Det var et svar til flere ting denne personen har kommentert så sånn dett kan du si det var tatt ut av sammenhengen. Jeg antar likevel at hun det gjelder forsto, og det var hensikten.

.

Skrevet

Hvordan skal folk kunne mene noe spesielt om saken forutenom det du har hørt fra div behandlere? Folk her kjenner ikke deg og din sønns oppvekst. Det er sikkert stor sannsynlighet for at han har arvet din bipolaritet, men du er så bastant på dette. Bare fordi du har fått det forespeilet fra eksperter. Ja, det stemmer sikkert, men det er ikke en vedtatt sannhet som ingen behandlere kan stille spørsmål ved. Jeg ønsker selvfølgelig det beste for deg og din sønn og håper han får den riktige behandlinga. Du kan stille krav i forhold til at du tror det er en bipolar lidelse. Men du tåler ingen andre meninger fra dette forumet enn at han er bipolar og hva er vitsen med å spørre dolerne da?

''Men du tåler ingen andre meninger fra dette forumet enn at han er bipolar og hva er vitsen med å spørre dolerne da?

''

Dette skjønner jeg ikke helt at du har grunnlag for å si.

Det går an å reagere negativt på at en psykolog trekker bastante konklusjoner om årsakssammenhenger etter 4 samtaler med en ungdom.

Gjest germimate
Skrevet

Det kan godt hende, men du kan uansett verken trekke noen slutninger om hva han mener om ditt spørsmål dersom han ikke svarer, eller (etter min mening) bli sur for at han ikke prioriterte akkurat ditt spørsmål.

Tror du ikke at jeg kan avgjøre dette selv?

Skrevet

Tror du ikke at jeg kan avgjøre dette selv?

''Tror du ikke at jeg kan avgjøre dette selv?''

Avjøre hva da? Jeg skjønner ikke hva du spør om.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Var det så galt da? Hun sier jo bare at barn med Asperger ikke har godt av å være i et avlastningshjem hvor moren har bipolar?

Det er altså denne kombinasjonen som var uheldig. Asperger/bipolar.

Her forenkler du vel innlegget?

Hun skriver at hennes psykiater sier at bipolare er ustabile og ikke særlig bra for barn. Spesielt barn med autisme. Ergo; bipolare pluss barn er en dårlig kombo. Bipolare pluss barn med autisme er en enda dårligere kombo.

Om jeg skulle hatt mitt barn i et avlastningshjem og kunne velge mellom et par hvor den ene var autist og et annet par hvor den ene var en vellykket medisinert bipolar hadde valget mitt vært enkelt.

Bipolare finnes i alle typer yrker og fungerer som "vanlige" mennesker med visse forhåndsregler.

At Madelenemie skriver slike ting er intet nytt. Hun har også beklaget. Hun skriver også innledningsvis at hun vet lite/ingenting om bipolare. Hun burde stoppet der.

Jeg er vel mest sjokka over psykiateren hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...