Gå til innhold

Kan tre jenter være venninner?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker innspill

Problemstilling:

3 jenter på 10 år, A, B og C er venner. Det vil si, både A og C ønsker å være bestevenninne med B. B ønsker å være venner med begge. Men A og C går ikke så godt sammen. Det blir stadig krangler mellom A og C. Et visst konkurranseelement sikkert også. B føler seg dratt til begge sider, for hun er glad i begge, men blir sliten av å gå mellom. Hun ønsker fred og fordragelighet.

Noen forslag til løsning? Ideer? Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387438-kan-tre-jenter-v%C3%A6re-venninner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel egentlig ingen tips, men erfaring.

Vi var 3 jenter i oppveksten og gikk ikke så bra. Alltid to som var bestevenner og en ble holdt utenfor, vi byttet på. Vi hadde en gutt i blokka også så den av oss som var utenfor var sammen med han. Vi rullerte:) Da vi ble voksne har to av holdt holdt sammen som bestevenninner fra barndommen, men vi treffer også nr. 3 et par ganger i året og har masse å mimre over. Gutten treffer vi en gang i året sammen med andre barn/ungdomsvenner.

Det er ikke lett å være 3, uansett om det er venninner, søsken eller annet. Vi er også 3 søstre, jeg synes ikke alltid det er like enkelt.

Vi var 3 i den alderen, og det fungerte utmerket, til tross for at de to andre var vokst opp 100 meter unna hverandre og jeg kom til byen da jeg var 10 år og traff de. Men ingen av oss drev med intriger, hverken da eller senere. Ofte var vi alle tre sammen (spilte idrett sammen), men ingen sure miner om to av oss gjorde noe sammen. Men vi foretrakk jo å være alle 3. Så det ER mulig, men dersom to av de tre du nevner ikke er veldig begeistret for hverandre, tror jeg det blir vanskelig. Fordelen med mine to venninner var jo at vi likte hverandre like godt og ikke foretrakk den ene over den andre, selv om vi var ulike på mange arena så ville vi helst være 3.

Kanskje det kunne vært positivt hvis de tre hadde en felles arena? Type fotball, dans, bowling eller hva som helst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...