Gå til innhold

Han jeg elsker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært/er i et forhold hvor det har vært mye frem og tilbake. Jeg har nå kommet lenger innunder huden på han som vil være min venn livet ut, men ikke min kjæreste. Han som er veldig, veldig glad i meg, men elsker meg ikke. Han som føler veldig nærhet til meg, men ikke kjærlighet osv.

Han har fortalt at han kan ikke elske kvinner, enkelt og greit (for han). Da jeg sa til han sist at dette var ikke sant han er en meget følelsesrik person, at han signaliserte noe helt annet til meg enn ordene han sa, og da får jeg forhåpninger ble han helt perpleks.

Jeg har visst hele tiden at han var gift i noen år og har vært samboer to ganger siden i nokså kort tid. Det har vært mange kvinner i hans liv. Han er helt klar på at det er han som er problemet og han skal aldri gå igjennom skilsmisse mer. Kun være venn. Han har skylden for at alt gikk galt, og han skal aldri høre en kvinne gråte igjen pga. skilsmisse. Jeg satt foran han og gråt da vi snakket om dette. Han har mye makt og innflytelse, høy utdannelse og stilling. Vi er godt voksne begge to har barn og barnebarn.

Jeg har prøvd å kutte kontakten, men når jeg har manglet noen ringer jeg han. Jeg opplever enorm følelsesmessig nærhet og har det utrolig godt med han sexuelt. Jeg elsker han meget høyt. Jeg vet ikke om jeg orker å kjempe videre, men føler at vi var i gang med en viktig samtale siste gang. Nå er han bortreist en stund pga. jobb og jeg fikk en hyggelig sms i dag. Jeg har sagt til han at jeg elsker han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

4

• flisa

2

• mariaflyfly

2

• EnolaGay

2

Annonse

I hans alder i hvert fall. Jeg kjenner selv alle nyansene og vet at dette er ikke slik, men jeg er godt voksen selv også og vet ikke hvor mye krefter jeg skal legge i dette forholdet.

Jeg skjønner hva du mener... Noen ganger bare VET man hva som er problemet fordi man har et mye mer nyansert innblikk i situasjonen enn det man kan forklare på få setninger her på DOL :)

Det du må tenke er at du ikke skal la denne mannen stoppe deg fra å treffe andre menn... Han har gitt deg beskjed om at det ikke kan bli noe mer mellom dere enn det han gir deg nå, så jeg tror det er viktig at det er dette du lander på - og at du ikke lager deg forhåpninger om noe som kanskje aldri vil skje. For din egen del bør du også holde øynene åpne for andre menn, slik at du ikke låser deg fast til en som ikke ønsker å ha "hele deg". Du kan tenke slik at du tar det du får av ham, men bare inntil den dagen du evt treffer en annen som får hjertet ditt i brann på samme måte :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430720
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener... Noen ganger bare VET man hva som er problemet fordi man har et mye mer nyansert innblikk i situasjonen enn det man kan forklare på få setninger her på DOL :)

Det du må tenke er at du ikke skal la denne mannen stoppe deg fra å treffe andre menn... Han har gitt deg beskjed om at det ikke kan bli noe mer mellom dere enn det han gir deg nå, så jeg tror det er viktig at det er dette du lander på - og at du ikke lager deg forhåpninger om noe som kanskje aldri vil skje. For din egen del bør du også holde øynene åpne for andre menn, slik at du ikke låser deg fast til en som ikke ønsker å ha "hele deg". Du kan tenke slik at du tar det du får av ham, men bare inntil den dagen du evt treffer en annen som får hjertet ditt i brann på samme måte :)

Jeg flørtet vilt med en mann i går kveld, men han tåler ikke sammenligningen;-(. Siden fikk jeg kjempehyggelig sms i dag og da lurer jeg veldig.

Jeg har fått doble beskjeder hele tiden. En ting er ordene og en annen er det non-verbale. Det gjør dette komplisert.

Jeg kommer ikke til å møte en mann som får hjertet mitt på samme måte. Jeg er ingen ungsau lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430730
Del på andre sider

''Han har fortalt at han kan ikke elske kvinner, enkelt og greit (for han). Da jeg sa til han sist at dette var ikke sant han er en meget følelsesrik person, at han signaliserte noe helt annet til meg enn ordene han sa, og da får jeg forhåpninger ble han helt perpleks.''

Du vet jo ikke hvordan han føler det. Og du må bare innfinne deg med at han (foreløbig i alle fall) ikke kommer til å gå inn i et forhold med deg, men kun være venner og elskere. Så må du bli enig med deg selv om du vil ha det sånn eller se deg om etter en annen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430732
Del på andre sider

''Han har fortalt at han kan ikke elske kvinner, enkelt og greit (for han). Da jeg sa til han sist at dette var ikke sant han er en meget følelsesrik person, at han signaliserte noe helt annet til meg enn ordene han sa, og da får jeg forhåpninger ble han helt perpleks.''

Du vet jo ikke hvordan han føler det. Og du må bare innfinne deg med at han (foreløbig i alle fall) ikke kommer til å gå inn i et forhold med deg, men kun være venner og elskere. Så må du bli enig med deg selv om du vil ha det sånn eller se deg om etter en annen.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår forskjellen på å være venner og elskere, og det å ha et forhold. Spesielt ikke for godt voksne mennesker. Jeg ser meg ikke om etter noen livsledsager, men en jeg kan føle meg vel sammen med og finne på noe sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430734
Del på andre sider

Annonse

Jeg flørtet vilt med en mann i går kveld, men han tåler ikke sammenligningen;-(. Siden fikk jeg kjempehyggelig sms i dag og da lurer jeg veldig.

Jeg har fått doble beskjeder hele tiden. En ting er ordene og en annen er det non-verbale. Det gjør dette komplisert.

Jeg kommer ikke til å møte en mann som får hjertet mitt på samme måte. Jeg er ingen ungsau lenger.

Da tror jeg du må fortelle ham i klartekst at det er HAN du vil ha, men at du har skjønt at han ikke vil ha deg på samme måten - og at han derfor må takle at du har rett til å gå videre dersom du treffer en annen mann du liker like godt. Han må vite at han risikerer å miste deg dersom han vil fortsette "forholdet" deres slik det er nå. Det er altså opp til ham å ta et valg...

Det er ikke nødvendig at du forteller ham at du har flørta med en annen, men du kan fortelle ham at du må leve ditt liv siden han ikke vil ha deg som kjæreste - men at du ikke ønsker at han skal spørre deg om du har vært sammen med andre menn.

Jeg tror det er langt større sjanse for at denne mannen tar deg tilslutt dersom du er klinkende klar på at du velger ham kun fram til du finner en annen du liker like godt. Det vil tvinge ham til å ikke bare leve i nuet, men å se framover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430735
Del på andre sider

Det tror du bare - at han er den siste.... Plutselig treffer du en som overgår alt - det skjer da hele tiden :) uansett alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430790
Del på andre sider

Da tror jeg du må fortelle ham i klartekst at det er HAN du vil ha, men at du har skjønt at han ikke vil ha deg på samme måten - og at han derfor må takle at du har rett til å gå videre dersom du treffer en annen mann du liker like godt. Han må vite at han risikerer å miste deg dersom han vil fortsette "forholdet" deres slik det er nå. Det er altså opp til ham å ta et valg...

Det er ikke nødvendig at du forteller ham at du har flørta med en annen, men du kan fortelle ham at du må leve ditt liv siden han ikke vil ha deg som kjæreste - men at du ikke ønsker at han skal spørre deg om du har vært sammen med andre menn.

Jeg tror det er langt større sjanse for at denne mannen tar deg tilslutt dersom du er klinkende klar på at du velger ham kun fram til du finner en annen du liker like godt. Det vil tvinge ham til å ikke bare leve i nuet, men å se framover.

Så plutselig nå at han jeg flørta med i går har ringt og sendt en melding etterpå. Hjelpe meg nå lurer jeg på hva jeg har gjort og hva jeg skal gjøre videre. Jeg er ikke en person som kan holde på med to menn samtidig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/#findComment-3430791
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...