Gå til innhold

Julegaver -litt skuffet

Anbefalte innlegg

''I min familie slutter vi når de er konfirmert eller 18.''

I vår familie _planlegger_ vi også dette. Men når den eldste i en søskenflokk er blitt 18 (eller konfirmert), så er det jammen ikke lett å la være å bare la være å kjøpe til den eldste. Og når den yngste har blitt 18, så går det jo i allefall ikke an å slutte, for da har gjerne en av de eldste allerede fått et barn som man i hvertfall har lyst til å gi gaver til - så det å slutte å gi julegaver til såkalte "barn" det er ingen enkel affære!

Som meg det. Min søster er inngiftet i en STOOOR familie med mange unger i alle aldre, så de har sånne regler om å slutte ved konfirmasjon etc. Mens jeg som bare gir til nieser og nevøer -som jeg bare har 4 av, kommer til å kjøpe til dem til de er 40, selv om søstra mi har "bestemt" noe annet for oss :) hihi

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

5

• Elis31

4

• Mary Poppins

4

• laguna1

4

Mest aktive i denne tråden

Som meg det. Min søster er inngiftet i en STOOOR familie med mange unger i alle aldre, så de har sånne regler om å slutte ved konfirmasjon etc. Mens jeg som bare gir til nieser og nevøer -som jeg bare har 4 av, kommer til å kjøpe til dem til de er 40, selv om søstra mi har "bestemt" noe annet for oss :) hihi

Herregud som jeg ljuger - jeg har 6 nieser og nevøer :)

Sånn tenker jeg og.

Og så er det kjipt å kjøpe gave til den mindste og så må den eldste sitte og se på at den minste får flere gaver enn seg. Sånn har jeg tenkt mht mine tantebarn iallefall

Min sønn ble konfirmert i fjor, og det var kjipt for han å få færre gaver enn søstra.

Vi har flere i familien som slutter med gaver når de har blitt konfirmert.

Vet om noen som har grensen "når barna har flyttet hjemmefra" -enten de da er 18 eller 30 :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...