Gå til innhold

NHD: Tør ikke spørre legen: medisiner å diabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dette blir kanskje litt komplisert, men jeg tør ikke spørre noen andre.

Kort: Jeg går på disse tablettene: Wellbutrin og cipralaex. Og imovane hver kveld. Ellers tar jeg singulair for astma og levaxin for hypotyreose.

Jeg selvskader en del og akkurat nå går det i kalium. Jeg sliter også med å få i meg mat. Nærmest ingenting. Men jeg er utrolig tørst og har vært det en uke, to. Jeg drikker og drikker (mest pepsi max) og går selvsagt da også mer på do pga det. Jeg er alltid tørr i munnen og føler en enorm tørste. Kan dette komme av noen av medisinene (som jeg har gått på lenge foruten kalium), eller kan dette være et tegn på diabetes? Kan legge til at jeg har veldig bløt mage. Jeg våkner om nettene og drikker da også littegrann. Jeg er usedvanlig trøtt og sliten. Før kunne jeg være veldig sliten, men nå er jeg også utrolig trøtt. Men trenger likevel imovane for å sovne.

Jeg vil ikke gå til legen om alt dette bare er min feil.

Kan legge til at hypotyreosen kom av at jeg fikk betennnelse i skjoldbruskkjertelen.

Mvh

Skrevet

Tror et blodsukker måleapparat koster en hundrings... Sjekk selv.. om du ikke tørr gå til lege.

Skrevet

Tror et blodsukker måleapparat koster en hundrings... Sjekk selv.. om du ikke tørr gå til lege.

Takk. Da skal jeg se om jeg får gjort det!

Gjest luftslott
Skrevet

Kun basert på egne erfaringer: magen kan i stor grad skyldes søtstoffene i Pepsi Max. Drikk vann istedenfor, og begynn å spise litt... kylling og ris, grønt, bare så magen faktisk får noe å jobbe med.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke si sikkert hva dette er. Du kan sikkert få målt blodsukkeret på et apotek.

Skrevet

Jeg kan ikke si sikkert hva dette er. Du kan sikkert få målt blodsukkeret på et apotek.

Tusen takk for svar og tips. Jeg skal se om jeg kan komme på et apotek og spørre om å få målt det. Om ikke kan jeg kanskje kjøpe et billig blodsukkerapparat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...