Gå til innhold

Litt rart spm men...

Anbefalte innlegg

Gjest skjikk
Skrevet

Noen ganger lukter det så forferdelig røyk av psykologen min at jeg må snu meg vekk og se en annen retning. Høflig som jeg er, sier jeg ingenting, men jeg antar at hun tolker oppførselen og kroppsspråk min som noe annet. Og det er kanskje ikke så lurt. Bø r jeg si fra om det?

Skrevet

Skikkelig dumt av psykologen din å røyke, og det er uhøflig å ikke prøve å være noenlunde velstelt/luktfri i timen.

Hva du bør gjøre, vet jeg ikke...

Gjest skjikk
Skrevet

Skikkelig dumt av psykologen din å røyke, og det er uhøflig å ikke prøve å være noenlunde velstelt/luktfri i timen.

Hva du bør gjøre, vet jeg ikke...

Velstelt, men ikke alltid luktrfri. Mulig jeg ser ut som jeg er redd henne eller unnviker at hun kommer for nær meg (vi snakker ca to meter). De få gangene jeg i andre sammenhenger har bare nevnt i en bisetning at jeg ikke liker røyk, uten at det er ment noe om henne, får hun litt stram munn med rykning i munnviken. Men seriøst, det er kvalmt når det stinker sånn at jeg må snu meg en annen vei for å puste.

Skrevet

Med mindre jeg hadde et veldig godt forhold til behandleren hadde jeg vurdert å be om en annen behandler og sagt helt klart fra hvorfor dersom spørsmålet kom opp.

Gjest skjikk
Skrevet

Med mindre jeg hadde et veldig godt forhold til behandleren hadde jeg vurdert å be om en annen behandler og sagt helt klart fra hvorfor dersom spørsmålet kom opp.

Å bytte behandler tror jeg ikke er aktuelt. Men går det an å be psykologen la være å ta en røyk eller fem før timen, tro...

Skrevet

Å bytte behandler tror jeg ikke er aktuelt. Men går det an å be psykologen la være å ta en røyk eller fem før timen, tro...

Er det mulig å lufte i timen og sitte litt lenger unna henne? Jeg hadde blitt sprø - jeg klarer ikke at det stinker røyk av folk!

Gjest skjikk
Skrevet

Er det mulig å lufte i timen og sitte litt lenger unna henne? Jeg hadde blitt sprø - jeg klarer ikke at det stinker røyk av folk!

Jeg liker heller ikke røyklukt, men jeg har faktisk ikke vært borti noen som stinker så mye pga røyk som denne psykologen. Sitte lenger vekk? Tja. Det vil se litt rart ut at jeg sitter nesten i andre enden av rommet fordi hun lukter. Skal jeg ta hensyn til henne, eller skal hun ta hensyn til meg?

Skrevet

Jeg liker heller ikke røyklukt, men jeg har faktisk ikke vært borti noen som stinker så mye pga røyk som denne psykologen. Sitte lenger vekk? Tja. Det vil se litt rart ut at jeg sitter nesten i andre enden av rommet fordi hun lukter. Skal jeg ta hensyn til henne, eller skal hun ta hensyn til meg?

Jeg synes hun skal ta hensyn til deg, men så er jeg temmelig innbitt anti-røyker også...

Gjest skjikk
Skrevet

Jeg synes hun skal ta hensyn til deg, men så er jeg temmelig innbitt anti-røyker også...

Jeg er også allergisk, innbitt anti-røyker. Holder det dog stort sett for meg selv, så lenge ingen røyker på meg.

stjernestøv
Skrevet

Velstelt, men ikke alltid luktrfri. Mulig jeg ser ut som jeg er redd henne eller unnviker at hun kommer for nær meg (vi snakker ca to meter). De få gangene jeg i andre sammenhenger har bare nevnt i en bisetning at jeg ikke liker røyk, uten at det er ment noe om henne, får hun litt stram munn med rykning i munnviken. Men seriøst, det er kvalmt når det stinker sånn at jeg må snu meg en annen vei for å puste.

Ikke sikkert at hun vet selv at hun stinker, men det gjør vi nok vi røykere.

Gjest skjikk
Skrevet

Ikke sikkert at hun vet selv at hun stinker, men det gjør vi nok vi røykere.

Man kjenner sjelden slikt selv.

Skrevet

Det er veldig rart! I en psykologtime bør man fjerne alt som kan fjernes av forstyrrende elementer, og det hadde vært like snodig om hun hadde tygget tyggegummi mens dere satt og snakket!

Om du kan be henne ha en karantenetid før timen... Du burde kunne det. Men så er det sånn at røyking er sterkt avhengighetsskapende, så hun kan komme til å være irritabel om hun ikke har fått dosen sin på en stund, og røykere er gjerne hårsåre på dette feltet (siden de vet at det er en dum og usunn uvane).

Er relasjonen så trygg at du kan si fra? Er hun ellers en du nødig vil si fra deg? Har du mulighet for å bytte behandler?

stjernestøv
Skrevet

Man kjenner sjelden slikt selv.

Du kan jo si det til henne?

Hun kan jo ikke bli sur fordet, de som ikke røyker vil lukte det.

Gjest skjikk
Skrevet

Det er veldig rart! I en psykologtime bør man fjerne alt som kan fjernes av forstyrrende elementer, og det hadde vært like snodig om hun hadde tygget tyggegummi mens dere satt og snakket!

Om du kan be henne ha en karantenetid før timen... Du burde kunne det. Men så er det sånn at røyking er sterkt avhengighetsskapende, så hun kan komme til å være irritabel om hun ikke har fått dosen sin på en stund, og røykere er gjerne hårsåre på dette feltet (siden de vet at det er en dum og usunn uvane).

Er relasjonen så trygg at du kan si fra? Er hun ellers en du nødig vil si fra deg? Har du mulighet for å bytte behandler?

Vi har en trygg relasjon. Men dette synes jeg er vanskelig, siden jeg har oppfattet at hun er veldig hårsår på akkurat dette med røyking. For å være ærlig, virker det som hun prøver å vri temaet over på noe annet når jeg kommer inn på min bestefar som har kols. Det provoserer meg også, siden hun er klar på at det er jeg som skal styre hva vi snakker om.

Heldigvis er det ikke et problem hver eneste time. Men ja, det er forstyrrende for terapien de gangene det er slik.

Gjest skjikk
Skrevet

Du kan jo si det til henne?

Hun kan jo ikke bli sur fordet, de som ikke røyker vil lukte det.

Jeg tror faktisk at hun blir sur, men det er vel uansett ikke mitt problem. Synes bare det er vanskelig.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror faktisk at hun blir sur, men det er vel uansett ikke mitt problem. Synes bare det er vanskelig.

Nei det er ikke ditt problem, men forstår at det ikke er gøy å fortelle noen at de stinker.

motorPrøysen
Skrevet

Du kan si at for deg er røyklukt spesielt sjenerende og spørre om det er greit at hun ikke røyker like før din time.

Gjest minnah
Skrevet

Skjønner deg godt. Vet ikke hva jeg ville gjort. Min erfaring er uansett at røykere ikke aner hvor mye de stinker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...