Gå til innhold

Han jeg elsker

Anbefalte innlegg

Så plutselig nå at han jeg flørta med i går har ringt og sendt en melding etterpå. Hjelpe meg nå lurer jeg på hva jeg har gjort og hva jeg skal gjøre videre. Jeg er ikke en person som kan holde på med to menn samtidig.

Det gjør du jo ikke.... Han faste vil jo kun ha sex med deg - han ønsker ikke et fast forhold til deg....

Kan du like han nye fyren like godt hvis du blir kjent med ham? I så fall bør du jo vise interesse tilbake? Kanskje han vil noe mer enn bare sex?

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

4

• flisa

2

• mariaflyfly

2

• EnolaGay

2

Det gjør du jo ikke.... Han faste vil jo kun ha sex med deg - han ønsker ikke et fast forhold til deg....

Kan du like han nye fyren like godt hvis du blir kjent med ham? I så fall bør du jo vise interesse tilbake? Kanskje han vil noe mer enn bare sex?

Han vil overhodet ikke bare ha sex med meg. Han er meget klar på at han ønsker vennskap med eller uten sex. Dette er ikke så enkelt.

Mary Poppins

Han vil overhodet ikke bare ha sex med meg. Han er meget klar på at han ønsker vennskap med eller uten sex. Dette er ikke så enkelt.

Dette har du skrevet om her inne noen ganger før. Og situasjonen har tydeligvis ikke forandret seg.

Så må du ta en avgjørelse om du klarer å leve med å kun være vennen hans. Men ettersom du har skrevet om dette flere ganger så tror jeg ikke du klarer å akseptere å bare være venner. Du ønsker å være kjærester og han har ikke de rette kjærestefølelsene for deg, så siden han ikke kan gi deg det du vil ha, tror jeg det eneste måten å komme deg over han på (og få opp øyne for potensielt andre), er å kutte kontakten i en periode.

Dette har du skrevet om her inne noen ganger før. Og situasjonen har tydeligvis ikke forandret seg.

Så må du ta en avgjørelse om du klarer å leve med å kun være vennen hans. Men ettersom du har skrevet om dette flere ganger så tror jeg ikke du klarer å akseptere å bare være venner. Du ønsker å være kjærester og han har ikke de rette kjærestefølelsene for deg, så siden han ikke kan gi deg det du vil ha, tror jeg det eneste måten å komme deg over han på (og få opp øyne for potensielt andre), er å kutte kontakten i en periode.

Jeg har ikke skrevet om dette før så du trekker feil konklusjoner eller blander meg med en annen. I tillegg har vi kuttet kontakten i lange perioder, den lengste varte over et år. Den siste varte i tre måneder og da var det jeg som ringte han fordi jeg trengte en venn. Jeg har ikke glemt gleden i stemmen hans da jeg ringte siden han hadde sagt at han ville ikke kontakte meg, men han ville alltid være der for meg som venn.

Mary Poppins

Jeg har ikke skrevet om dette før så du trekker feil konklusjoner eller blander meg med en annen. I tillegg har vi kuttet kontakten i lange perioder, den lengste varte over et år. Den siste varte i tre måneder og da var det jeg som ringte han fordi jeg trengte en venn. Jeg har ikke glemt gleden i stemmen hans da jeg ringte siden han hadde sagt at han ville ikke kontakte meg, men han ville alltid være der for meg som venn.

Hvis han lar deg kutte kontakten i så lange perioder uten at det går opp for han hva han mister, tror jeg i hvertfall aldri det kommer til å bli mer enn vennskapsfølelser fra hans side.

Men klarer du å leve med å bare være hans venn? Og ikke få han fullt og helt? Følelsene hans kan du jo ikke gjøre noe med?

Men er det dette du ønsker? Du virker usikker på hva du vil ha selv? Hvis du ikke er ute etter et forhold, så kan du jo fortsette slik.... men hva vil du føle hvis han plutselig finner en han vil ha et forhold til? Vil du da bli bitter fordi du lot andre muligheter gå fra deg? Det er slike ting du bør finne ut av for å vite om du ønsker å flørte med andre, eller om du avstår fra dette fordi du kun ønsker å fortsette med ham du allerede har.

Annonse

Hvis han lar deg kutte kontakten i så lange perioder uten at det går opp for han hva han mister, tror jeg i hvertfall aldri det kommer til å bli mer enn vennskapsfølelser fra hans side.

Men klarer du å leve med å bare være hans venn? Og ikke få han fullt og helt? Følelsene hans kan du jo ikke gjøre noe med?

Det er ikke så enkelt at han lar meg kutte kontakten i lange perioder. Han har innrømmet sterke følelser for meg, men han er redd for forpliktelser overfor kvinner. Han har et annet kulturelt syn på forpliktelser overfor kvinner/kjærester og familie enn det jeg har.

Jeg kan ikke være sammen med han uten sex og det kan han ikke heller selvom han sier at han kan. Da måtte vi i så fall passe på å møtes kun ute hvor det er andre mennesker tilstede. Det går begge veier.

Mary Poppins

Det er ikke så enkelt at han lar meg kutte kontakten i lange perioder. Han har innrømmet sterke følelser for meg, men han er redd for forpliktelser overfor kvinner. Han har et annet kulturelt syn på forpliktelser overfor kvinner/kjærester og familie enn det jeg har.

Jeg kan ikke være sammen med han uten sex og det kan han ikke heller selvom han sier at han kan. Da måtte vi i så fall passe på å møtes kun ute hvor det er andre mennesker tilstede. Det går begge veier.

''Han har innrømmet sterke følelser for meg, men han er redd for forpliktelser overfor kvinner.''

Jeg hadde helt ærlig ikke giddet å bruke tid på en mann som er 60 år og redd for forpliktelser. Og jeg tror det er en unnskyldning han sier til deg fordi han ikke har de rette følelsene for deg.

Hvordan vil det være for deg dersom han treffer en annen? Siden dere ikke er kjærester så kan jo det hende, vil du takle det?

Men er det dette du ønsker? Du virker usikker på hva du vil ha selv? Hvis du ikke er ute etter et forhold, så kan du jo fortsette slik.... men hva vil du føle hvis han plutselig finner en han vil ha et forhold til? Vil du da bli bitter fordi du lot andre muligheter gå fra deg? Det er slike ting du bør finne ut av for å vite om du ønsker å flørte med andre, eller om du avstår fra dette fordi du kun ønsker å fortsette med ham du allerede har.

Det passer meg bra å ha friheten som jeg har i et 'forhold' med ham. Dvs. at han er mye borte og jeg kan drive med det jeg vil. Han er klar på at han ikke skal ha flere kvinner i sitt liv og at han først og fremst ønsker å være min venn, og hvis jeg ønsker det også så skal han være min beste venn resten av livet.

Dette er uhyre komplisert av mange grunner. Det er faktorer her som jeg ikke kan skrive om.

''Han har innrømmet sterke følelser for meg, men han er redd for forpliktelser overfor kvinner.''

Jeg hadde helt ærlig ikke giddet å bruke tid på en mann som er 60 år og redd for forpliktelser. Og jeg tror det er en unnskyldning han sier til deg fordi han ikke har de rette følelsene for deg.

Hvordan vil det være for deg dersom han treffer en annen? Siden dere ikke er kjærester så kan jo det hende, vil du takle det?

Jeg tror ikke sjansen for at han møter en annen er større fordi vi ikke er kjærester. Det er faktorer her som jeg ikke kan skrive om. Uansett hvilket forhold vi har så risikerer jeg alltid at han eller jeg møter en annen. Det er det som plager meg nå om jeg skal gå videre med en flørt fra i går.

Det passer meg bra å ha friheten som jeg har i et 'forhold' med ham. Dvs. at han er mye borte og jeg kan drive med det jeg vil. Han er klar på at han ikke skal ha flere kvinner i sitt liv og at han først og fremst ønsker å være min venn, og hvis jeg ønsker det også så skal han være min beste venn resten av livet.

Dette er uhyre komplisert av mange grunner. Det er faktorer her som jeg ikke kan skrive om.

Men hvis du er fornøyd med å ha det slik, så why not? :)

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror ikke sjansen for at han møter en annen er større fordi vi ikke er kjærester. Det er faktorer her som jeg ikke kan skrive om. Uansett hvilket forhold vi har så risikerer jeg alltid at han eller jeg møter en annen. Det er det som plager meg nå om jeg skal gå videre med en flørt fra i går.

''Det er det som plager meg nå om jeg skal gå videre med en flørt fra i går''

Siden du skrev at flørten fra i går ikke tåler sammenligningen, kan du vel ikke bli lykkelig med han?

Vent til du finner en du forelsker deg i.

Mary Poppins

Du har ingenting å tape på å gå videre med flørten fra igår, har du?

Jeg synes du skal go for it. Han andre, er jo tydeligvis klar over at han ved å ikke bli sammen med deg, risikerer at du treffer en annen.

Annonse

Gjest kom deg vekk ja

Høres ut som greie unnskyldninger fordi "he`s not that into you", men liker å ha deg tilgjengelig til noe "bedre" dukker opp.

Jeg tror du er verdt mer!

Ja huff, jeg var i et sånt forhold selv...

holdt deg gående i et halvt år før jeg sa stopp,

dette hadde ikke jeg tid til - og ikke minst bodde han et stykke unna, så det var dyrt å besøke en - som jeg med 99 % sannsynlighet ikke hadde noen fremtid med....

(og min biologiske klokke sa tikk takk.... hehe),

han ble jo dritsur når jeg sa det da, trodde jeg hadde funnet noen andre... ja DA brydde han seg, men tror nok det mest var det å ha noen -

sånn i tilfelle han ikke fant noen likevel... (fant jo ut på nettet at han drev og flørtet og traff andre bak min rygg da, stadig på jakt etter noe bedre, for jeg var visst ikke bra nok).

Men nå er jeg glad, jeg var blind - for han der var stygg, ekkel, frekk fysj :(

Nei, kom seg vekk fra sånne fyrer som ikke vet hva de vil.

''Det er det som plager meg nå om jeg skal gå videre med en flørt fra i går''

Siden du skrev at flørten fra i går ikke tåler sammenligningen, kan du vel ikke bli lykkelig med han?

Vent til du finner en du forelsker deg i.

''Vent til du finner en du forelsker deg i.''

Han har jeg funnet og ingen tåler sammenligning.;-(

Da tror jeg du må fortelle ham i klartekst at det er HAN du vil ha, men at du har skjønt at han ikke vil ha deg på samme måten - og at han derfor må takle at du har rett til å gå videre dersom du treffer en annen mann du liker like godt. Han må vite at han risikerer å miste deg dersom han vil fortsette "forholdet" deres slik det er nå. Det er altså opp til ham å ta et valg...

Det er ikke nødvendig at du forteller ham at du har flørta med en annen, men du kan fortelle ham at du må leve ditt liv siden han ikke vil ha deg som kjæreste - men at du ikke ønsker at han skal spørre deg om du har vært sammen med andre menn.

Jeg tror det er langt større sjanse for at denne mannen tar deg tilslutt dersom du er klinkende klar på at du velger ham kun fram til du finner en annen du liker like godt. Det vil tvinge ham til å ikke bare leve i nuet, men å se framover.

Du er inn på noe viktig her, men jeg må tenke ut riktig strategi.

Det tror du bare - at han er den siste.... Plutselig treffer du en som overgår alt - det skjer da hele tiden :) uansett alder.

Jeg har bare en gang i mitt liv truffet en mann som har gjort et så dypt inntrykk i meg at jeg ikke tror det er mulig å oppleve helt det samme en gang til! Så jeg skjønner hva xyla mener ;) Jeg tror imidlertid ikke jeg hadde skjønt det dersom jeg aldri hadde truffet denne ene mannen og kjent hva han gjorde med meg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...