Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymboy
Skrevet

Heisann! Jeg er en fjorten år gammel gutt, veldig bekymret for all slags sykdommer. Jeg er veldig sliten, kvalm, svimmel, svartner for øynene og er helt for jævlig rett å slett. Har hatt det siden etter julaften. Jeg orker ikke å gjøre noe, har også begynt å få litt vondt i halsen (kjennes også til øret) også har jeg fått sånt utslett over hele kroppen. Røde prikker på en måte, pluss at jeg er alltid kvalm, svimmel, trøtt, dårlig appetitt og orker ikke noe nesten som jeg skrev tidligere. Jeg lurer på hva dette kan være. Ekkelt ved armene og ben, ekkelt kjennes ut som jeg blør inne i huden ved utslettene noen ganger. Kan klø litt, men det stikker også. Jeg var på sykehuset for seks dager siden, tok blodprøver (mange forskjellige tipper jeg, siden de tok det i forskjellige glass med forskjellige farger). Tok bilde av hjertet og brystet, er gutt altså. Alt var fint, ble sendt hjem. De tror jeg har "angst" siden jeg har hatt puste problemer og dårlig hjerterytme. De sier at alt skjer siden jeg har angst, er jo ikke redd noe eller noen? Jeg lurer litt på hva det kan være når jeg har utslett (røde prikker, over alt), svimmel, trøtt, sliten, kvalm vondt i ledd (armene, benene også i fingrene, ekkelt). Håper du har et bra svar på dette, takk på forhånd!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har sannsynligvis en infeksjonssykdom. Om fastlegen din ikke har sett utslettet allerede, bør du vise det til henne i morgen.

Gjest Anonymboy
Skrevet

Du har sannsynligvis en infeksjonssykdom. Om fastlegen din ikke har sett utslettet allerede, bør du vise det til henne i morgen.

Okei, kan du nevne noen eksempler på infeksjonssykdommer? Ikke at det måtte være den, men noen eksempler som har slike røde prikker som utsletter.

Gjest Zignatur
Skrevet

Hjernehinnebetennelse tenker jeg når du snakker om det utslettet.

Kom deg til legen fort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...