Gå til innhold

Viljeløs,tiltaksløs og slapp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det ikke bare barn som har det?

Nei? Man vokser det jo ikke av seg, da må voksne også kunne ha det...

Skrevet

Nei? Man vokser det jo ikke av seg, da må voksne også kunne ha det...

Ser nå at jeg er en sytepave.Jeg klarer jo både å få i meg mat,sove,hente posten og lage middag.Har spist pasta med grillpølser i 2 dager,og nå lager jeg lapskaus for 2-3 dager.

Når jeg har masse mat,bensin og klær,kan man godt være blakk en uke.

Kaffe,h-melk og mariekjeks er kanskje ikke rare greiene,men jeg liker å kose meg i en uke og leve på sparebluss i 3.Når man er tom for søtsaker,er det godt at man har både honning og syltetøy til brødskiva.

Har bestemt meg for å rydde i huset og leie ut ett rom i sommer sålenge jeg er hjemme.200 uten frokost,300 med frokost og dusj.

Gjest Elextra
Skrevet

Trappe ned langsom med "lykkepillene".Tvinge meg selv til å gå tur hver dag 15 min,så 30 min.Uansett vær.Klær har jeg nok av.

Når det er kaldt fyrer jeg i peisen og leser aviser,blader og bøker.

Når trygden kommer kjøper jeg noe vin.

''Trappe ned langsom med "lykkepillene".''

Det er jo mange som fungerer bra i jobb med "lykkepiller" og lignende, så det bør være mulig å få til et mer ordnet liv for deg også. Tror det i stor grad står på vilje.

Dumt å trappe ned på medisiner uten i samråd med lege.

Skrevet

''Trappe ned langsom med "lykkepillene".''

Det er jo mange som fungerer bra i jobb med "lykkepiller" og lignende, så det bør være mulig å få til et mer ordnet liv for deg også. Tror det i stor grad står på vilje.

Dumt å trappe ned på medisiner uten i samråd med lege.

Hva gjør man da når viljen blir borte med medisinene og man blir nektet psykolog/psykiater? Jeg er jo ikke farlig for andre enn meg selv.Har bare fastlege.

Skal jeg overleve får jeg kle på meg når det blir 5 blå.Det er en dårlig kombinasjon og ha internett,30-40 tv kanaler,masse bøker og blader og en deilig sofa.Masse ved og 10 blå ute.

Utsetter slike store og vanskelige avgjørelser til i april.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva gjør man da når viljen blir borte med medisinene og man blir nektet psykolog/psykiater? Jeg er jo ikke farlig for andre enn meg selv.Har bare fastlege.

Skal jeg overleve får jeg kle på meg når det blir 5 blå.Det er en dårlig kombinasjon og ha internett,30-40 tv kanaler,masse bøker og blader og en deilig sofa.Masse ved og 10 blå ute.

''Skal jeg overleve får jeg kle på meg når det blir 5 blå.Det er en dårlig kombinasjon og ha internett,30-40 tv kanaler,masse bøker og blader og en deilig sofa.Masse ved og 10 blå ute.

Utsetter slike store og vanskelige avgjørelser til i april.''

Det er ditt eget valg. Det er fullt mulig å kle på seg og komme seg ut om det er -10 eller -15. Det er bare litt ubehagelig idet du går ut, når du først er ute er det gjerne helt greit.

Skrevet

Hvorfor blir du nektet spesialist?

Skrevet

Hvorfor blir du nektet spesialist?

Vi som bare har selvmordstanker 1-2 dager i uka,klarer å både spise og sove og ikke er til fare for andre havner bakerst i køen i det som egentlig skulle ha vært verdens aller beste land!

Desverre har jeg ett godt hode,noe som fører til at jeg kan være kritisk og vanskelig å sammarbeide med om hjelperen er vesentlig dummere enn meg.

Jeg begynner å lure på om jeg kan være en kunstnersjel.Jeg har hele mitt liv vært utrolig opptatt av musikk og synes at mennesket,naturen og arkitektur kan være utrolig vakkert.

Jeg føler meg mobbet som mann,siden mange plasserer menn i den samme båsen.Jeg hverken røyker eller drikker, bruker aldri snus,men elsker kvinner og biler.Jeg drikker for lite øl,og er alt for lite brautende og høyrøstet.Men det kan jo glippe for meg også.

Siden livet er så vanskelig har jeg bestemt meg for å bli eneboer.Det er for nære andre mennesker å bo i Akershus.

"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" eller "ytterst ute på den nakne ø" passer nok best for meg som helt mangler sosiale ferdigheter.

Marve Fleksnes passer best på 70 og 80 tallet.Ikke i 2013.

Jeg vet hva kvinner kan brukes til,jeg forstår bare ikke hvorfor.

For noen er ensomheten en plage.For meg har den vært min mest trofaste venn i over 40 år.

Jeg elsker natten.Er jeg en rar enstøing?

Skrevet

Vi som bare har selvmordstanker 1-2 dager i uka,klarer å både spise og sove og ikke er til fare for andre havner bakerst i køen i det som egentlig skulle ha vært verdens aller beste land!

Desverre har jeg ett godt hode,noe som fører til at jeg kan være kritisk og vanskelig å sammarbeide med om hjelperen er vesentlig dummere enn meg.

Jeg begynner å lure på om jeg kan være en kunstnersjel.Jeg har hele mitt liv vært utrolig opptatt av musikk og synes at mennesket,naturen og arkitektur kan være utrolig vakkert.

Jeg føler meg mobbet som mann,siden mange plasserer menn i den samme båsen.Jeg hverken røyker eller drikker, bruker aldri snus,men elsker kvinner og biler.Jeg drikker for lite øl,og er alt for lite brautende og høyrøstet.Men det kan jo glippe for meg også.

Siden livet er så vanskelig har jeg bestemt meg for å bli eneboer.Det er for nære andre mennesker å bo i Akershus.

"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" eller "ytterst ute på den nakne ø" passer nok best for meg som helt mangler sosiale ferdigheter.

For noen er ensomheten en plage.For meg har den vært min mest trofaste venn i over 40 år.

Hei,

Jeg opplever deg ikke som veldig rar, men vi er jo alle rare på et vis. Det er synd at du virker å slite og har vært noe uheldig i livet der de mange valg ofte avgjøres av "små tilfeldigheter".

Hilsen en kar fra en helt annen kant av landet, som er 20 år yngre enn deg og som opplever deg som en interessant fyr. Jeg leser de fleste innlegga dine med interesse, selv om jeg ikke kommenterer alt.

Hvor får du veden fra, hogger du den selv, eller kjøper du den?

Hva er det som plager deg og som gjør deg deprimert uten medisiner? Jeg har forstått du har tapt kjærlighet, barn og foreldre og det er jo alvorlig i seg selv å sitte igjen "alene". Jeg har forstått du har masse hobbyer å dyrke.

Lykke til, uansett løpet er aldri helt kjørt. ( Erling Kagge ).

Skrevet

Nei, du er ikke rar :)

men er enig med alle de som sier du er bitter pga fortiden. Skulle jeg gått og vært bitter pga min fortid så hadde jeg nok ikke hatt det bra..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...