Gå til innhold

Full fres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg tonnevis av energi. Hele leiligheten er vasket så her er det rent og pent. Deilig!

Jeg har gjort andre ting også. Jeg ringte dps på vegne av min ex mann og spurte om han ikke kunne innrulleres i systemet igjen. Til svar fikk jeg at han trenger henvisning fra fastlege. Så ringte jeg nav og fikk faktisk snakket med saksbehandleren min med en gang (!). Hun sender meg nå et skjema som ex eller jeg må fylle ut for å få hjemmehjelp. Det blir vel til at jeg gjør det tenker jeg.

Ex vil gjerne til psykiateren min fordi jeg har snakket så varmt om ham. Jeg fikk sms fra psykiateren som sa at dette ikke var aktuelt av hensyn til meg. Gud skje lov! Jeg hadde ikke likt at han også skulle ha ham.

Jeg ringte til ex for å få tlf nr til fastlegen, men ex tok ikke telefonen. Jeg gikk bort til ham og spurte om jeg ikke kunne få det, så kunne jeg bestille time til ham. Han sa at han ikke orket å deale med dette nå. Herregud!

Jeg sendte han en sms hvor jeg spurte ham om hvilket legesenter han tilhører, men jeg har ennå ikke fått svar. Hvis han ikke svarer stikker jeg innom ham etter trening for å få svar.

Mitt valg har altså vært å hjelpe ham. Jeg vil nyte godt av det hvis dette går igjennom, for da er det ikke noen vits å ringe meg for tjenester lenger.

Jeg har prøvd å få tak i svigerforeldrene mine for å informere dem om dette, men de er ikke hjemme så jeg får prøve senere.

Jeg har også hatt kontordag hvor jeg har tatt alle regniner, ringt rundt for å sjekke om jeg ikke faktisk har betalt (hvilket stemte) og sagt opp et abonement.

Gjett om jeg er fornøyd med dagen!

Skrevet

''Mitt valg har altså vært å hjelpe ham. Jeg vil nyte godt av det hvis dette går igjennom, for da er det ikke noen vits å ringe meg for tjenester lenger. ''

Nå tror jeg du glemmer noe helt vesentlig. Fastlegen, nav og andre kommer ikke til å drive med den formen for putesying som du og moren hans driver med, så du blir aldri overflødig på denne måten. Synes det er rart at du tror at du kan løse hans problemer.

Skrevet

Hm.... hvorfor skilte dere egentlig lag? ;)

Jeg hadde blitt gal om jeg skulle organisert livet til min eksmann etter skilsmissen ;)

Skrevet

Hm.... hvorfor skilte dere egentlig lag? ;)

Jeg hadde blitt gal om jeg skulle organisert livet til min eksmann etter skilsmissen ;)

Jeg gjør dette i håp om at jeg kan slippe unna selv. Det er sant at jeg har sydd puter under armene på ham, men han er sjarmerende og snakker folk helt rundt, så det er ikke lett å si nei.

Hvorfor vi skilte lag? Fordi han drakk, var voldelig, ikke deltok i familielivet, blant annet. Nå skal det også sies at jeg skrek til ham, klandret ham for å ikke finne en jobb og var sikkert en skikkelig kjerring.

Jeg hadde ikke kontakt med ham i 3 uker fordi han ble sur fordi jeg hadde skrevet at jeg var enslig på fb. Det var 3 vidunderlige uker.

Ok. Jeg er vel en skikkelig dust.

Skrevet

Er jo ikke riktig at du skal ta deg av han, men bra jobba! Fått gjort mye du i dag :-)

Skrevet

Jeg gjør dette i håp om at jeg kan slippe unna selv. Det er sant at jeg har sydd puter under armene på ham, men han er sjarmerende og snakker folk helt rundt, så det er ikke lett å si nei.

Hvorfor vi skilte lag? Fordi han drakk, var voldelig, ikke deltok i familielivet, blant annet. Nå skal det også sies at jeg skrek til ham, klandret ham for å ikke finne en jobb og var sikkert en skikkelig kjerring.

Jeg hadde ikke kontakt med ham i 3 uker fordi han ble sur fordi jeg hadde skrevet at jeg var enslig på fb. Det var 3 vidunderlige uker.

Jeg er redd du er naiv om du tror at hans behov for hjelp av deg plutselig er over fordi om ulike instanser er koblet inn. Hvorfor skal han gå å handle når han vet det kun er å spørre og mase på deg? Hvorfor skal han vaske klær når det kun er å ringe sin tidligere kone så ikke bare vasker hun tøyet, hun henger det til tørk, stryker det og legger det pent på plass i skuffer og skap også, - og finner hun hull i en bukse får han deg sikkert til å gå ut å handle en ny.

Du er ene og alene med på å opprettholde livsstilen hans. Jeg håper, for din del, at du i 2013 tar et realt oppgjør med deg selv og din manglende grensesetting ovenfor din tidligere mann. Jeg synes du skal øve deg på å ta i bruk ordet -nei-, og kun det, ikke all verdens bortforklaringer og unskyldninger. Jeg krysser fingrene for deg.

Skrevet

Bra jobbet. Skulle ønske jeg hadde hatt en like effektiv dag.

Det er forsvinnende lite sannsynlig at han kommer til å slutte å gnåle og mase på deg og sin mor ved at du kobler fastlege, øvrig behandlingsapparat og NAV på saken.

Men det kan gjøre det litt lettere for deg å si nei til ham. Før eller siden vil du være nødt til å sette grenser eller gå under sammen med ham, evt. i stedet for ham.

Det kommer til å bli minst like mye skrik og hyl samme hvor mye du gir og samme hvor lenge du utsetter å sette foten ned. Slik sett kan du like godt gjøre det først som sist.

Etter som du har så vanskelig for å sette grenser, vil det nok være best å bryte over tvert, få hemmelig nummer eller blokkere ham fra telefonen.

mvh

Skrevet

Du er ingen dust - du vil bare ha fred og velger heller å utsette problemene.... Du skjønner vel at du aldri vil komme deg videre i livet hvis han fortsatt skal styre deg? På tide å bestemme deg for å komme deg videre og la ham selv ta ansvar for sitt eget liv. Han er rett og slett ikke ditt problem lenger....

Snakk hyggelig til ham når dere treffes, men IKKE ta ansvar for NOE som helst som angår hans liv.

Du står vel fortsatt oppført som singel på Facebook?

Skrevet

Du kan slippe unna. Når som helst. I kveld. Men du slipper aldri unna uten at du slutter å hjelpe ham, ha kontakt med ham, unskylde ham, dille med ham. Du får aldri noen til å ta over denne jobben din, og det bør ingen andre gjøre heller. Bare slutt, så er du fri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...