Gå til innhold

NHD hva skal jeg gjøre nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter egentlig å lurer på hva jeg skal gjøre fremover.

Gikk til fastlegen og ba om hjelp, dvs henvisning til samtaler og medisin for jeg har hatt det ganske ille i flere mnd, dvs samlivs problematikk, depresjon, vet ikke hva jeg vil med livet mitt, har til tider mindre lyst til å leve. Alle konflikter blir så store i hodet mitt. har blitt verre ang tvangstanker også. Vel det er nok en måneds tid siden jeg hos fastlegen sist. Da hadde jeg fått avslag på henvisningen og han henviste på nytt. Denne ble også avslått. Jeg kjenner at det er litt tungt å bli avslått når jeg engang ba om hjelp etter 6 år uten noen som helst form for behandling. Har kun vikar til fastlege da. Så det er litt vanskelig å forklare situasjonen. Og jeg vet ikke om hele sykdomsbildet kommer klart frem i henvisningene han har skrevet. Er det fortsatt mulig å be vikar sende ny henvisning og få noe hjelp? Fikk etter spm medisin fra lege men er litt skeptisk på å begynne med medisinene siden han egentlig mente jeg bør begynne i samtaleterapi først.

Jobben er nå blitt tung å håndtere Jobber 100% men har vært sykemeldt i perioder.

Har eupf og det preger meg til tider.

Forholdet til mannen min er preget av konflikter. Men vi har holdt sammen i 9 år nå så jeg har ingen planer om å gå fra ham. Det er ikke ett destruktivt forhold. Men jeg har fortsatt til tider destruktiv oppførsel og tankegang.

Det er rett og slett for tungt å jobbe 100 %. Jeg kan se det nå etter 5 år i denne jobben. Jeg er mye sykemeldt og utbrent.

Kan gradert uføretrygd vurderes med min diagnose?

Ja det var i grunnen det jeg lurte på nå.

Er takknemlig for svar.

Skrevet

''Kan gradert uføretrygd vurderes med min diagnose? '' Det går ikke (sjelden) på diagnoser men på hva du mestrer. Ta dette opp med din lege og (om du bestemmer deg for det) legg inn en søknad.

Ang avslag på søknad om hjelp. Hva om du skriver denne selv? Du tar henvisningen fra legen og legger ved ditt eget skriv(hva har hendt, hva trenger du hjelp til, osv hold deg til 1- 1,5 A4sider), og sender dette til en ny runde med behandlere.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ser to alternativer:

1) Ny og bedre henvisning. "På vei ut av yrkeslivet" bruker å hjelpe.

2.) Prøve medisn siden du har fått avslag. Kombinere dette med samtaler hos fastlege, kommunepsykolog eller psykiatrisk sykepleier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...