Gjest xyla Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Da tror jeg du må fortelle ham i klartekst at det er HAN du vil ha, men at du har skjønt at han ikke vil ha deg på samme måten - og at han derfor må takle at du har rett til å gå videre dersom du treffer en annen mann du liker like godt. Han må vite at han risikerer å miste deg dersom han vil fortsette "forholdet" deres slik det er nå. Det er altså opp til ham å ta et valg... Det er ikke nødvendig at du forteller ham at du har flørta med en annen, men du kan fortelle ham at du må leve ditt liv siden han ikke vil ha deg som kjæreste - men at du ikke ønsker at han skal spørre deg om du har vært sammen med andre menn. Jeg tror det er langt større sjanse for at denne mannen tar deg tilslutt dersom du er klinkende klar på at du velger ham kun fram til du finner en annen du liker like godt. Det vil tvinge ham til å ikke bare leve i nuet, men å se framover. Han er bortreist nå til neste uke. Jeg skrev en lang mail om løst og fast bl.a. om kollegaen min som vet hvem han er pga. hennes samboer som har samme opprinnelse og har enorm respekt for min venn pga. hans stilling. jeg skrev om trivielle hverdagslige ting og så skrev jeg noe om forholdet imellom oss og mine følelser. Jeg fikk ikke svar, og i går sendte jeg SMS etter at jeg hadde vært på en restaurant og i operaen sammen med venner (det ble noen glass vin). Jeg sa at jeg var usikker på om han var sur fordi jeg ikke fikk svar og at det var vanskelig. Videre at jeg er bedt ut til uka (flørten fra siste helg har invitert meg til en restaurant) og at jeg ikke hadde bestemt meg. Jeg avsluttet med 'Take it or leave it'. I natt våknet jeg av melding hvor det står at han er opptatt dag og natt med jobb, han har fått emailen, men ser ikke grunn til å svare siden han ikke har mer å si om det samme igjen og at alt er sagt. Da står det "Ta være. Vi snakkes når jeg er tilbake." Jeg svarte med en gang tilbake at jeg var usikker på hva han mente med 'ta være', først trodde jeg at han mente 'la være', men nå tror jeg at han tenkte å skrive 'ta vare' (på deg selv). Han har sagt at når tlf. kommer opp med ordene så ser han ikke forskjell (han har ikke norsk som morsmål). Jeg skrev videre at det var jeg som bestemte om jeg hadde sagt og skrevet alt. Jeg har ikke hørt noe mer, og jeg vet ikke hva jeg vil. Jeg kan godt gå og spise sammen med flørten min, men jeg er usikker på hvor langt jeg skal gå. Jeg er misfornøyd og fornøyd om hverandre. Jeg ser at jeg provoserte og gjorde han usikker, men hva skal jeg og vil videre? Du har svart meg klokt i denne tråden og takk for det. Jeg forventer ikke at du har en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/page/3/#findComment-3432958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Han er bortreist nå til neste uke. Jeg skrev en lang mail om løst og fast bl.a. om kollegaen min som vet hvem han er pga. hennes samboer som har samme opprinnelse og har enorm respekt for min venn pga. hans stilling. jeg skrev om trivielle hverdagslige ting og så skrev jeg noe om forholdet imellom oss og mine følelser. Jeg fikk ikke svar, og i går sendte jeg SMS etter at jeg hadde vært på en restaurant og i operaen sammen med venner (det ble noen glass vin). Jeg sa at jeg var usikker på om han var sur fordi jeg ikke fikk svar og at det var vanskelig. Videre at jeg er bedt ut til uka (flørten fra siste helg har invitert meg til en restaurant) og at jeg ikke hadde bestemt meg. Jeg avsluttet med 'Take it or leave it'. I natt våknet jeg av melding hvor det står at han er opptatt dag og natt med jobb, han har fått emailen, men ser ikke grunn til å svare siden han ikke har mer å si om det samme igjen og at alt er sagt. Da står det "Ta være. Vi snakkes når jeg er tilbake." Jeg svarte med en gang tilbake at jeg var usikker på hva han mente med 'ta være', først trodde jeg at han mente 'la være', men nå tror jeg at han tenkte å skrive 'ta vare' (på deg selv). Han har sagt at når tlf. kommer opp med ordene så ser han ikke forskjell (han har ikke norsk som morsmål). Jeg skrev videre at det var jeg som bestemte om jeg hadde sagt og skrevet alt. Jeg har ikke hørt noe mer, og jeg vet ikke hva jeg vil. Jeg kan godt gå og spise sammen med flørten min, men jeg er usikker på hvor langt jeg skal gå. Jeg er misfornøyd og fornøyd om hverandre. Jeg ser at jeg provoserte og gjorde han usikker, men hva skal jeg og vil videre? Du har svart meg klokt i denne tråden og takk for det. Jeg forventer ikke at du har en Skjønner at det ikke er lett, men du kan ikke stoppe opp livet ditt når han har sagt at han ikke ønsker et forhold..... Jeg synes du skulle gå ut på date og kose deg, og gå akkurat så langt som du ønsker med daten din. Du trenger ikke å fortelle mannen at du har vært på date osv, men du bør fortelle ham at det er han du vil ha - men at så lenge han ikke vil ha noe fast forhold til deg, så er du singel og kan gjøre hva du selv ønsker - og at da må han nesten forholde seg til det. Du har ingen meldeplikt overfor ham. Kan du tenke deg hvordan det vil føles for deg om du bare går og venter på ham, og plutselig en dag finner han en han ønsker et forhold til - og du har latt være å møte menn av hensyn til ham? Da tror jeg du vil kunne kjenne på bitterhet og en følelse av å ha blitt lurt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/page/3/#findComment-3433182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xyla Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Skjønner at det ikke er lett, men du kan ikke stoppe opp livet ditt når han har sagt at han ikke ønsker et forhold..... Jeg synes du skulle gå ut på date og kose deg, og gå akkurat så langt som du ønsker med daten din. Du trenger ikke å fortelle mannen at du har vært på date osv, men du bør fortelle ham at det er han du vil ha - men at så lenge han ikke vil ha noe fast forhold til deg, så er du singel og kan gjøre hva du selv ønsker - og at da må han nesten forholde seg til det. Du har ingen meldeplikt overfor ham. Kan du tenke deg hvordan det vil føles for deg om du bare går og venter på ham, og plutselig en dag finner han en han ønsker et forhold til - og du har latt være å møte menn av hensyn til ham? Da tror jeg du vil kunne kjenne på bitterhet og en følelse av å ha blitt lurt... Det handler om at jeg orker ikke å date andre menn. Jeg rett og slett orker ikke geimet rundt datingen og alt som følger. Det handler ikke om lojalitet. Jeg må først fjerne meg fra ham følelsesmessig før jeg kan date andre, og det greier jeg ikke. Hvorvidt han finner andre tror jeg ikke jeg får vite. Kanskje har han et bunch av dem verden rundt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/page/3/#findComment-3433196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det handler om at jeg orker ikke å date andre menn. Jeg rett og slett orker ikke geimet rundt datingen og alt som følger. Det handler ikke om lojalitet. Jeg må først fjerne meg fra ham følelsesmessig før jeg kan date andre, og det greier jeg ikke. Hvorvidt han finner andre tror jeg ikke jeg får vite. Kanskje har han et bunch av dem verden rundt. Greier du det ikke, så greier du det ikke.... så da er det egentlig opp til deg hva som nå skal skje. Hvis han er helt klar på at han ikke har de samme ønskene som deg, og du føler du ikke kan leve med det i lengden - så bør du kanskje bare trekke deg unna dette forholdet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/page/3/#findComment-3433216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xyla Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Greier du det ikke, så greier du det ikke.... så da er det egentlig opp til deg hva som nå skal skje. Hvis han er helt klar på at han ikke har de samme ønskene som deg, og du føler du ikke kan leve med det i lengden - så bør du kanskje bare trekke deg unna dette forholdet? Han er ikke klar på det. Han er så uklar som det går an å være og det baseres på hans erfaringer gjennom livet. Når en person går igjennom flere skilsmisser så skjer det noe. Det er hva jeg har å forholde meg til. Jeg må først og fremst være klar på hva jeg vil, og det er jeg ikke nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387280-han-jeg-elsker/page/3/#findComment-3433324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.