Gå til innhold

Kan jeg gå på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest hoster så jeg nesten spyr

Er litt sånn - kan jeg eller kan jeg ikke gå på jobb.

Vet ikke om jeg har influensa, men om jeg føler meg bedre i morgen, men fortsatt hoster, kan jeg gå på jobb? er redd enkelte blir sure pga jeg kommer der og smitter de.... men samtidig blir det veldig mye for meg å ta igjen om jeg ikke kommer i morgen da. Hmmmmm Hadde bittelitt feber i dag, men føler meg tidvis kvikk, tidvis slapp...

Prøve hvile mest mulig i dag og se an formen i morgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387351-kan-jeg-g%C3%A5-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sånn var det for meg.

Om du har influensa, da merker du iallefall det. Da orker du ikke å gå på jobb, da orker du ikke annet enn å ligge i senga. Slik var det iallefall når jeg hadde influensa, sist når jeg hadde det. Det er mange år siden, men den sykdommen husker jeg. Og jeg var ikke i tvil om det var influensa eller ei

Og med influensa drar man iallefall IKKE på jobb

Du høres ganske smittsom ut. Vis hensyn og hold deg hjemme.

Forsøk å hoste minst mulig med mindre du har slim som må ut. Jo mer du hoster, jo mer irritert blir du i luftveiene og jo større trang føler du til å hoste. Spis halsdrops, drikk hyppe slurker av vann, hold for munnen og forsøk å begrense hostingen til et kremt.

God bedring.

mvh

Gjest trådstarter

Hvis du hoster så voldsomt som du gir inntrykk av her er det vel greit å holde seg hjemme en dag til. :o)

Ja, nå har feberen steget og, 38 under armen, skal vel legge til en halv grad eller så? Fryser som bare det. Brrrrrrr.. leste et sted man bør være feberfri et døgn før man går på jobb, da man er smittsom når man har feber.

Annonse

Gjest trådstarter

Du høres ganske smittsom ut. Vis hensyn og hold deg hjemme.

Forsøk å hoste minst mulig med mindre du har slim som må ut. Jo mer du hoster, jo mer irritert blir du i luftveiene og jo større trang føler du til å hoste. Spis halsdrops, drikk hyppe slurker av vann, hold for munnen og forsøk å begrense hostingen til et kremt.

God bedring.

mvh

Jeg har et sjal rundt halsen som jeg hoster i, har en teori om å holde halsen varm skal ta knekken på basseluskene. Og hiver i meg masse vann og appelsinjuice (c-vitaminer), prøver å lalle litt innimellom, men har små barn som forstyrrer litt da. Håper far kommer hjem snart :-)

Ja, nå har feberen steget og, 38 under armen, skal vel legge til en halv grad eller så? Fryser som bare det. Brrrrrrr.. leste et sted man bør være feberfri et døgn før man går på jobb, da man er smittsom når man har feber.

Har lest flere steder her på nettet at når vi bruker digitale febermålere, må vi plusse på inntil 1, før plusset jeg alltid på 0,5.

Da jeg hostet som gal, men ikke hadde så høy feber (høsten 2009, da alle snakket om svineinfluensa), holdt jeg meg for sikkerhets skyld hjemme 8 dager. Men hadde litt lav feber når jeg kom fra jobb dagene etterpå og.

Jeg har et sjal rundt halsen som jeg hoster i, har en teori om å holde halsen varm skal ta knekken på basseluskene. Og hiver i meg masse vann og appelsinjuice (c-vitaminer), prøver å lalle litt innimellom, men har små barn som forstyrrer litt da. Håper far kommer hjem snart :-)

Når jeg foreslo å holde for munnen var det for å dempe hostingen, ikke fordi jeg tror du hoster ut i rommet. Forklarte litt dårlig... Poenget er å gjøre det minst mulig opprivende for dine stakkars luftveier.

Fortsatt god bedring.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...