Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt på et venteværelse i dag og plukket opp et ukeblad. Der stod det en artikkel om en dame med bp 2 som hadde sluttet med alle medisiner etter 10 års behandling. Hun trodde ikke på diagnoser og hadde det bra. Jeg kunne ha diskutert dette med fastlegen min, men fikk vikar og gjorde besøket så kort som mulig.

Dermed sås det på nytt tvil i meg. Hvorfor kan ikke jeg også slutte? Men jeg orker ikke! Jeg orker ikke å ha det sånn som jeg hadde det før og sjansen for tilbakefall er stor, ikke sant?

Psykiateren min sa til meg at jeg gjerne kan slutte med alle medisiner, men da skriver han meg ut. Da vil han ikke ta ansvaret for meg lenger, men han kommer gjerne å besøker meg på psykiatrisk avdeling.

Men så sås det en tvil i meg allikevel. Kanskje diagnoser bare er tull? Kanskje bp 2 bare er en tullesykdom som noen har funnet opp? Kanskje jeg burde gjøre som denne damen; ta ansvaret for egen psykisk helse, kutte ut medisiner og rett og slett skjerpe meg!

Gjest poncho
Skrevet

Det kan da ikke være lenge siden NHD ga deg et råd om å stå på den samme medisindosen i mange måneder? Da hadde du bråk i hodet og måtte øke dosen? Nå tenker du så å slutte? Ser du logikken i dette?

Om du leser om folk med samme diagnose som deg, trenger dere jo ikke å ha det på samme måten. Dessuten bør vel sykdommen være stabil over år før man kan redusere/slutte med medisiner? Dette bør du uansett diskurere med legen din.

stjernestøv
Skrevet

''Kanskje diagnoser bare er tull? ''

Det spørs hvem du spør, her på psykiatriforum eksisterer diagnoser i aller høyeste grad. Men jeg vet om dem som sier at diagnoser ikke finnes, det er mange teorier...

Skrevet

Og hvis du plukker opp et annet ukeblad et annet sted. Så kan du lese om en dame som fikk en åpenbaring mens hun satt på do. Og i ettertid har hatt god kontakt med Elvis...

Enkelte steder på nett kan man lese at folk er blitt kurert for kreft ved å meditere i tre dager og innta en spesiell sopp, mens man står på hodet og d***er i vinkel.

TA medisinene dine! DE er den ENESTE veien til et godt stabilt liv for deg. :0)

motorPrøysen
Skrevet

Du kan jo spørre deg selv hvorfor du tenker så enten-eller.

Skrevet

Og hvis du plukker opp et annet ukeblad et annet sted. Så kan du lese om en dame som fikk en åpenbaring mens hun satt på do. Og i ettertid har hatt god kontakt med Elvis...

Enkelte steder på nett kan man lese at folk er blitt kurert for kreft ved å meditere i tre dager og innta en spesiell sopp, mens man står på hodet og d***er i vinkel.

TA medisinene dine! DE er den ENESTE veien til et godt stabilt liv for deg. :0)

Lol!

Skrevet

Det kan da ikke være lenge siden NHD ga deg et råd om å stå på den samme medisindosen i mange måneder? Da hadde du bråk i hodet og måtte øke dosen? Nå tenker du så å slutte? Ser du logikken i dette?

Om du leser om folk med samme diagnose som deg, trenger dere jo ikke å ha det på samme måten. Dessuten bør vel sykdommen være stabil over år før man kan redusere/slutte med medisiner? Dette bør du uansett diskurere med legen din.

Neida. Jeg tenker vel egentlig ikke å slutte. Jeg blir bare så fortvilet når jeg leser sånne artikler! Jeg begynner å tvile på alt. Om bp 2 virkelig er en diagnose, om jeg egentlig hører hjemme i psykiatrien osv. Skulle ønske jeg ikke hadde plukket opp det magasinet. I kveld skal jeg lese en morsom bok. Jeg fikk den til jul og den har foreløpig bare ligget der i påvente av at jeg skulle avslutte to andre.

Skrevet

Du kan jo spørre deg selv hvorfor du tenker så enten-eller.

Godt poeng.

Skrevet

''Kanskje diagnoser bare er tull? ''

Det spørs hvem du spør, her på psykiatriforum eksisterer diagnoser i aller høyeste grad. Men jeg vet om dem som sier at diagnoser ikke finnes, det er mange teorier...

Jeg hadde en venninne en gang som fnøs av min diagnosen og mente jeg ikke var syk i det hele tatt. Så fikk hun en diagnose selv og da ble det en annen låt i pipa.

stjernestøv
Skrevet

Jeg hadde en venninne en gang som fnøs av min diagnosen og mente jeg ikke var syk i det hele tatt. Så fikk hun en diagnose selv og da ble det en annen låt i pipa.

Egne erfaringer er jo viktige, og hvis ikke det er sykdom...hva er det da?

Forstår at du må være lett påvirkelig, kan forstå at det er forvirrende når du leser en ting her og en an ting der. Til slutt vet man ikke lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...