Gå til innhold

Vet ikke om det går så bra?

Anbefalte innlegg

Gjest this is not my life
Skrevet

Jeg kan ikke lukke øynene, tørr ikke gå ut, alt lukter råttent og jeg er veldig mørkeredd. Det er som om noen (ikke fra denne verden) forfølger meg, ligner på et lik. Alt er mørkt, noe som kommer og overtar meg, noe mørkt liksom...

Vet ikke hvor dette bærer hen, jeg tror jeg holder på å bli syk. At jeg blir mere og mere deprimert? Har hatt dette før, så jeg kjenner det igjen. Hva tror dere?

Skrevet

''Det er som om noen (ikke fra denne verden) forfølger meg, ligner på et lik. Alt er mørkt, noe som kommer og overtar meg, noe mørkt liksom...''

Leit å ha det slik du beskriver. Når jeg leser ditt første avsnitt så tenker jeg umiddelbart på at det kan være opptakten til psykotisk/paranoid tenkning, og i så tilfellet vil antipsykotikum være til hjelp.

NHD vil kanskje har et godt råd til deg.

God bedring.

Skrevet

''Det er som om noen (ikke fra denne verden) forfølger meg, ligner på et lik. Alt er mørkt, noe som kommer og overtar meg, noe mørkt liksom...''

Leit å ha det slik du beskriver. Når jeg leser ditt første avsnitt så tenker jeg umiddelbart på at det kan være opptakten til psykotisk/paranoid tenkning, og i så tilfellet vil antipsykotikum være til hjelp.

NHD vil kanskje har et godt råd til deg.

God bedring.

Jeg bruker ap, men sikkert ikke nok. Disse symptomene skremmer meg. Jeg tvang meg ut og gikk en tur nå og jeg "ser" rare ting overalt. Må vel prøve og smøre meg med tålmodighet til jeg møter behandler igjen. Ikke så lenge til heldigvis. Håper jeg greier å forklare meg når jeg kommer dit. Jeg skifter jo hele tiden, men når en "periode" har gitt seg har jeg vanskeligheter med å huske hvordan det var. Det blir litt uspesifikt å si at "jeg sliter" liksom. Takk for svar i alle fall.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror det er en begynnende psykose.

Skrevet

Jeg tror det er en begynnende psykose.

Jeg outer meg om jeg skriver mere nå om medisiner og ting og tang. Bør jeg øke ap selv om jeg får bivirkninger?

Skrevet

Jeg bruker ap, men sikkert ikke nok. Disse symptomene skremmer meg. Jeg tvang meg ut og gikk en tur nå og jeg "ser" rare ting overalt. Må vel prøve og smøre meg med tålmodighet til jeg møter behandler igjen. Ikke så lenge til heldigvis. Håper jeg greier å forklare meg når jeg kommer dit. Jeg skifter jo hele tiden, men når en "periode" har gitt seg har jeg vanskeligheter med å huske hvordan det var. Det blir litt uspesifikt å si at "jeg sliter" liksom. Takk for svar i alle fall.

''Jeg skifter jo hele tiden, men når en "periode" har gitt seg har jeg vanskeligheter med å huske hvordan det var. Det blir litt uspesifikt å si at "jeg sliter" liksom.''

Du beskriver noe viktig, nemlig problemet med det å huske en dårlig periode og opptakten til denne. Det fremstår gjerne som tåkelandskap som synes upersonlig og fjernt. Når en er ute av periodene kan det være vanskelig i det hele tatt å ha et forhold til at en er syk og faktisk ha en psykisk lidelse.

Sånn sett er det paradoksalt sett "farlig" å ha for lange friske perioder.

For mange kan det da synes "fornuftig" å trappe ned på medisiner etter friskere perioder fordi man rett og slett ikke helt husker hvor jævlig det har vært.

Det finnes jo et utall eksempler på det her i dol-samfunnet.

Håper du kommer til hektene snart og at du får stabilisert medisinene på en god måte.

Good Luck :o)

Gjest This is not my life
Skrevet

''Jeg skifter jo hele tiden, men når en "periode" har gitt seg har jeg vanskeligheter med å huske hvordan det var. Det blir litt uspesifikt å si at "jeg sliter" liksom.''

Du beskriver noe viktig, nemlig problemet med det å huske en dårlig periode og opptakten til denne. Det fremstår gjerne som tåkelandskap som synes upersonlig og fjernt. Når en er ute av periodene kan det være vanskelig i det hele tatt å ha et forhold til at en er syk og faktisk ha en psykisk lidelse.

Sånn sett er det paradoksalt sett "farlig" å ha for lange friske perioder.

For mange kan det da synes "fornuftig" å trappe ned på medisiner etter friskere perioder fordi man rett og slett ikke helt husker hvor jævlig det har vært.

Det finnes jo et utall eksempler på det her i dol-samfunnet.

Håper du kommer til hektene snart og at du får stabilisert medisinene på en god måte.

Good Luck :o)

1000 takk til bibben :). Jeg vingler mye, fra å være sliten og trett, redd, til å være giret. Prøver å ta en dose ap over tid nå uten å øke, eller redusere. Får prøve og holde ut og se om det går bedre om ei stund. Det er noe som er etter meg-igjen- jeg liker dette dårlig ;(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...