Gå til innhold

Dagpenger - trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet noe om dette..?

Hei!

Jeg jobbet veldig lite (126.000) i 2011, og fikk derfor 6000 i mnd i dagpenger da jeg søkte om dette i november 2012.

Med et barn var det ikke lett å holde ut jula ol..men så fram til 2013, da jeg hadde fått beskjed på nav om å søke på nytt da, så jeg fikk justert opp beløpet med at dagpengene da ville bli utregnet fra lønn i 2012 (300.000).

Var innom der i dag med alt jeg trengte for å søke. Var en annen i skranken da. Hun sa jeg ikke kan gjøre det, og må fortsette å bli beregnet ut fra året 2011.. Eller så måtte jeg være ute av nav i 12 uker for å så søke på nytt.. Men jeg klarer me jo ikke med 0 kr i 12 uker..har jo en datter å forsørge..

Så nå lurer jeg på, hvem har rett av han jeg snakket med da jeg søkte dagpenger, eller hun jeg snakket med i dag?

Ble helt fortvilt og håper sånn at det jeg fikk beskjed om i dag er feil..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387441-dagpenger-trenger-s%C3%A5rt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig dette er riktig. Men det virker både stivbeint og urimelig.

Du bør i så fall klage på at du ikke fikk vite om dette før. Det ville sannsynligvis vært mer lønnsomt for deg å vente med å søke på dagpenger til 2013.

Forsøk å ringe NAV to-tre ganger og se om du får de samme svarene hver gang.

Håper dette løser seg for deg snart.

mvh

Gjest Hovedinnlegger

Det er mulig dette er riktig. Men det virker både stivbeint og urimelig.

Du bør i så fall klage på at du ikke fikk vite om dette før. Det ville sannsynligvis vært mer lønnsomt for deg å vente med å søke på dagpenger til 2013.

Forsøk å ringe NAV to-tre ganger og se om du får de samme svarene hver gang.

Håper dette løser seg for deg snart.

mvh

Ringt til nav nå..fikk beskjed om at jeg fortsatt blir beregnet ut fra inntekt i 2011.. Føler meg lurt nå, og angrer så masse på at jeg ikke ventet til nå med å søke.. Jeg har tapt masse på dette, og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde sett fram til januar, for å kunne leve _litt_ igjen.. Utsatt kjøp av div klær og sko jenta mi trenger, for jeg har ikke hatt råd med de 6000,- i mnd..

Ble utrolig lei meg ..og med de få jobbtilbudene her , begynner jeg å bli umotivert og fortvilt..

Tusen takk for svar iallefall..

Fikk vite at om jeg melder meg av nav i tolv uker..altså lever på 0,- i tre mnd, så kan jeg søke på nytt å få beregnet etter 2012..

Ringt til nav nå..fikk beskjed om at jeg fortsatt blir beregnet ut fra inntekt i 2011.. Føler meg lurt nå, og angrer så masse på at jeg ikke ventet til nå med å søke.. Jeg har tapt masse på dette, og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hadde sett fram til januar, for å kunne leve _litt_ igjen.. Utsatt kjøp av div klær og sko jenta mi trenger, for jeg har ikke hatt råd med de 6000,- i mnd..

Ble utrolig lei meg ..og med de få jobbtilbudene her , begynner jeg å bli umotivert og fortvilt..

Tusen takk for svar iallefall..

Fikk vite at om jeg melder meg av nav i tolv uker..altså lever på 0,- i tre mnd, så kan jeg søke på nytt å få beregnet etter 2012..

Føler virkelig med deg.

Du bør klage på saksbehandlingen og den elendige informasjonen du har fått. NAV har ikke fulgt sine egne regler ved å gi deg så elendig informasjon og så håpløse råd. Kanskje du kan få hjelp av Jusbuss el.l?

Har du mulighet til å jobbe et annet sted i noen uker? Det skal ikke så mye til før du har tjent inn de 18000 tolv uker ute av NAV-systemen innebærer.

Har du sjekket at skattekortet er riktig mhp din nåv. inntekt? Søk om nytt skattekort om du betaler for mye skatt.

Håper virkelig du får deg en god jobb med hyggelig inntekt snart.

mvh

Gjest Hovedinnlegger

Føler virkelig med deg.

Du bør klage på saksbehandlingen og den elendige informasjonen du har fått. NAV har ikke fulgt sine egne regler ved å gi deg så elendig informasjon og så håpløse råd. Kanskje du kan få hjelp av Jusbuss el.l?

Har du mulighet til å jobbe et annet sted i noen uker? Det skal ikke så mye til før du har tjent inn de 18000 tolv uker ute av NAV-systemen innebærer.

Har du sjekket at skattekortet er riktig mhp din nåv. inntekt? Søk om nytt skattekort om du betaler for mye skatt.

Håper virkelig du får deg en god jobb med hyggelig inntekt snart.

mvh

Tusen takk! :) håper virkelig det jeg og!

Uansett hva jeg en dag får jobbet med, skal jeg aldri klage på noe! For det å ha en fast jobb å gå til, økonomi og trygghet, må man sette stor pris på!

Skal snakke mer med nav og se om d hjelper å klage noe. Jeg hadde jo aldri søkt om dagpenger i nov om jeg hadde visst om den regelen! Jeg takket nei til en vikarjobb i desember, fordi jeg da måtte søkt på nytt om dagpenger, og var redd for at det ville ta såpass lang tid om jeg måtte søke igjen i januar, før jeg ville få noe som helst. Det ville gått opp i opp med den vikarjobben og lønn, med d jeg kunne få fra nav..så rett før jul så jeg ikke at d skulle lønne seg .

Gjett om jeg angrer nå..

Blir så fortvila over dette opplegget..

Men skal prøve å snu dette til motivasjon for å få meg jobb, og bli mer aktiv der..

Tusen takk! :) håper virkelig det jeg og!

Uansett hva jeg en dag får jobbet med, skal jeg aldri klage på noe! For det å ha en fast jobb å gå til, økonomi og trygghet, må man sette stor pris på!

Skal snakke mer med nav og se om d hjelper å klage noe. Jeg hadde jo aldri søkt om dagpenger i nov om jeg hadde visst om den regelen! Jeg takket nei til en vikarjobb i desember, fordi jeg da måtte søkt på nytt om dagpenger, og var redd for at det ville ta såpass lang tid om jeg måtte søke igjen i januar, før jeg ville få noe som helst. Det ville gått opp i opp med den vikarjobben og lønn, med d jeg kunne få fra nav..så rett før jul så jeg ikke at d skulle lønne seg .

Gjett om jeg angrer nå..

Blir så fortvila over dette opplegget..

Men skal prøve å snu dette til motivasjon for å få meg jobb, og bli mer aktiv der..

Jeg tror dessverre ikke NAV vil være så behjelpelige om du har tenkt å klage på dem. (Selv om dette kunne være et hyggelig unntak.)

Anbefaler deg å kontakte Jusbuss eller tilsvarende for å få hjelp til å formulere klagen.

mvh

Annonse

Gjest Signaturen

Huff, ingen kan vel klare seg på 6000 kr i mnd. Bare husleie er jo oftest høyere enn det.

Du har helt klart krav på mer til livsopphold enn det. Med et barn å forsørge er det en minstesum i mnd du helt klart ligger under.

Har du bostøtte, dobbel barnetrygd, farsbidrag?

Får du utbetalt 6000 kr i mnd, eller er det, det du sitter igjen med etter at husleie og andre utgifter er betalt?

Jeg forstår ikke hvordan NAV opererer hvis de kun betaler 6000 kr til en alenemor, og forventer hun skal leve av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...