Gå til innhold

kan jeg ha rett NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest dumrian
Skrevet

Jeg er blitt veldig bekymret. jeg går rundt å tenker at jeg har mindre telomer enn normalt. Jeg tenker på dette dagen lang, eneste som kan hjelpe ørlite er jo å trene fire timer hver dag og spise veeldig sunt. Er det sant at mennesker med små fingeravtrykk og små celler på fingrene har mindre telomer?, da har jeg isåfall grunn til å bekymre meg. Og da bør jeg vel bare fortsette å plage meg selv med å trene slik.

Gjest Undrer jeg på
Skrevet

..telomer, og hva trenger man dem til?

Gjest dumrian
Skrevet

..telomer, og hva trenger man dem til?

Du lever lenger med laange telomer. Det beskytter DNA.

Skrevet

Hei!

''Er det sant at mennesker med små fingeravtrykk og små celler på fingrene har mindre telomer?''

Nei det er ikke sant!

Hilsen biolog.

Gjest dumrian
Skrevet

Hei!

''Er det sant at mennesker med små fingeravtrykk og små celler på fingrene har mindre telomer?''

Nei det er ikke sant!

Hilsen biolog.

Ok takk for svar Madelenemie :)

Jeg har hatt tvangstanker om å sjekke hendene mine i hele dag, skal prøve å ikke gjøre det i kveld. Egentlig burde jeg vel ta meg en øl og roe meg litt ned...

Skrevet

Ok takk for svar Madelenemie :)

Jeg har hatt tvangstanker om å sjekke hendene mine i hele dag, skal prøve å ikke gjøre det i kveld. Egentlig burde jeg vel ta meg en øl og roe meg litt ned...

Hei!

Jeg vet ikke nok om øl :-)

Men du kan i vertfall slappe av og ikke tenke mer på telomerene dine. Uansett hvor små fingeravtrykk og celler du har :-) så har du helt sikkert 46 kromosomer i dem, og med det kan du sove trygt og vite at vi er like godt utrustet i antall. :-)

Da jeg skulle se Hobitten, ringte min mann og sa det kom en hobbit, damen som solgte billetter og min mann lo hele tiden i telefonen, jeg var hobbiten skjønner du, så mine fingertupper er nok ganske små, men telomerene mine er nok like lange som nhd sine eller andre store menn. :-)

Gjest dumrian
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke nok om øl :-)

Men du kan i vertfall slappe av og ikke tenke mer på telomerene dine. Uansett hvor små fingeravtrykk og celler du har :-) så har du helt sikkert 46 kromosomer i dem, og med det kan du sove trygt og vite at vi er like godt utrustet i antall. :-)

Da jeg skulle se Hobitten, ringte min mann og sa det kom en hobbit, damen som solgte billetter og min mann lo hele tiden i telefonen, jeg var hobbiten skjønner du, så mine fingertupper er nok ganske små, men telomerene mine er nok like lange som nhd sine eller andre store menn. :-)

Jeg skulle gjerne vært biolog selv. Du er heldig som vet så mye :).

Men jeg tror nok at tanken på at mine telomer er kortere kommer til å vedvare enn stund. jeg kommer til å våkne opp i morgen og sjekke hundretusen ganger, men jeg vet jo helt sikkert at det ikke hjelper å se på dem :), jeg forstår meg ikke på meg selv. Det er jo på en måte ulogisk - som du også skriver at når det er plass til alle kromosomene inni den, så kan det jo likesåvel være plass til noen lange fine telomer. Men synes jeg har lest det et sted at hendene kunne avsløre hvor gammel man kan bli. Og det er derfor jeg tenker slik jeg gjør.

Skrevet

Jeg skulle gjerne vært biolog selv. Du er heldig som vet så mye :).

Men jeg tror nok at tanken på at mine telomer er kortere kommer til å vedvare enn stund. jeg kommer til å våkne opp i morgen og sjekke hundretusen ganger, men jeg vet jo helt sikkert at det ikke hjelper å se på dem :), jeg forstår meg ikke på meg selv. Det er jo på en måte ulogisk - som du også skriver at når det er plass til alle kromosomene inni den, så kan det jo likesåvel være plass til noen lange fine telomer. Men synes jeg har lest det et sted at hendene kunne avsløre hvor gammel man kan bli. Og det er derfor jeg tenker slik jeg gjør.

Hei!

Ja du tenker svært ulogisk.

Jeg håper du heller våkner opp og tenker det.

For da skjønner du ufornuften i dette.

Alternativ medisin har mange rare ideer, som de kaller vitenskap, men som er bare tull, noen ganger forvirrer det menneskene.

Prøv heller å tenke i morgen når du våkner at skulle ditt DNA skrives ut og utgis i en bokform ville det vært mange hundre bøker, dvs du har ganske mye telomerase og mange telomerer.

Tenk på meg da som har bittesmå fingertupper, jeg skal leve til jeg blir ca 100 år :-) Bruk din hjerne og lev lenge, tren hardt å dø av hjerteproblemer, menneskene undervurderer hjernegymnastikk :-) les bøker og bli klok så lever du lenge.

Sitter utrolig mange rosiner i vernede rom på Blindern (rosiner = svært gamle skrukkete mennesker som tenker uskrokkete tanker fordi bare huden blir skrukkete, ellers er de i fin form)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...