Gå til innhold

Milliardærfrue: - Ta dere sammen og tren mer!

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Da jeg gikk hjemme noen år ble jeg veldig kritisert av noen yrkesaktive. Det var så utrolig galt av meg å være hjemme. Jeg gadd aldri å diskutere med de for jeg skjønte at dete hele kun dreide seg om misunnelse. De hadde menn med halve inntekten av det min mann hadde og så gikk jeg der og kunne trene, pleie og ta vare på meg selv. Pene klær kunne jeg også kjøpe meg. De lyste bare misunnelse lang vei. Selv tok jeg meg ikke nær av det men vet mange syns det er veldig sårende med slik nedverdigende kritikk.

''De lyste bare misunnelse lang vei''

Det er jo fint for deg at du velger å se det sånn. For alt jeg vet kan dine venninner ha misunt deg. Selv har jeg aldri misunt de som er hjemme over tid, kunne godt hatt råd til det selv.

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• laban

3

• Katt-ja

3

• tzatziki1365380058

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest garmmni

Da jeg gikk hjemme noen år ble jeg veldig kritisert av noen yrkesaktive. Det var så utrolig galt av meg å være hjemme. Jeg gadd aldri å diskutere med de for jeg skjønte at dete hele kun dreide seg om misunnelse. De hadde menn med halve inntekten av det min mann hadde og så gikk jeg der og kunne trene, pleie og ta vare på meg selv. Pene klær kunne jeg også kjøpe meg. De lyste bare misunnelse lang vei. Selv tok jeg meg ikke nær av det men vet mange syns det er veldig sårende med slik nedverdigende kritikk.

I tillegg hadde vi også fått en ganske stor arv som gjorde at vi var og er gledsfrie.

Det er dessverre mange som er opptatt av å rettferdiggjøre sine egne valg, ved å rakke ned på andres.

Spesielt er det mange kvinner som gjerne vil begrunne sin løsning med at den er Den Eneste Riktige og dessuten Best For Barnet. Det går liksom ikke an å si at "jeg vil gjerne få det til på denne måten, fordi jeg trives med det og tror det passer for oss".

Kjære Marte,

Ikke bry det vakre hodet ditt med hva alle andre gjør. Noen tar seg sammen og går tilbake til jobben når permisjonen er over, andre tar seg sammen og går på trening. Vi har forskjellige forutsetninger og innretter oss deretter.

Antakelig er ditt syn på det store flertall av småbarnsmødre en blanding av teori og fordommer. Hvis jeg skulle ta fram mine tilsvarende et øyeblikk, er jeg litt enig med deg: Alle styrtrike mødre med au pair og vaskehjelp, burde trene mer, eller finne på noe annet utenfor heimen, slik at barna kan kose seg med tjenerskapet, uten at noen krever at de sitter stille og pent i dyre klær som matcher pynteputene i sofaen.

Mannen min var nesten like gammel som din da vi fikk minstebarnet vårt. Likevel fikset han både pappaperm, bleier og barnevogn - og han har jobbet siden han var 16 år. Folk er forskjellige. Hold smella litt nå, øv på fiolinen og nyt permisjonen.

Du får sagt det du, laban!

Kjære Marte,

Ikke bry det vakre hodet ditt med hva alle andre gjør. Noen tar seg sammen og går tilbake til jobben når permisjonen er over, andre tar seg sammen og går på trening. Vi har forskjellige forutsetninger og innretter oss deretter.

Antakelig er ditt syn på det store flertall av småbarnsmødre en blanding av teori og fordommer. Hvis jeg skulle ta fram mine tilsvarende et øyeblikk, er jeg litt enig med deg: Alle styrtrike mødre med au pair og vaskehjelp, burde trene mer, eller finne på noe annet utenfor heimen, slik at barna kan kose seg med tjenerskapet, uten at noen krever at de sitter stille og pent i dyre klær som matcher pynteputene i sofaen.

Mannen min var nesten like gammel som din da vi fikk minstebarnet vårt. Likevel fikset han både pappaperm, bleier og barnevogn - og han har jobbet siden han var 16 år. Folk er forskjellige. Hold smella litt nå, øv på fiolinen og nyt permisjonen.

det derre skulle du nesten sendt til fruen.

Annonse

Hehe! Vel, hun har jo litt rett i at man bare må ta seg sammen og trene, men jeg tror nok det er litt lettere å ta seg sammen når man ikke må ut i jobb igjen så snart ungen er avvent fra puppen, og man har ansatte som tar seg av alt fra husvask til trilleturer:)

Kjære Marte,

Ha ha!

Det som fasinerer meg mest er at noen i det hele tatt gidder å hisse seg opp.

Hvem bryr seg om hva hun sitter hjemme og mener? Det spiller da like liten rolle hva hun mener om mitt liv som hva jeg mener om hennes.

mvh

Ja, men jeg bli likevel sjokkert over at man faktisk får seg til å si noe sån!

Gjest Hulderen

Hva gjør man ikke for litt oppmerksomhet? Hadde neppe fått slik publisitet om hun hadde ramset opp pk selvfølgeligheter i stedet.

mvh

Ja, fint med oppmerksomhet. Men hun må passe seg så hun ikke ender opp som Anne Ancka. Det er ikke bare-bare å ende opp med et selvforskyld idiotstempel. Går Marthe for langt, er hun ikke lenger et vakkert trofe for sin mann, og kan ende opp med å bli dumpet, hun også.

Annonse

Ja, fint med oppmerksomhet. Men hun må passe seg så hun ikke ender opp som Anne Ancka. Det er ikke bare-bare å ende opp med et selvforskyld idiotstempel. Går Marthe for langt, er hun ikke lenger et vakkert trofe for sin mann, og kan ende opp med å bli dumpet, hun også.

Hele greiene blir for uvesentlig; En fiolinist gift med en riking som mener noe om mine treningsvaner. Hvorfor bry seg?

mvh

Gjest Tatjana

Kjære Marte,

*Liker*

Hele greiene blir for uvesentlig; En fiolinist gift med en riking som mener noe om mine treningsvaner. Hvorfor bry seg?

mvh

Men det verste er jo at hun har rett. Selv gidder jeg ikke å trene. Jeg er bare for lat. For være glad for at jeg ikke har hushjelp og Aupair da hadde jeg måttet :o

Jeg er enig med Pie Lill. Skjønner ikke at noen gidder å hisse seg opp over dette. Eller ta det alvorlig for den del.

Husker samme reaksjon da Trude Mostue slengte ut påstander om at 1-åringer var for små til å være i barnehage, og mødre som utsatte dem for dette aldri burde ha fått barn.

Da var det mange som følte seg personlig angrepet og fikk alle pigga ute.

Nå blir jeg helt mrxx altså. Men mange kvinner lar seg altfor lett vippe av pinnen. Nå skulle jeg helst ha sagt dere kvinner, men du kaller deg basse så det blir litt feil.

Vi mannfolka lar slike ytringer bare passere. Gir mere blaffen.

Jeg greier bare ikke å se at noen kan trenge å føle seg provosert av dette!

Jovisst er det virkelighetsfjernt fra våre liv, men hun rakker da ikke ned på "oss"? Det eneste jeg ser er at hun mer mødre ta seg sammen og trene mer, og det kunne jaggu meg jeg ha gjort også - hvis jeg ikke bare hadde tusenvis av unnskyldninger for å slippe :P

Hun forteller om vaskehjelp, og det er jo normalt i hennes verden - men so what? Hun sier jo ikke noe negativt om oss vanlige dødelige der?

Hun forteller om sitt liv, og skal ikke trenge å bruke masse energi på å forsvare oss andre/forstå oss i hjel! Dette er hennes liv, that's it. Tenk så bra at man kan lære om ulike "mammaliv", det være seg rikmannsmammaliv, normale mammaliv og fattigmammas liv.... Ingenting å la seg provosere av slik jeg ser det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...