Tullemusa Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Noe som har, eller har hatt slik hodepine? Og som kan dele erfaringer? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måtte avvendes Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei, jeg ser du etterlyser erfaringer ) Jeg har i hele oppveksten slitt med hodepine, noe som etter hvert resulterte i et høyt forbruk av smertestillende (håndkjøp). Etter noen år ble jeg introdusert til en type smertestillende som i tillegg til paracetamol inneholdt kodein (dette også håndkjøp fra Danmark). Hodepinen ga seg ikke tross inntak av mye smertestillende, og jeg utviklet et høyt forbruk. Jeg tok opptil 6 smertestillende paracetamol+kodein om dagen, ved ett par anledninger litt mer, noe som ga meg kraftige pusteproblemer, hjerteklapp og sterk uvirkelighetsfølelse og jeg besvimte nesten av dette. Hodepinen ble i grunnen bare verre, og jeg innså at jeg var kommet inn i en ond sirkel. Jeg hadde fri tilgang på denne danske håndkjøp-medisinen og jeg ble etter hvert klar over at jeg var blitt avhengig. Jeg fikk hjelp til å komme ut av dette, og etter en lengre periode med sterk hodepine, så ga den seg. Nå er forekomsten av hodepine normal, og jeg holder meg helt unna den type smertestillende som jeg var avhengig av. Vel, dette var min erfaring. Jeg tror, og faktisk vet, etter å ha lest en del om fenomenet, at det å klare seg uten smertestillende over en periode er den eneste oppskriften. Skikkelig "cold turkey", men det er det som funker! Ta en prat med fastlegen ) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/#findComment-3431109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har hodepine nå Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei, jeg ser du etterlyser erfaringer ) Jeg har i hele oppveksten slitt med hodepine, noe som etter hvert resulterte i et høyt forbruk av smertestillende (håndkjøp). Etter noen år ble jeg introdusert til en type smertestillende som i tillegg til paracetamol inneholdt kodein (dette også håndkjøp fra Danmark). Hodepinen ga seg ikke tross inntak av mye smertestillende, og jeg utviklet et høyt forbruk. Jeg tok opptil 6 smertestillende paracetamol+kodein om dagen, ved ett par anledninger litt mer, noe som ga meg kraftige pusteproblemer, hjerteklapp og sterk uvirkelighetsfølelse og jeg besvimte nesten av dette. Hodepinen ble i grunnen bare verre, og jeg innså at jeg var kommet inn i en ond sirkel. Jeg hadde fri tilgang på denne danske håndkjøp-medisinen og jeg ble etter hvert klar over at jeg var blitt avhengig. Jeg fikk hjelp til å komme ut av dette, og etter en lengre periode med sterk hodepine, så ga den seg. Nå er forekomsten av hodepine normal, og jeg holder meg helt unna den type smertestillende som jeg var avhengig av. Vel, dette var min erfaring. Jeg tror, og faktisk vet, etter å ha lest en del om fenomenet, at det å klare seg uten smertestillende over en periode er den eneste oppskriften. Skikkelig "cold turkey", men det er det som funker! Ta en prat med fastlegen ) Lykke til! Før man doper seg ned med smertestillende om man er plaget med stadig tilbakevendende hodepine, bør man utredes for hva som er årsaken. Det kan være stressrelatert, muskulært f.eks. Gjøre noe med årsaken. Trening, fysioterapi, massasje, varme... akupunktur :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/#findComment-3431126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Før man doper seg ned med smertestillende om man er plaget med stadig tilbakevendende hodepine, bør man utredes for hva som er årsaken. Det kan være stressrelatert, muskulært f.eks. Gjøre noe med årsaken. Trening, fysioterapi, massasje, varme... akupunktur :-) Det er helt riktig som du påpeker ) Til mine erfaringer hører også grundige utredninger og tiltak som dem du nevner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/#findComment-3431132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemusa Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Før man doper seg ned med smertestillende om man er plaget med stadig tilbakevendende hodepine, bør man utredes for hva som er årsaken. Det kan være stressrelatert, muskulært f.eks. Gjøre noe med årsaken. Trening, fysioterapi, massasje, varme... akupunktur :-) ''Før man doper seg ned med smertestillende om man er plaget med stadig tilbakevendende hodepine'' Denne type hodepine kan man vel få selv om man ikke "doper" seg med smertestillende? Jeg har lest at man er i faresonen om man bruker reseptfrie legemidler mot hodepine mer enn to ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/#findComment-3431140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemusa Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Hei, jeg ser du etterlyser erfaringer ) Jeg har i hele oppveksten slitt med hodepine, noe som etter hvert resulterte i et høyt forbruk av smertestillende (håndkjøp). Etter noen år ble jeg introdusert til en type smertestillende som i tillegg til paracetamol inneholdt kodein (dette også håndkjøp fra Danmark). Hodepinen ga seg ikke tross inntak av mye smertestillende, og jeg utviklet et høyt forbruk. Jeg tok opptil 6 smertestillende paracetamol+kodein om dagen, ved ett par anledninger litt mer, noe som ga meg kraftige pusteproblemer, hjerteklapp og sterk uvirkelighetsfølelse og jeg besvimte nesten av dette. Hodepinen ble i grunnen bare verre, og jeg innså at jeg var kommet inn i en ond sirkel. Jeg hadde fri tilgang på denne danske håndkjøp-medisinen og jeg ble etter hvert klar over at jeg var blitt avhengig. Jeg fikk hjelp til å komme ut av dette, og etter en lengre periode med sterk hodepine, så ga den seg. Nå er forekomsten av hodepine normal, og jeg holder meg helt unna den type smertestillende som jeg var avhengig av. Vel, dette var min erfaring. Jeg tror, og faktisk vet, etter å ha lest en del om fenomenet, at det å klare seg uten smertestillende over en periode er den eneste oppskriften. Skikkelig "cold turkey", men det er det som funker! Ta en prat med fastlegen ) Lykke til! Takk for svar. Jeg behandles for migrene i samråd med min lege, men synes selv at ingenting hjelper og at hodepinen har forverret seg. Derfor har jeg tenkt at det kanskje er denne typen hodepine jeg lider av. Jeg skal ta det opp med legen neste gang jeg er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/387315-medikamentutl%C3%B8st-hodepine/#findComment-3431143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.