Gå til innhold

Hva ville du sagt/tenkt?

Anbefalte innlegg

Gjest hørte om en slik sak

Sett at barnet ditt hadde noen atferdsproblemer. En bekjent av dere, som jobber i barnepsykiatrien, og som har kjent dere over tid, spør dere (en gang dere kommer inn på dette) om dere noen gang har tenkt på å søke hjelp i barnepsykiatrien?

Ville du blitt sur/sint/fornærmet og tenkt at det hadde han virkelig ikke noe med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387309-hva-ville-du-sagttenkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scarlet O'Hara

''og som har kjent dere over tid, spør dere (en gang dere kommer inn på dette) ''

Kjent over tid, kom inn på temaet og har jobbet innen barnepsykiatrien? Jeg synes da ikke man skal ta det opp på en negativ måte... Det må da vel bare være et velmendende råd - du vil vel også forsøke å gjøre alt for at barnet skal ha det bedre?

Annonse

Gjest vennerbryrseg

Jeg ville tatt det som et tegn på at vedkommende hadde mot nok til å våge å spørre og at vennskapet vårt betydde noe for ham/henne. Jeg ville sikkert blitt lei meg, men ikek fordi hun/han spurte men fordi "saken" var trist og jeg (kanskje) følte meg både sliten og maktesløs.

Gjest søk hjelp

Hvis temaet ble brakt på bane - så hadde det jo vært et fint råd å få, et velmenende et.

Hadde nok taklet det verre om vedkommende bare tok det opp i løse lufta....

Sånn jeg ser det hørtes det ut som en videreføring av samtaleevnet og et velmenende råd, spesielt siden vedkommende faktisk har utdannelse innen feltet.

Det kommer mye an på sammenhengen og måten det blir sagt på. Og ikke minst om jeg kjente meg/barnet igjen i min venns problemanalyse.

Følte jeg at min venns oppfatning av problemet var helt på jordet, ville det nok skapt avstand mellom oss.

Om jeg derimot opplevde vennens oppfatning som en innertier, ville jeg hatt ørene på stilk. Å oppsøke BUP hadde nok sottet langt inne, da ikke alle BUP-kontor fungerer like godt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...