Gå til innhold

syk eller psykisk syk?

Anbefalte innlegg

Gjest meandmyself
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 19 år. I år 2011 var jeg ferdig på videregående og skulle begynne i lærlig. Jeg startet lærligtia som normalt, etter et par måneder så begynte jeg og bli ekstremt sliten og orket ingenting ikke engang og slappe av, uansett hva jeg gjorde så hjalp det ikke. Så jeg ble sykemeldt i noen dager til det ble litt bedre. Jeg dro tilbake på jobb og bli like utmattet og sliten igjen. Så legen tok noen tester men alle var negative. Han mente jeg var overarbeidet. Jeg sluttet i lærlinga fordi jeg ikke klarte og jobbe. Etter jeg sluttet det har det bare blitt verre. Jeg er svimmel hele dagen, kvalm, hodepine, forstoppelse, hjerterythmeforstyrrelser, ekstremt sliten ved fysisk aktivitet, vondt i muskler og ledd... Jeg har tatt en rekke undersøkelser som : MR scanning av hjernen, hjertemonitor i 3 døgn, nesten alle typer blodprøver, har sjekket balansenerven, og alle disse prøvene har kommet tilbake negative, unntatt at jeg har en liten lekasje i hjertet som fororsaker de hjerterytmeforstyrrelsene jeg har. Jeg har vært hos en psykolog som har tatt i beslutning at jeg har en mild depresjon og det er jeg egentlig enig i. Men jeg tror ikke at den milde depresjonen fororsaker alt som feiler meg og jeg trenger svar... jeg har lest en del på nettet om ME og lest blogger til folk som har denne lidelsen og hvordan de opplever sin hverdag og jeg ser at den er helt lik min, så jeg tror at jeg muligens kan ha ME men jeg føler at legen min ikke tar meg seriøst pga jeg er litt deprimert og dermed skyver han meg under teppet :( jeg leste på nettet at psykiske lidelser er også et symptom på ME så da begynner man og lure litt. Spørsmålet mitt er da: Er jeg psykisk syk eller kan det være en mulighet for at jeg faktisk har me ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...