Gå til innhold

Du er snill, du er klok, du er viktig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver så fint.

:-)

Og det du beskrev du gjorde i forhold til ditt barn, er noe jeg trenger å bli flinkere på. Takk for påminnelsen!

mvh

Hei!

Jeg liker ikke så godt å være hemmelig, jeg liker ikke bruke ulike nick, tror det hele bunner i at jeg setter ærlighet så høyt.

Jeg brukte nemlig et annet nick i en tråd til deg og jeg klarer ikke med det, så bare sånn at du vet det.

Mange sånne ting passer for de fleste men ikke for meg, jeg vet ikke, jeg er bare den jeg er alltid og klarer ikke føle meg komfortabel med å være noe annet, da føles det som løgn.

Håper du skjønner i hvilken tråd.

Skrevet

Hei!

Jeg liker ikke så godt å være hemmelig, jeg liker ikke bruke ulike nick, tror det hele bunner i at jeg setter ærlighet så høyt.

Jeg brukte nemlig et annet nick i en tråd til deg og jeg klarer ikke med det, så bare sånn at du vet det.

Mange sånne ting passer for de fleste men ikke for meg, jeg vet ikke, jeg er bare den jeg er alltid og klarer ikke føle meg komfortabel med å være noe annet, da føles det som løgn.

Håper du skjønner i hvilken tråd.

Må innrømme at jeg ikke knekker den nøtta. Men for meg er det helt greit om du har skrevet med et annet nick.

Her på DOL kan det være greit å iblant skrive med annet nick, særlig om man skriver noe som ellers kan gjøre en for identifiserbar.

mvh

Skrevet

Hei!

Man skal være alt det og uredd og bekymringsfri.

Man bør bare være mer konkret, altså si hvorfor man mener det, ellers kan det lett bli vanskelig å forholde seg til.

Feks når man ser et arbeide, så sier man ikke bare "det er fint" man sier hva man syns er fint. Man ser jo noe som gjør at man opplever at noe er fint, hvis det ikke er et godt arbeide skal man heller ikke si det syns jeg-.

Da mitt barn som tegner flott kom med noen rare slurvete arbeider en dag, spurte jeg "hva er tanken med dette?"det viste seg at det var en ny teknikk hun arbeidet med. For meg så det ved første øyenkast uvanlig og slurvete ut, da jeg fikk høre tanken bak, skjønte jeg det var uttesting av forskjellige måter å bruke blyanten på. Da kunne jeg si "interessant, jobb videre med dette".

Jeg syns man bør være konkret hvis man skal si de ordene, det er det jeg mener med å skrive dette.

''Man bør bare være mer konkret, altså si hvorfor man mener det, ellers kan det lett bli vanskelig å forholde seg til.''

Dette er et svært viktig poeng. Den typen tilbakemeldinger bidrar til å styrke barnets indre motivasjon noe som vil være barnet til hjelp fremover :-)

Gjest Programmere barn :)
Skrevet

''Når man ser på alt av psykiske problemer og mobbing i dag blant ungdom er jeg slettes ikke så sikker på at det står så bra til med selvfølelsen.''

Nei, det er sant. Men det handler ikke om mangel på skryt.

Vet du at det ikke handler om mangel på god selvfølelse? Det tror jeg faktisk det kan gjøre. Den som mobber gjør det gjerne for å føle seg stor og populær. En slags maktfølelse. Hadde det vært nødvendig om man hadde god selvfølelse?

Skrevet

Ja å kjempefin film. Jeg har sett den to ganger og skal se den flere ganger. Likte boken også veldig godt. Og de har med alt fra boken i filmen.

Ja, et av de få tilfellene der jeg faktisk synes filmen kan måle seg med boka.

Jeg pleier alltid å like boka best, særlig når jeg har lest den FØR jeg ser filmen.

Men denne var ekte feel-good, snill, god og viktig, både i bok og filmform :)

Skrevet

Vet du at det ikke handler om mangel på god selvfølelse? Det tror jeg faktisk det kan gjøre. Den som mobber gjør det gjerne for å føle seg stor og populær. En slags maktfølelse. Hadde det vært nødvendig om man hadde god selvfølelse?

Det jeg sier er at man kan mangle selvfølelse selv om man får mye skryt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...