Gå til innhold

NHD- Ble veldig engstelig nå..

Anbefalte innlegg

Gjest siden du også er lege..
Skrevet

Sliter med psykisk sykdom.. Dette gjør kanskje at jeg blir ekstra redd og engstelig..

Må spørre deg om noe ( håper du kan gi meg et lite svar..). Var hos øyenlege. Han sa at jeg hadde begynnende grønnstær. Men etter noe avklaring sa han at økt trykk i øyet kan komme av bivirkning av en øyedråpe jeg har brukt i 1 mnd. ( Det står på pakken at dette kan være en bivirkning..)

Er veldig redd!! Hva om jeg har grønnstær og blir blind. Er bare 41 år.. Legen sa at dette kan behandles HVIS det er grønnstær. Nå er det flere uker til jeg skal på kontroll.

Tør i google på grønnstær for da blir jeg nok ennå mer livredd..

Klarer nesten ikke fungere i hverdagen for jeg er så engstelig. I februar i fjor var trykket helt normalt..

Har du noen ord til meg..? Har du hørt at evt grønnstær kan ha gode prognoser som man kan bli frisk av?

Gjest ro ned
Skrevet

Prøv å roe deg ned. Hvis høyt trykk er en bivirkning av de medisinene du tar (går ut fra det er forbigående, det står vel i pakningsvedlegget) så er det vel stor sannsynlighet for at det er grunnen. Er det grønn stær fins det behandling i form av øyedråper, og du blir ikke blind om du følger behandlingen. Og det er ingenting å stresse med, det gjør ingenting å gå i flere uker/mnd uten behandling. De som blir blinde har vel gått ubehandlet i flere år, sikkert tiår.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan gå helt god for svaret fra ro ned.

Intet å bekymre seg for.

Gjest siden du.....
Skrevet

Prøv å roe deg ned. Hvis høyt trykk er en bivirkning av de medisinene du tar (går ut fra det er forbigående, det står vel i pakningsvedlegget) så er det vel stor sannsynlighet for at det er grunnen. Er det grønn stær fins det behandling i form av øyedråper, og du blir ikke blind om du følger behandlingen. Og det er ingenting å stresse med, det gjør ingenting å gå i flere uker/mnd uten behandling. De som blir blinde har vel gått ubehandlet i flere år, sikkert tiår.

Tusen tusen takk for svar dere to! Dere aner ikke hvor mye det betydde for meg det dere svarte!

Jeg skal "ro ned" nå. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...