Gå til innhold

Sjokkert over Helse-norge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.op.no/nyheter/article6434886.ece

Slik er det dessverre i noen kommuner. Barn/unge får IKKE den hjelpen de trenger i psykiatrien! Sjokkerende og svært alvorlig! :(

Rutiner og lov-verk blir nok ikke endret før denne jenta eller andre lykkes med selvmord. Hun er jo "inne i systemet" allerede, men det kan virke som om ingen vil ta på seg ansvar for henne. Nå er Politiet naturlig nok lei og svært fortvilet over situasjonen.

Slikt er jo IKKE forsvarlig! Skulle hatt sparket hele jævla gjengen i BUPA på dagen! Inkompetente, ansvarsfraskrivende, unnvikende idioter! :(

motorPrøysen
Skrevet

For meg høres det ut som en veldig utfordrende pasient. Hun har et tilbud, men BUP har altså ikke tvangsinnlagt henne. De er også bundet av taushetsplikten og kan heller ikke si om kravene er oppfyllt. Hva skal de gjøre, tvangsinnlegge jenta på ubestemt tid? Det er ikke nødvendigvis helsevesenet det er noe galt med — noen pasienter er rett og slett veldig vanskelige å behandle.

Jeg syns det er rart at saken gjør deg så sjokkert og sint og at du så lett har funnet fram til syndebukken.

Skrevet

Lurer på hvor gammel hun er. 'Mindreårig' kan være 11 og det kan være 17.

Vanskelig å ut fra artikkelen si hva som har blitt gjort av riktig og galt og om lovverket hindrer hjelpeapparatet i å gi nødvendig hjelp.

Håper hun får det bedre snart.

mvh

Skrevet

For meg høres det ut som en veldig utfordrende pasient. Hun har et tilbud, men BUP har altså ikke tvangsinnlagt henne. De er også bundet av taushetsplikten og kan heller ikke si om kravene er oppfyllt. Hva skal de gjøre, tvangsinnlegge jenta på ubestemt tid? Det er ikke nødvendigvis helsevesenet det er noe galt med — noen pasienter er rett og slett veldig vanskelige å behandle.

Jeg syns det er rart at saken gjør deg så sjokkert og sint og at du så lett har funnet fram til syndebukken.

''Jeg syns det er rart at saken gjør deg så sjokkert og sint og at du så lett har funnet fram til syndebukken.''

Det skyldes nok at jeg selv har erfaring med et helsevesen som har lukket øynene og ikke hjulpet min egen unge datter, selv når hun åpenbart har trengt det. I vår sak var det blant annet BUPA som sviktet. Derfor blir jeg så opprørt når jeg hører om og leser om andre. Blir opprørt på deres vegne, for at de ikke får hjelp. Jeg blir opprørt når det kan synes som om de ansvarlige instanser ikke tar ansvar. Jeg vet som pårørende hvordan det føles.

Men når det er sagt, så må jeg si at vi i dag har fått hjelp til vår datter, og at fremtidsutsiktene hennes ser mye bedre ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...