Gå til innhold

kvepper når jeg har lagt meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste nettene når jeg har lagt meg, så har jeg lagt med kvepping i kroppen. dvs sterke rykninger i kroppen.

Verst er det når jeg skal sove, får det spessielt i brystet, og blir litt redd.

Har måttet tatt vival for å roe det ned, og da har det forsvunnet og jeg har fått sovet.

Hva kommer dette egentlig av? føler det har med angst uro i kroppen. Vil ikke ta vival hver kveld heller.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli bedre?

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Dette har jeg hatt i flere år, ikke noe hensikt å ta medisiner for det tror jeg. Meget vanlig fenomen. Iallefall tror jeg att det er det. Jeg får det akkuratt i det jeg er i ferd med å sovne. Så jeg er somregel fornøyd når jeg får det, for da vet jeg att jeg sovner snart. I begynnelsen ble jeg redd, og trodde jeg måtte spy eller att jeg var syk o.l. Nå er det veldig dagligdags.

Skrevet

Dette har jeg hatt i flere år, ikke noe hensikt å ta medisiner for det tror jeg. Meget vanlig fenomen. Iallefall tror jeg att det er det. Jeg får det akkuratt i det jeg er i ferd med å sovne. Så jeg er somregel fornøyd når jeg får det, for da vet jeg att jeg sovner snart. I begynnelsen ble jeg redd, og trodde jeg måtte spy eller att jeg var syk o.l. Nå er det veldig dagligdags.

Ok det er jo normalt å få det når man holder på å sovne.

Men uroen kommer når jeg har lagt meg, og jeg pleier å lese litt, for å roe ned kroppen og tankene mine, før jeg sovner.

Og da kommer rykningene nesten hele tiden.

Føles som hjertet skal stoppe, når jeg nesten sovner, og da klarer jeg ikke å roe meg til å sove.

Da står jeg opp og tar tabletten, legger meg og leser litt igjen, så etter en stund er jeg rolig av rykningene, og da sovner jeg med engang.

Virker som det har med angst å gjøre.

Skrevet

Hei,

Det er helt normalt, og skyldes vanligvis noe så enkelt som at en del av hjernen sovner bittelitt før resten av hjernen.

Ikke noe farlig, men kan være litt ubehagelig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Søk på "hypnagoge fenomener", så finner du informasjon - og blir forsikret om at det er helt normalt.

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Ok det er jo normalt å få det når man holder på å sovne.

Men uroen kommer når jeg har lagt meg, og jeg pleier å lese litt, for å roe ned kroppen og tankene mine, før jeg sovner.

Og da kommer rykningene nesten hele tiden.

Føles som hjertet skal stoppe, når jeg nesten sovner, og da klarer jeg ikke å roe meg til å sove.

Da står jeg opp og tar tabletten, legger meg og leser litt igjen, så etter en stund er jeg rolig av rykningene, og da sovner jeg med engang.

Virker som det har med angst å gjøre.

Ja, det kan nok forværres av angst vil jeg tro. Spesiellt hvis man er var på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...