Gå til innhold

Julegaver -litt skuffet

Anbefalte innlegg

Gjest Julen er for barna

Jeg har ei venninne som jeg har kjent i 10 år. På den tiden har jeg fått 2 barn som min venninne kaller sine gatebarn. Hun har ikke barn selv. I alle år har hun kjøpt Julegaver til dem og vi til henne fra dem. I sommer traff hun en mann og vi har ikke like mye kontakt som før og det forstår jeg. Hun er student og har ikke mye penger så hun sa at Julegavene ikke ble så dyre Jeg sa at det er helt greit det. Når julen kom så kom hun med en gave til meg og min mann men ingen til barna. Hun leverte dem en sjokolade og sa at hun hadde ikke penger til gave. Og det var helt greit til jeg hørte at hun hadde kjøpt flere gaver til kjæresten og hans barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387420-julegaver-litt-skuffet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

5

• Elis31

4

• Mary Poppins

4

• laguna1

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Scarlet O'Hara

Hun har fått seg kjæreste med barn som hun da er på vei til å bli stemor til (sannsynligvis) og du blir sur fordi barna dine ikke får julegaver?! Det er da normalt å prioritere sin egen familie, biologisk eller ste-, og du sier jo du vet at hun ikke har god råd!

Er du seriøs?! Hvis noen av mine venner blir sure fordi jeg bruker penger på gave til min kjærest og de barna han evt. måtte ha (han har ikke det, men...), ja, da er det ikke jeg som har problemer for å si det sånn!

Ærlig talt?! Hvor smålig er du egentlig?

Annonse

Vel, jeg skjønner deg litt jeg.

Jeg er blakk selv, men jeg stryker _ikke_ barn av julegavelisten, selvom jeg blir kjent med nye. (med mindre det dreier seg om folk jeg ikke kjenner lenger, eller unger som har vokst til å bli voksne og nesten voksne da.)

og jeg hadde klart bedre enn sjokolade, uten å blakke meg helt, det hadde alle, tror jeg nok.

(Jeg tror dette er en ganske _vesentlig_ del av julaften for ungene...Enten vi liker det eller ikke...;))

''(Jeg tror dette er en ganske _vesentlig_ del av julaften for ungene...Enten vi liker det eller ikke...;))''

Ja, men unger kan lære andre ting for det. :-) Jeg tror det er sunt å lære å takle litt sånn jeg.

Gjest Hulderen

Man prioriterer selvsagt kjæreste fremfor venninne, og dermed kjærestes barn fremfor venninnes barn.

Men når hun først kom med gave til dere, syns jeg hun burde latt den gå til barna dine i stedet for til deg og din mann. Men da hadde du kanskje blitt enda mer fornærmet?

Annonse

trollemor;o)

også? Hun har fått andre barn i livet sitt som er blitt viktigere enn deres barn. Barna fikk jo sjokolade...Hun kunne selvsagt kjøpt noe til barna og dropa å kjøpe til dere, men kanskje er dette en måte å slutte julegavekjøpinga på? Hun har kommet videre i livet og vil endre julagavekjøpene.

trollemor;o)

Vel, jeg skjønner deg litt jeg.

Jeg er blakk selv, men jeg stryker _ikke_ barn av julegavelisten, selvom jeg blir kjent med nye. (med mindre det dreier seg om folk jeg ikke kjenner lenger, eller unger som har vokst til å bli voksne og nesten voksne da.)

og jeg hadde klart bedre enn sjokolade, uten å blakke meg helt, det hadde alle, tror jeg nok.

Det kan bli ekstremt mange barn på denne listen etterhvert da...

''(Jeg tror dette er en ganske _vesentlig_ del av julaften for ungene...Enten vi liker det eller ikke...;))''

Ja, men unger kan lære andre ting for det. :-) Jeg tror det er sunt å lære å takle litt sånn jeg.

Det er jeg forsåvidt helt enig i :) Men må de det på julaften?

Det er dessverre ikke lov i Norge å visse skuffelse over at noen ikke handler julegaver til deg. Dette tar man med stoisk ro og ovenbærenhet. Og et PK forum som Dol vil heve øyebrynene over at du føler på dette.

At gaver i dag kan være dritbillig å skaffe betyr ingenting. Det er en stor dyd i å fortelle at man ikke prioriterer folk med julegaver.

Mary Poppins

Det er dessverre ikke lov i Norge å visse skuffelse over at noen ikke handler julegaver til deg. Dette tar man med stoisk ro og ovenbærenhet. Og et PK forum som Dol vil heve øyebrynene over at du føler på dette.

At gaver i dag kan være dritbillig å skaffe betyr ingenting. Det er en stor dyd i å fortelle at man ikke prioriterer folk med julegaver.

Med tanke på det presset det har blitt med julegaver nå for tiden, så er det ikke så rart at noen velger å heller ikke gi gave (eller bare gi sjokolade), enn å gi noe dritkjipt på salg til 40kr, selv om det er billig.

Og en eller annen gang må man jo slutte med gaver til barna også, eller skal man fortsette til de er 10, 15, 30år?

Med tanke på det presset det har blitt med julegaver nå for tiden, så er det ikke så rart at noen velger å heller ikke gi gave (eller bare gi sjokolade), enn å gi noe dritkjipt på salg til 40kr, selv om det er billig.

Og en eller annen gang må man jo slutte med gaver til barna også, eller skal man fortsette til de er 10, 15, 30år?

I min familie slutter vi når de er konfirmert eller 18. Det gjør at man gjerne kan kjøpe en ordentlig ting. Jeg setter veldig pris på julegaver og alle av venner som har sagt at de slutter å kjøpe julegave,har faktisk også forduftet ut av livet mitt...så jeg skjønner at trådstarter synes det er leit. Også er det mulig å finne ganske fine ting på salg i dag.

Men det skal være valgfritt å gi julegave, og man skal kunne ha dårlig råd et år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...